Toon posts:

€ printen op HP5000 N

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee hoe € te printen(Uit Excel en Word) op HP5000 N. Laatste PCL 6 drivers installed. Ben op zoek geweest naar optie "Print Texts as Graphics", kan deze niet vinden. via Support site HP wordt ik ook niet veel wijzer. Gaat trouwens om een NT Bak.

Thanx in advance

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

fonts printen als bitmap aanzetten in printerdriver

ff engels:
(truetype as bitmap)

Verwijderd

Probeer het eens met een ander lettertype bijvoorbeeld Batang of Times new roman.

Als het met geen enkel lettertype wil, moet er waarschijnlijk een vernieuwde font-dimm geinstalleerd worden die de euro zal ondersteunen.

Heb dit probleem al eens bij HP gehad, en blijkt dus dat al de printers bij ons in het bedrijf geupgrade moeten worden met een font-dimm.

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

ik zie alleen een 4kant!

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties. KillerAce_NL
volgens mij gebruik jij de nederlandse naam voor het gene wat ik eerder beschreef. Het probleem is alleen dat ik die instelling bij deze Printer/Driver niet kan vinden.
Die Dimm zou kunnen, alleen staat de Printer 800KM bij mij uit de buurt. Kan dus niet zo even gaan kijken om te testen. Wil ik wel gaan doen natuurlijk :)

Iemand anders nog ideeen?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik heb et er nog ff bijgezet in het engels, kijk ff boven. staat bij de afdrukkwaliteit opties.

Verder moeten natuurlijk wel alle MS euro patches erop staan voor office en win

Verwijderd

Je moet altijd een font dimm gebruiken:
bij www.sww.nl te koop,
HP 1PC4210A EURO DIMM F/ LJ 4000/5000/8000
f 153,-.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op vrijdag 10 augustus 2001 14:25 schreef junky1 het volgende:
Je moet altijd een font dimm gebruiken:
bij www.sww.nl te koop,
HP 1PC4210A EURO DIMM F/ LJ 4000/5000/8000
f 153,-.
Sorry: Bull!
Nee hoor, voor 4000 en 5000 series werkt het zeker. Laatst nog in Zwolle en Haarlem geweest om dat ff voor 2 bedrijven in te stellen.
Het printen kan er wel iets langzamer door worden, maarja veel merken dat niet eens.

**je werkt zeker bij sww? niet spammen**

Verwijderd

Topicstarter
Bij Document Defaults en Properties kom ik niks tegen wat daar op lijkt. Als pc`s printen naar een HP4000 gaat het wel goed. Ligt dus niet aan de pc`s lijkt me.

Ik weet dus welke optie aangevinkt dient te worden, alleen kan ik het vinkje dus niet vinden. :(

Verwijderd

volgens mij zit het gewoon in het font, er zijn bepaalde lettertypes die het wel ondersteunen, zoals arial/courier new/times new roman, ongeacht de printer/driver. (let wel; als het een netwerk printer is moet je de fonts op de server bijwerken)
Pagina: 1