Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Window
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:16
Mijn Samsung Galaxy A3 begint kuren te vertonen met het display en het oplaadpunt en daarom ben ik na 2,5 jaar op zoek naar een nieuwe telefoon. Ik was er eigenlijk heel blij mee, al liep ik de laatste tijd tegen opslagbeperkingen aan. Grootste uitdaging is het formaat: ik ben redelijk klein en heb zeer kleine handen (draag kinderhandschoenen). Ik wil de telefoon liefst met 1 hand kunnen bedienen en ook normaal in een (dus wat kleinere) broek/jaszak kunnen dragen.

Ik zoek een?
(Relatief) kleine telefoon die sneller is en meer opslag heeft dan de A3. 3,5mm jack een must. Moet een beetje tegen een stootje kunnen. Liefst OLED, radio. Goede batterij een pre.

Wat is je budget?
Max 300? Ik ben lager begonnen (A3 was destijds 180,-...) maar merkte dat ik het een beetje moest oprekken.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Bellen, appen, radio luisteren, surfen, krant lezen, casual foto's maken van katten en vrienden. Soms Zoom/Teams voor werk. Gamen, netflixen doe ik er niet mee.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben er inmiddels achter dat wat ik echt wil eigenlijk niet bestaat, maar het meest in de buurt komen volgens mij de Samsung Galaxy A41 en de Sony Xperia 10 II (die nu met een 50,- cashbackactie en korting bij BCC/bol.com opeens binnen budget valt, incl bluetoothoortjes. Volgens mij lopen ze verder niet echt merkbaar ver uiteen qua snelheid oid. De camera lijkt op de A41 beter maar ik geloof niet dat dat een dealbreaker is. Van beide toestellen zie ik fans en niet-fans in de reviews hier en elders. Chinaphones en de Pixel 4a zijn niet voor mij; de S10e en Fairphone3+ boven budget.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb in eerdere topics gezien dat mensen deze toestellen als relatief compacte optie aanraden, maar kan iemand misschien zijn ervaringen delen over de bouwkwaliteit/robuustheid van de A41 en/of de radio van de Xperia? Ik lees er in de reviews weinig over eigenlijk. De A41 is niet waterdicht en voelt extreem kwetsbaar/goedkoop aan vond ik; ook hoor ik wisselende dingen over de vingerafdrukscanner. Ik heb vaak moeite met tiptoetsen (ik kan de koffiemachine op het werk ook niet bedienen, pakt mijn koude vingers niet), is die van de Xperia beter? De Xperia is wat langer, wel waterdicht, maar ik vind strijdige info online over de aanwezigheid van FM-radio.
Ik ben dus vooral op zoek naar advies/ervaringen over deze twee toestellen (evt hoessuggesties voor A41) omdat ik denk dat dit de overgebleven opties zijn, maar als iemand denkt dat ik wat gemist heb hoor ik dat ook graag.

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Die Xperia heeft gewoon een FM radio hoor.
Alleen de bediening met 1 hand wordt door de lengte als lastig ervaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Window
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:16
ChinaGeek schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:38:
Die Xperia heeft gewoon een FM radio hoor.
Alleen de bediening met 1 hand wordt door de lengte als lastig ervaren.
Dank je wel voor de snelle reactie en bevestiging van de radio. Ja, de actieve lengte van beide toestellen is natuurlijk een ding, maar het scherm is van allebei even lang. De Sony is als toestel fysiek langer maar het scherm is niet zo lang - de 7mm extra zit 'em in de bezel. Dat kun je natuurlijk ook als een nadeel zien omdat het toestel groter is dan strikt noodzakelijk. Ik heb nu de Sony besteld. Met de cashbackactie nu maar 60,- meer dan de A41, en de extra opslag en robuustheid, plus betere locatie vingerafdruklezer is me dat denk ik toch (het proberen) waard.

EDIT: vandaag de telefoon binnengekregen maar voor zover ik kan zien, geen fm radio, nu diverse apps geprobeerd. @ChinaGeek, heb jij dit toestel en zo ja, welke app gebruik je dan hiervoor?

[ Voor 10% gewijzigd door Window op 05-10-2020 21:01 . Reden: Follow-upvraag n.a.v. ervaring met toestel ]