Vraag

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-11 13:18

edeboeck

mie noow noooothing ...

Topicstarter
Mijn vraag
Het is de bedoeling om de kalender op de gsm van mijn vader over te zetten naar een cloudprovider, bij voorkeur Outlook.com. Momenteel staan al zijn afspraken in de Calendar-app van zijn gsm, maar staan die enkel lokaal op de telefoon.
De eigenlijke vragen:
  1. Is dr. Fone betrouwbaar? Indien ja, is dat een geschikt product om te bereiken wat ik wil?
  2. Zie ik een andere, meer evidente manier over het hoofd?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung Galaxy J5 standaard Agenda app.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Manueel overzetten is geen optie omdat we ook de bestaande afspraken willen behouden. Een online zoektocht bracht me naar dr. Fone. De vraag die ik me daarbij stel is of dat programma betrouwbaar is. De eerste Google-resultaten daarover zeggen van wel, maar geen van de sites die ik zag in de resultaten, ken ik als betrouwbaar.

Beste antwoord (via rens-br op 04-10-2020 08:11)

• edeboeck

edeboeck

mie noow noooothing ...

Topicstarter
Voor future reference: ik heb het probleem opgelost met behulp van CalendarSync - Trial.

Alle reacties

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Staan al zijn afspraken dan niet in Google cloud?

• edeboeck

edeboeck

mie noow noooothing ...

Topicstarter
Ernemmer schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:31:
Staan al zijn afspraken dan niet in Google cloud?
Neen, net met de bedoeling om Google zoveel mogelijk te vermijden.

Acties:
  • Beste antwoord

• edeboeck

edeboeck

mie noow noooothing ...

Topicstarter
Voor future reference: ik heb het probleem opgelost met behulp van CalendarSync - Trial.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:29

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hmm, Android telefoon. Nee, sorry, NOS is hiervoor niet de juiste plaats. Er is een prachtig forum genaamd Android Smartphones hiervoor ingericht. Tikje die kant op. NOS -> AND.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• edeboeck

edeboeck

mie noow noooothing ...

Topicstarter
Hero of Time schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:53:
Hmm, Android telefoon. Nee, sorry, NOS is hiervoor niet de juiste plaats. Er is een prachtig forum genaamd Android Smartphones hiervoor ingericht. Tikje die kant op. NOS -> AND.
Ja, dat had ik intussen ook door, vandaar mijn vraag in "Schop een modje". Excuses voor de misplaatsing.

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Dus je gaat Google vermijden om het bij een ander bigdatabedrijf op de schijven te gooien?
Wat win je daarmee?

• edeboeck

edeboeck

mie noow noooothing ...

Topicstarter
ChinaGeek schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:20:
Dus je gaat Google vermijden om het bij een ander bigdatabedrijf op de schijven te gooien?
Wat win je daarmee?
Dat het niet bij Google staat :Y) Aangezien het bij een Amerikaans bedrijf staat, ga ik er vanuit dat alles nog steeds ingekeken wordt door de 5 eyes (Prism), maar op gebied van "gewone" privacy voel ik me daar net wat comfortabeler bij... m.a.w. gemoedsrust en net wat meer privacy (of "wat minder privacy kwijt") is het antwoord op jouw vraag.
nofi, maar mijn vraag was niet of Microsoft een beter big data-bedrijf is dan Google, wel ging het over het overzetten.

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
edeboeck schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:16:
[...]
Dat het niet bij Google staat :Y) Aangezien het bij een Amerikaans bedrijf staat, ga ik er vanuit dat alles nog steeds ingekeken wordt door de 5 eyes (Prism), maar op gebied van "gewone" privacy voel ik me daar net wat comfortabeler bij... m.a.w. gemoedsrust en net wat meer privacy (of "wat minder privacy kwijt") is het antwoord op jouw vraag.
nofi, maar mijn vraag was niet of Microsoft een beter big data-bedrijf is dan Google, wel ging het over het overzetten.
Okay, buiten de totale irrelevantie voor Google van je vaders agendapunten, ben ik gewoon benieuwd waarom je Microsoft op dat gebied hoger zou inschatten dan Google.
In mijn ogen zijn het volslagen gelijkwaardige bedrijven.

• edeboeck

edeboeck

mie noow noooothing ...

Topicstarter
ChinaGeek schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:27:
[...]

Okay, buiten de totale irrelevantie voor Google van je vaders agendapunten, ben ik gewoon benieuwd waarom je Microsoft op dat gebied hoger zou inschatten dan Google.
In mijn ogen zijn het volslagen gelijkwaardige bedrijven.
Uiteraard zijn de agendapunten van mijn vader op zich voor Google irrelevant. Echter is het wel zo dat Google die informatie mee verwerkt (=blijvend opslaat) in het persoonlijke profiel dat ze van elke gebruiker opstellen om zowel zelf gericht te kunnen adverteren als het te verkopen aan bedrijven. Dat is dus wat ik niet wil. Ook Microsoft zal wel een persoonlijk profiel opbouwen, maar gezien het feit dat zij niet de advertenties als core-business hebben, ga ik ervan uit dat het minder erg is (en wat ik tot nu toe weet, laat het alleszins minder erg lijken, al kan ik het uiteraard verkeerd hebben).
Pagina: 1