Miele wasmachine W 5933 probleempjes

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Wij hebben een Miele W 5933 wasmachine en deze is nu een jaartje of 10 oud.

Nu is het dat de wasprogramma's veel langer duren dan dat hij aangeeft.
Dit kan soms wel meer dan een uur langer duren dan vooraf aangegeven.
Ik weet dat de wasmachine een weegsysteem heeft maar ook bij een niet volle trommel doet hij dit.

Ook met regelmaat komt hij met de melding "Controleer dosering".
Ik kan hier op internet niet echt iets over vinden.
We hebben al geprobeerd om minder waspoeder of juist meer waspoeder te gebruiken, maar dat heeft geen resultaat.

Of is dit meer een melding dat de hoeveelheid wasgoed te groot is?

Meestal als deze melding komt lijkt het ook dat hij niet tot 1600 toeren centrifugeert omdat het wasgoed niet gelijkmatig in de trommel zit.
Je hoort dat hij op een lager toerental probeert om stabiel te centrifugeren maar blijft trillen.
Wasmachine staat waterpas.
Schokdempers misschien kapot?

Zijn dit meerdere op zicht staande problemen, of is dit een kettingreactie omdat er iets stuk is?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:09
Even het topic uit de oude doos halen voor de mogelijke oplossing:

Ik heb een Miele W5445 waarvan ook regelmartig het rode "dosering" lampje gaat branden. Googlen leerde me dat de vermoedelijke oorzaak ligt in het verstoppen van een Y-slangstuk achter het linker zijpaneel, dat loopt van onder de wasmiddelbak naar de pomp.

Bovenkant, voorkant en linker zijpaneel gedemonteerd, en de slang verwijderd en doorgespoeld. Daar kwam een enorme bruine rips/drol aan meuk uit toen ik de druk wat opvoerde (zat idd verstopt), dus ik verwacht dat dat inderdaad het probleem is geweest..

Ik kan het nog niet testen, want de schokbrekers dempen voor nauwelijks meer zag ik nu, dus daarvan heb ik net een setje besteld en die komen pas over 2 dagen binnen :)