Zoals de titel aangeeft, is het een probleem om een stekkerdoos in een afgesloten tv meubel met deurtjes te leggen?
Of dient een stekkerblok altijd vrij en open te liggen?
Of dient een stekkerblok altijd vrij en open te liggen?
Valt mee hoorGroentjuh schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:43:
Zolang je een stekkerblok niet zwaar belast is de hoeveelheid warmte dat er ontstaat in een stekkerblok nihil. Ik weet niet hoe een uitgebreide TV setup we hier over praten, maar veelal is dat niet het geval.
Oftewel: Niet te meer stroom(ampère)/vermogen(watt) dan de specificaties bepalen eroverheen en dan komt het doorgaans wel goed.
I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500
[ Voor 3% gewijzigd door Hann1BaL op 02-10-2020 10:30 ]
Dat is misschien iets te makkelijk gezegd. Een stekkerdoos met een fatsoenlijke kabel (1,5mm²) kan dat inderdaad, maar ik kom ook wel eens stekkerdoosjes tegen met 0,75mm² kabel. Daar zou ik niet zo snel 3kW overheen jagen.Hann1BaL schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:28:
Een beetje verdeelblok kan eenvoudig 3000W hebben.
Dat zit hem uiteraard in wat je definitie is van "een beetje verdeelblok"TERW_DAN schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:32:
[...]
Dat is misschien iets te makkelijk gezegd. Een stekkerdoos met een fatsoenlijke kabel (1,5mm²) kan dat inderdaad, maar ik kom ook wel eens stekkerdoosjes tegen met 0,75mm² kabel. Daar zou ik niet zo snel 3kW overheen jagen.
Maar zelfs voor gebruik in een TVkastje kan dat prima, want je TV en console trekt geen 3Kw weg.
[ Voor 13% gewijzigd door DukeBox op 02-10-2020 10:40 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
+Groentjuh schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:28:
Max 200 watt voor die consoles, laten we 150 watt voor de TV doen. Dan zitten we op 550 W (2,5 A). Tenzij die receiver + speakers 2 kW is en je niet het goedkoopste stekkerdoosje neemt, zie ik niet zo snel een probleem.
Ik zou dat niet zo heel snel zeggen...Hann1BaL schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:28:
...
Laat dit eens een keer 300-400W verstoken als de boel aan staat.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
De specs gaan vrij vaak uit van maximaal vermogen. Ik heb uiteraard maar 1 console tegelijk aan, TV staat lang niet op full brightness en de receiver staat bij lange na niet op volluit. Ook heb ik geen OLED tv. Hoewel ik niet uitlees wat het vermogen is door het blok heen, lees ik WEL mijn meter uit en die blijft onder de 500 en dan is er nog een koelkast, vriezer, Quooker etc..MAX3400 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:46:
[...]
+
[...]
Ik zou dat niet zo heel snel zeggen...
De huidige consoles verbruiken maximaal 200W per stuk idd; de nieuwe (fabriekspecs) alweer 50% meer en maximaal 300W. In de review van de laatste LG CX (48 inch versie) wordt gesproken over 130W ongeveer verbruik terwijl de "gewone specs" in de Pricewatch op nog geen 110W staan oftewel ook hier dus 20% meer verbruik; ik kan me voorstellen dat ook andere TV's wat rooskleuring in PW staan. Receivers; zelfde laken een pak. Ja, je zal ze nooooit 100% belasten en dus aan de 650W van die Marantz SR6008 komen.
Maar om nou te zeggen; je komt niet boven de 400/500W uit; klinkt als aanname ipv een gemeten waarde.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq