Gigabyte 5700XT of Asus 5700XT

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Paenen
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-12-2020
Aangezien mijn vorige topic direct gesloten wordt zonder dat je de kans krijgt vraagverheldering te geven, maak ik maar weer een nieuw topic aan.

Mijn vraag was als volgt:

Ik wil gaan voor de nieuwe 6000-serie, mits die niet na launch maanden/weken uitverkocht of niet leverbaar is

Maar anders...

Gygabyte Radeon 5700XT videokaart of Asus Radeon 5700XT videokaart?

Ik heb een Game PC gebouwd, waarin nog geen Processor en Videokaart in zit, in afwachting van de nieuwe releases

Maar...

Zolang ik geen Processor en Videokaart heb, kan ik dus geen gebruik maken van mijn Game PC

Mochten de nieuwe releases weken/maanden slecht leverbaar zijn of steeds uitverkocht, wil ik toch voor de Ryzen 7 3700X en Radeon RX 5700XT

Mijn vraag is alleen welke videokaart kwalitatiever en betrouwbaarder is: Gigabyte 5700XT of Asus 5700XT

Het zou fijn zijn als ik eerst de kans kreeg om vraagverheldering te geven i.p.v. het topic gelijk dicht te gooien...

[ Voor 8% gewijzigd door J.Paenen op 02-10-2020 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:08
Je kunt toch reviews opzoeken? Beiden hebben voor- en nadelen t.o.v. de ander.
Maar van beide merken zijn veel verschillende soorten RX 5700 XT, verdiep je daar eens in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Paenen
Saekerhett schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 00:15:
Je kunt toch reviews opzoeken? Beiden hebben voor- en nadelen t.o.v. de ander.
Maar van beide merken zijn veel verschillende soorten RX 5700 XT, verdiep je daar eens in.
Dat klopt, en heb al vele reviews gelezen, maar zie door de bomen het bos niet meer omdat de reviews allemaal zo'n verschillende uitslagen hebben.

Het gaat om de Gigabyte Radeon RX 5700 XT GAMING OC 8G en de Asus Radeon RX 5700 XT ROG-STRIX-RX5700XT-O8G-GAMING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Die Asus kaarten waren in het begin niet goed, maakten niet goed contact met de GPU en dus werden te heet.
Asus heeft dit wel gefixed alleen opletten dat je geen oude versie krijgt. Die Gigabyte is ook een stuk goedkoper zie ik dus zou lekker voor de Giga gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Paenen
Plugin schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 00:39:
Die Asus kaarten waren in het begin niet goed, maakten niet goed contact met de GPU en dus werden te heet.
Asus heeft dit wel gefixed alleen opletten dat je geen oude versie krijgt. Die Gigabyte is ook een stuk goedkoper zie ik dus zou lekker voor de Giga gaan.
Kijk hier heb ik iets aan! Dankjewel
Dat van Asus heb ik ook begrepen inderdaad.
Je moet er dan op letten dat je revisie 2 krijgt en niet 1.
Mijn moederbord is van Asus, de rest van mijn componenten van Corsair, dus ik ben al gauw van mening dat je dan beter ook een Asus videokaart kunt nemen, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet.
De Gigabyte is inderdaad weer 40 euro gunstiger geprijsd