Dag allen,
Ik ben onlangs in een nieuwbouw huurwoning getrokken (1e bewoner) met een kantoortje erin. Nu wil ik graag een internetkabel doortrekken van de meterkast naar deze kamer. Er ligt al een leiding met een leiddraadje erin om kabels in door te trekken van de meterkast naar de kamer, deze komt uit bij een wanddoosje met een afdekplaatje erop. Van bovenaanzicht zal de afstand zo'n 10 meter zijn, maar ik weet niet waar die kabel langsloopt (en moet ook nog weer naar beneden), dus de precieze afstand weet ik niet.
Mijn idee is om dit UTP wanddoosje te halen: https://www.allekabels.nl...ndcontactdoos-inbouw.html . Ik heb echter nog wat vragen:
Ik ben onlangs in een nieuwbouw huurwoning getrokken (1e bewoner) met een kantoortje erin. Nu wil ik graag een internetkabel doortrekken van de meterkast naar deze kamer. Er ligt al een leiding met een leiddraadje erin om kabels in door te trekken van de meterkast naar de kamer, deze komt uit bij een wanddoosje met een afdekplaatje erop. Van bovenaanzicht zal de afstand zo'n 10 meter zijn, maar ik weet niet waar die kabel langsloopt (en moet ook nog weer naar beneden), dus de precieze afstand weet ik niet.
Mijn idee is om dit UTP wanddoosje te halen: https://www.allekabels.nl...ndcontactdoos-inbouw.html . Ik heb echter nog wat vragen:
- Ik heb nog een F/UTP CAT6 kabel liggen die lang genoeg is. Dit is wel een patch kabel, waar aan beide uiteinden dus al een RJ45 stekker zit. Kan ik deze gewoon aan één kant afknippen, strippen, en aansluiten op de bovengenoemde wanddoos? Zou me weer wat geld schelen, en aangezien het een huurhuis is maakt het me ook niet bijzonder veel uit als het een beetje hacky/gammel is.
- Ik was van plan de kabel vast te knopen aan de leiddraad, en dan een flinke laag ducttape eroverheen. Ik lees echter een beetje tegenstrijdige dingen over hoe soepel het trekken gaat. Sommige mensen zeggen dat dit ruim genoeg is, andere zeggen dat ze soms met hun volle gewicht aan de kabel moeten hangen om hem erdoor te krijgen. Iemand hier ervaring mee? Is een trekveer echt noodzakelijk (kost ook weer geld)?
- Nog iets dat ik moet weten of waar ik op moet letten voordat ik hier aan begin?