benbaba schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:23:
[...]
Klopt, maar ik ben nog een LG LCD tegengekomen waarbij local dimming goed werkt of echt toegevoegde waarde biedt.
[...]
Dat is een specifieke use case en naast YouTube is er ook weinig 8K content. AV1 ondersteunen andere tv's ook en HDR ondersteuning is een ding, er wat mee kunnen wat anders. De tv komt contrast en helderheid te kort voor impact. Maar goed misschien bevalt de tv prima in jouw situatie.
Klopt, het is op dit moment voornamelijk 8k YouTube en niet te vergeten eindelijk mijn foto's van 32MP in volle glorie kunnen bekijken, maar zeker ook desktop gebruik in 8K60 HDR wat de reden is voor aanschaf aangezien ik op een niet al te lang termijn een nieuwe desktop wil en eventueel een 8K camera.
Kijk, ik kom nu van een 55PUK6400/12 TV (eerste 55" 4K TV <€1000.- BTW-actie Jan. 2016) die hier bij Tweakers gereviewed is. Als SmartTV bijna onbruikbaar, traag, geen HDR, fletse kleuren enz., maar met PC voor desktop gebruik en 4K video editing echt top met volledige 4:4:4 chroma-subsampling, goede zwartwaardes mede door VA paneel en indrukwekkende kleuren aangesloten op een Gigabyte Brix GB-BXi7-5775 via DP1.2>HDMI2.0 integraded graphics. Tot op de dag van vandaag nog steeds blij mee, maar nu de beperkingen zoals geen hardware ondersteuning voor H265, VP9, AV1, HDR, Freesync, 8K, 10/12 bit en SmartTV toch wel een rol gaan spelen en het feit mijn Brix bijna opstijgt met 4K60 AV1 video en dat geldt trouwens ook voor VP9 door de hoge CPU load is dit het goedkoopste alternatief op dit moment waardoor ik mijn nieuwe pc (zen4 APU met hardware AV1) ook nog even uit kan stellen.