Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18-05 21:44
Ik ben mij aan het verdiepen in de zeer betaalbare LG 65NANO956LA.
Het is een 2020 model en kost 1840euro.

Helaas zijn er geen reviews of testen te vinden.
Ik wil graag weten hoe hij presteert ten opzichte van Oled etc..
Snelle bewegingen vind ik het belangrijkste. De Sony XG9505 was ik met sport niet tevreden over.

Wie heeft er verdere info over de LG en weet hoe ze dit type in de VS noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:16

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Je hebt bij LCD VA versus IPS. VA heeft het beste zwart en komt op dat punt wat dichtbij OLED dan IPS. IPS heeft weer betere kijkhoeken en komt op dat punt weer dichterbij OLED.

LG gebruikt in zijn LCD-televisies IPS-panelen en ook in de 65NANO956LA. Ga uit van een LCD-televisie met niet zo goed zwart, hele nette kijkhoeken. Voor een LCD presteert hij goed bij snelle bewegingen, maar niet zo goed als een OLED. En je hebt natuurlijk wel 8K, wat verder totaal nutteloos is, maar je kunt er wellicht mee opscheppen dat je meer pixels hebt dan je buurman.

Bij Amerikaanse modellen wordt de L (die een DVB-tuner aangeeft) achterin het typenummer vaak vervangen door een N (die een ATSC-tuner aangeeft). Wat precies het Amerikaanse modelnummer is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
Dus voor snelle beelden voor een Oled gaan. Zoals je vroeger voor een plasma koos voor snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De XG95 is zo'n beetje het beste wat je voor sport kunt krijgen. De response tijd behoort tot de top en de motionverwerking van Sony is zeer goed, zo niet het beste. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor schermuniformiteit. Ik zou het probleem zoeken bij de kwaliteit van het bronmateriaal of in de motioninstellingen (BFI).

Wat betreft de LG: 8K is nutteloos en door het IPS-paneel kan je goede HDR prestaties en zwartwaarde afstrepen. Daarnaast zal er nog meer upscaling plaatstvinden wat ten koste gaat van de beeldkwaliteit. Modelnummers in de VS zijn bij LG altijd nagenoeg gelijk. De Amerikaanse equivalent is de NANO97. Hier een review van zijn voorganger welke nagenoeg hetzelfde zal presteren als de 2020-reeks.

LG maakt zelf de lcd panelen en houdt er hierom ook krampachtig aan vast, maar ze zijn in het hogere segment wat lcd's betreft lang en breed ingehaald door tv's met FALD i.c.m. VA en wide-angle technologie. Ter vergelijking: het 8K model van Samsung met VA-paneel heeft betere kijkhoeken dan de 8K LG met IPS-technologie. Om nog maar te zwijgen over contrast, (uniformiteit van) zwart en piekhelderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
De XG95 is in de praktijk zeer matig en dat heb ik niet als enigste gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:42

FeaR

In GoT we trust

CEA > TB

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacspin
  • Laatst online: 25-06 11:51
En waarom zou je voor een LCD gaan als je voor 60 tientjes meer een OLED hebt? Zoek even op YouTube naar volgens mij de Vincent Teoh review van de 4k-nano icm een oled. Met name image processing is niet best.
Als je persé 8k wil of last van reflectie, dan is Samsung betere optie, maar ook stuk duurder. Als je bang bent voor burnin, dan evt de enige Sony XH met hdmi 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
Ik heb mijn keuze gemaakt en besteld.
De Oled Panasonic HZW1004 65inch
Behoort tot de beste motionhandling dankzij een nieuwe techniek Van Pana.

Met veel korting kunnen scoren en een nederlands model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacspin
  • Laatst online: 25-06 11:51
Als je de de prijs en shop ook in het oled prijzen topic zou willen melden, ben wel nieuwsgierig (mocht de 65CX toch weer te buggy blijken met de nextgens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
Bacspin schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:53:
Als je de de prijs en shop ook in het oled prijzen topic zou willen melden, ben wel nieuwsgierig (mocht de 65CX toch weer te buggy blijken met de nextgens)
Ik heb de prijs via de telefoon onderhandeld
Dus ik kan deze daar niet vermelden.
Von Burg
Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosK1983
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-04-2024
misschien verandert deze prijs de overtuigingen?

J. Kukupessy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-06 21:55
Ruud888 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:03:
[...]

Ik heb de prijs via de telefoon onderhandeld
Dus ik kan deze daar niet vermelden.
Von Burg
Rotterdam.
Toevallig vorig jaar februari ook mijn Panasonic oled hier gekocht.Heb de voorloper van jouw model de 65-gzw1004 en nog steeds dik tevreden.
Goede zaak Von Burg en vooral personeel met verstand van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elzebonnema
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 26-05-2021
deze week is deze tv afgeprijsd bij de mediamarkt voor 640 euro. zeker de moeite waard voor een 8k tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
elzebonnema schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 23:07:
deze week is deze tv afgeprijsd bij de mediamarkt voor 640 euro. zeker de moeite waard voor een 8k tv.
Voor de 55", met als beperking dat het een 60z tv is (de 65" ook)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erikvanulsen
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-04-2023
apis29 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:55:
[...]

Voor de 55", met als beperking dat het een 60z tv is (de 65" ook)
Bij de mediamarkt outlet zijn ze zelfs 548, bovendien kan de tv op 4k wel 120hz halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwin01
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 17:15
Erikvanulsen schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:23:
[...]

Bij de mediamarkt outlet zijn ze zelfs 548, bovendien kan de tv op 4k wel 120hz halen :)
Thanks voor de tip :*) . Heb er gelijk één besteld. Ben wel benieuwd naar de black levels :F .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Erikvanulsen schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:23:
[...]

Het paneel gaat maar tot 60Hz. De tv zal het 120Hz signaal accepteren, maar de werkelijke weergave zal gewoon 60Hz zijn. Je zult dus misschien 120Hz zien staan, maar elke frame die het niet kan weergeven vervalt gewoon. Met andere woorden het voegt niets toe en het staat net als 8K leuk op papier. De nano86 is niet veel duurder en heeft wel een 120Hz paneel en daadwerkelijk 4K120 ondersteuning.

[ Voor 3% gewijzigd door benbaba op 27-05-2021 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
benbaba schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 22:58:
[...]

Het paneel gaat maar tot 60Hz. De tv zal het 120Hz signaal accepteren, maar de werkelijke weergave zal gewoon 60Hz zijn. Je zult dus misschien 120Hz zien staan, maar elke frame die het niet kan weergeven vervalt gewoon. Met andere woorden het voegt niets toe en het staat net als 8K leuk op papier. De nano86 is niet veel duurder en heeft wel een 120Hz paneel en daadwerkelijk 4K120 ondersteuning.
Heeft alleen geen FALD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwin01
[...]

Dat zou zomaar kunnen, maar er zijn ook mensen zoals ik die de tv als multimedia monitor gebruiken 8K60 op 50 cm afstand met PC of i.c.m. webOS en de nieuwste hardware AV1 codec en de HDR standaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
apis29 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 02:05:
[...]

Heeft alleen geen FALD...
Klopt, maar ik ben nog een LG LCD tegengekomen waarbij local dimming goed werkt of echt toegevoegde waarde biedt.
gerwin01 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 02:23:
[...]
Dat zou zomaar kunnen, maar er zijn ook mensen zoals ik die de tv als multimedia monitor gebruiken 8K60 op 50 cm afstand met PC of i.c.m. webOS en de nieuwste hardware AV1 codec en de HDR standaarden.
Dat is een specifieke use case en naast YouTube is er ook weinig 8K content. AV1 ondersteunen andere tv's ook en HDR ondersteuning is een ding, er wat mee kunnen wat anders. De tv komt contrast en helderheid te kort voor impact. Maar goed misschien bevalt de tv prima in jouw situatie.

[ Voor 12% gewijzigd door benbaba op 28-05-2021 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
benbaba schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:23:
[...]

Klopt, maar ik ben nog een LG LCD tegengekomen waarbij local dimming goed werkt of echt toegevoegde waarde biedt.
Fatoenlijke reviews ervan ben ik ook nog niet tegengekomen daarentegen (de Nano90 heeft maar 32 zones, de Nano99 een heel stuk meer en van de 95 is het onbekend). Die edge local dimming van de nano86 is iig op voorhand onbruikbaar ...
Edit: de Rtings heeft een review van de Nano99 idd https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/nano99-8k-2020 (maar zoals altijd geen beelden ter ondersteuning), zo te lezen ook problemen zodra er ondertiteling bij komt kijken iig.

[ Voor 19% gewijzigd door apis29 op 28-05-2021 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikvanulsen
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-04-2023
[...]

Vond het ook erg moeilijk om info te vinden over de tv maar op de lg site zelf staat dat het het HFR 4k 100p modus heeft. Of is dit wat anders?

Ben ook zeer benieuwd naar de zwartwaarden en kleuren, ga zeker een review schrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwin01
benbaba schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:23:
[...]

[...]

Dat is een specifieke use case en naast YouTube is er ook weinig 8K content. AV1 ondersteunen andere tv's ook en HDR ondersteuning is een ding, er wat mee kunnen wat anders. De tv komt contrast en helderheid te kort voor impact. Maar goed misschien bevalt de tv prima in jouw situatie.
Klopt, het is op dit moment voornamelijk 8k YouTube en niet te vergeten eindelijk mijn foto's van 32MP in volle glorie kunnen bekijken, maar zeker ook desktop gebruik in 8K60 HDR wat de reden is voor aanschaf aangezien ik op een niet al te lang termijn een nieuwe desktop wil en eventueel een 8K camera.

Kijk, ik kom nu van een 55PUK6400/12 TV (eerste 55" 4K TV <€1000.- BTW-actie Jan. 2016) die hier bij Tweakers gereviewed is. Als SmartTV bijna onbruikbaar, traag, geen HDR, fletse kleuren enz., maar met PC voor desktop gebruik en 4K video editing echt top met volledige 4:4:4 chroma-subsampling, goede zwartwaardes mede door VA paneel en indrukwekkende kleuren aangesloten op een Gigabyte Brix GB-BXi7-5775 via DP1.2>HDMI2.0 integraded graphics. Tot op de dag van vandaag nog steeds blij mee, maar nu de beperkingen zoals geen hardware ondersteuning voor H265, VP9, AV1, HDR, Freesync, 8K, 10/12 bit en SmartTV toch wel een rol gaan spelen en het feit mijn Brix bijna opstijgt met 4K60 AV1 video en dat geldt trouwens ook voor VP9 door de hoge CPU load is dit het goedkoopste alternatief op dit moment waardoor ik mijn nieuwe pc (zen4 APU met hardware AV1) ook nog even uit kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwin01
Erikvanulsen schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 00:58:
[...]

Vond het ook erg moeilijk om info te vinden over de tv maar op de lg site zelf staat dat het het HFR 4k 100p modus heeft. Of is dit wat anders?

Ben ook zeer benieuwd naar de zwartwaarden en kleuren, ga zeker een review schrijven :)
Dit geldt ook voor mij. Aanstaande week wordt ie geleverd en zal zeker een kritische review hier achter laten. Ben vooral ook benieuwd naar de FALD en black levels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aleitalia
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-06 05:27
Ik heb ook de 55 inch gekocht en erg tevreden mee, voor ons als huis - tuin - keuken gebruiker voldoet hij prima, beelden van de Xbox one s en de Switch zien er prima uit voor mij als casual gebruiker.

WebOS daarentegen werkt echt heel fijn, een andere reden om de LG te kiezen voor ons is de ingebouwde airplay functie (kan die oude Apple TV eindelijk weg).

En ja met de Youtube app even de 8k beeldkwaliteit showen is natuurlijk leuk voor de (in beperkte kring momenteel) verjaardagsfeestjes maar verder momenteel nog nutteloos. Ik had hem gekocht omdat hij momenteel een van de goedkopere 55 inch tv's was die voldeed aan mijn eisen (met de aanbieding bij MM).

Ik ben er blij mee in ieder geval. :)
Pagina: 1