Welke tv voor gaming? Budget €1600,-

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:52
Hoi!

Ik ben toe aan een nieuwe televisie voor in de woonkamer. Mijn huidige 49 inch LG is ondertussen 9 jaar oud en aangezien ik bijna 3 meter van de tv af zit en heel vaak op mijn kloten krijg van mijn team mates in Warzone omdat ik de enemy weer eens niet zie en daardoor dus hopeloos wordt afgeknald, is het dus tijd voor wat anders ;)

Ik heb een bedrag voor ogen van maximaal 1600 euro en had deze Samsung gezien bij de MediaMarkt.

https://www.mediamarkt.nl...-65q74t-2020-1656860.html

Nu weet ik echter niet of deze goed geschikt is voor gaming, ik hoop dat jullie mij hierin kunnen adviseren. Ik ben niet merk gebonden dus als een ander merk beter is, dan ga ik daar natuurlijk voor!

Alvast bedankt!

Edit : 65 inch is een must ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:13

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De LG OLED CX-serie is de ideale TV voor spelfanaten, geen twijfel. Enerzijds omdat OLED vanwege zijn snelle reactietijden ideaal is voor spellen met hoge fps, anderzijds omdat LG volledig bij is met HDMI 2.1 zodat je een nieuwe 3080Ti ideaal kunt benutten en anderzijds vanwege de laagste ingangslatentie van minder dan één frame.

De TV die je linkt is zeker niet slecht, maar mist al deze wapenfeiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:01

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies mag in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Ik verhuis het topic die kant op: TB > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
Ik heb even gekeken maar helaas komt deze al boven de 2K uit in 65 inch :( De CX valt dan ook af..
dmantione schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 22:23:
De LG OLED CX-serie is de ideale TV voor spelfanaten, geen twijfel. Enerzijds omdat OLED vanwege zijn snelle reactietijden ideaal is voor spellen met hoge fps, anderzijds omdat LG volledig bij is met HDMI 2.1 zodat je een nieuwe 3080Ti ideaal kunt benutten en anderzijds vanwege de laagste ingangslatentie van minder dan één frame.

De TV die je linkt is zeker niet slecht, maar mist al deze wapenfeiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:37

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Wil je per se 65 inch dan? Dat staat niet echt in je TS..... de 55" versie van de genoemde LG OLED CX valt namelijk wel binnen je budget.
Op 3 meter lijkt mij dat groot genoeg, maar dat is natuurlijk ook een stuk voorkeur.

Wat zoek je in een TV behalve dat hij geschikt moet zijn voor gaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
Jup! 65 inch is een must, dat was ik er inderdaad vergeten bij te zetten.

Wat ik nog meer zoek zou ik eigenlijk niet weten.. ik kijk weinig tv, eigenlijk alleen maar formule 1 en comedy central/Discovery.
Het geluid gaat via de receiver en streaming via de Chromecast. Tv kijken gaat via Ziggo Next.
gwystyl schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 22:54:
Wil je per se 65 inch dan? Dat staat niet echt in je TS..... de 55" versie van de genoemde LG OLED CX valt namelijk wel binnen je budget.
Op 3 meter lijkt mij dat groot genoeg, maar dat is natuurlijk ook een stuk voorkeur.

Wat zoek je in een TV behalve dat hij geschikt moet zijn voor gaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:40
Nog even twee maandjes door sparen en je koopt die oled in 65". Als je wil gamen ben je echt knetter als je nu nog een traditionele LCD koopt voor €1600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
https://www.mediamarkt.nl...-oled65b9sla-1656019.html

Deze valt wel binnen het budget.. is dit vergelijkbaar met de CX of totaal niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ja, er is niets mis met de B-serie, die levert je al het goede van OLED en is beslist héél wat beter dan de LCD die je linkte. Er is verschil tussen de B- en C-serie, namelijk de C-serie heeft een geavanceerdere beeldverwerkingschip en dat betekent dat de beeldverwerking soms wat beter is. Voor spelgebruik is beeldverwerking evenwel lang niet zo belangrijke als bijvoorbeeld voor het kijken van een 24Hz-film, dus een goede keus als het persé een 65" moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 13:42
Hier recent ook de 65B9 gekocht. Wat een plaatje :)
Check vooral het Oled prijzen topic is en je kunt hem nagenoeg voor jouw budget wel halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
Nou, de kogel is door de kerk! Het wordt de 65B9 :) Nu alleen nog kijken naar een mount voor tegen de muur, iemand daar nog tips voor? Anders bestel ik gewoon de goedkoopste op Amazon, dat heb ik altijd al gedaan en bevalt mij eigenlijk altijd goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

dropkikker schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:53:
Nou, de kogel is door de kerk! Het wordt de 65B9 :) Nu alleen nog kijken naar een mount voor tegen de muur, iemand daar nog tips voor? Anders bestel ik gewoon de goedkoopste op Amazon, dat heb ik altijd al gedaan en bevalt mij eigenlijk altijd goed :)
Ga naar de Mediamarkt, praat even met een verkoper, laat zien dat Hofma.nl dezelfde TV voor 100 Euro minder bezorgt. Praat er leuk een Vogels-beugel bij, HDMI-kabeltje, thuisbezorgen & installeren?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-08 00:00
dropkikker schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:53:
Ik had bij enkele gebruiker reviews en testen gelezen dat de B-serie niet super snel was bij sport door de oude chipset
Heeft een Oled een verhoogde kans op inbranding bij gaming?

Kijk ook is naar de Panasonic GZW954 of de Sony XG9505

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
OLED's zijn retesnel, ook de B-serie. Sport is doorgaans geïnterlaced 50Hz, daar is beeldverwerking voor nodig en het zou best kunnen dat de C-serie dankzij zijn kunstmatige-intelligentietechnieken op dit punt beter werk aflevert dan de B-serie.

Desalniettemin is de B-serie nog altijd een uitstekende TV om sport op te kijken en een verademing t.o.v. een LCD.

Het inbranden van OLED's bestaat, maar dat het een obstakel is bij spellen is een indianenverhaal, OLED's zijn de beste spel-TV's die er zijn.

De Panasonic GZW954 of de Sony XG9505 zijn ook uitstekende televisies, maar hebben voor spelfanaten geen meerwaarde en zijn op het gebied van input-lag en HDMI 2.1 zelfs iets slechter. Je koopt ze om andere reden dan spelplezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
Vrijdag gaan wij naar de Mediamarkt, zal ze laten zien dat Hofma de tv voor minder levert.. Installatie en dergelijk hoef ik er allemaal niet bij, maar ik ga wel proberen om extra garantie te krijgen :)
MAX3400 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:04:
[...]

Ga naar de Mediamarkt, praat even met een verkoper, laat zien dat Hofma.nl dezelfde TV voor 100 Euro minder bezorgt. Praat er leuk een Vogels-beugel bij, HDMI-kabeltje, thuisbezorgen & installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-08 00:00
dropkikker schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:03:
Vrijdag gaan wij naar de Mediamarkt, zal ze laten zien dat Hofma de tv voor minder levert.. Installatie en dergelijk hoef ik er allemaal niet bij, maar ik ga wel proberen om extra garantie te krijgen :)

[...]
Bij de eerste reviews en reacties op Kieskeurig klagen de gebruikers over stroperig beeld bij voetbal met de B9!
Pagina: 1