2e verdeelinrichting in de schuur

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenniedemanny
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-12-2024
Mijn vraag

ik wil een onderverdeler maken in de schuur voor een thuisbrouwerijtje. ik heb uitgerekend dat ik een 3x16a c karakteristiek nodig heb als minimale voeding. er komt 3x25a binnen en ik wil na de hoofdschakelaar van 40a gelijk een distributie groep maken. weet iemand of dit op deze manier zo mag?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Kun je dat niet beter een gecertificeerd eletricien vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_niet
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:21
Op zich moet dat kunnen. Let wel op dat die kabel van je hoofdschakelaar naar de onderverdeel kast 25A van de hoofdzekering aankan (kortsluitstroom). Dus dikkere kabel gebruiken.
Daarnaast wordt deze kabel alleen afgezekerd door de hoofdzekering(kun je deze zelf resetten?). Gebeurt hier wat mee of wil je deze spanningsloos maken dan moet de hoofdschakelaar om en is alles uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenniedemanny
Ik ben gecertificeerd elektricien. Maar weet niet de hele nen uit het hoofd en aangezien verzwaren geen optie is voor de klant.. lees ook verder. Een distributie groep betekend een afgaande groep maken voor een 2e verdeler dat betekend dat ik mijn kabel moet berekenen op de afgaande groep en niet de hoofdzekering dus 3x16a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenniedemanny
De vraag is of ivm selectiviteit de distrigroep 3x16 of liever 3x20 mag maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat dit met computerhardware te maken heeft is me niet duidelijk. Schopje naar Wonen & Verbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
svenniedemanny schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:08:
Ik ben gecertificeerd elektricien. Maar weet niet de hele nen uit het hoofd en aangezien verzwaren geen optie is voor de klant.. lees ook verder. Een distributie groep betekend een afgaande groep maken voor een 2e verdeler dat betekend dat ik mijn kabel moet berekenen op de afgaande groep en niet de hoofdzekering dus 3x16a
Kabel moet berekend zijn op de voorzekering niet op de 2e verdeler.
Als er iets fout gaat tussen de 2e verdeler en de voorzekering kan er nog steeds 25A lopen.
Pagina: 1