Dell Bluetooth muis werkt soms (even) niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:28
Mijn vraag
Mijn net nieuwe Dell draadloze Bluetooth muis (type WM527) werkt soms even niet. Hebben meer mensen hier last van en heeft iemand er wellicht een oplossing voor? Hij blijft wel gekoppeld, maar hij werkt soms een paar seconden niet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Dell WM527, gekoppeld via Bluetooth aan een
Dell Latitude E7440 met Intel Wireless Bluetooth

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
  • Batterijen van de muis vervangen.
  • Gecontroleerd of er nieuwe drivers zijn voor de Bluetooth van de laptop (zijn er niet).
  • De energie-instellingen van muis (en toetsenbord) zodanig ingesteld dat Windows deze niet uitzet om stroom te besparen, deze tip kwam ik tegen op internet maar heeft dus niet geholpen.
  • Geprobeerd te verbinden met de bijgeleverde usb-ontvanger, dan treedt het probleem niet op. Maar dat is geen oplossing, want ik wil Bluetooth gebruiken, daarom heb ik juist deze set gekocht.
  • Een andere Bluetooth muis die ik al jaren gebruik werkt wel goed (Logitech).
Bij nader inzien blijkt het probleem ook op te treden bij het toetsenbord. Soms ben ik druk aan het tikken en dan blijkt achteraf dat een paar woorden ontbreken. Maar dit is minder duidelijk dan bij de muis, die gebruik je eigenlijk constant. Vooral bij het gamen is het natuurlijk hopeloos dat een muis het soms niet doet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgentas61
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-02-2023
Heeft vrijwel zeker met de energieinstellingen van je bluetooth-adapter te maken.Heb hetzelfde probleem daar ooit mee opgelost. Heb hetzelfde probleem nu ook weer, kan die instelling alleen nergens meer terugvinden.
Lees b.v https://www.dell.com/supp...en-met-bluetooth-oplossen. Bij mij verschijnt het tabblad energiebeheer niet meer.
Update 30 mei 2021: die instelling is nog wel te vinden:
Configuratiescherm > Apparaten en printers > rechtsklik betreffende muis > Eigenschappen > Tab Hardware > Bluetooth Low Energy GATT-compatible .... > Eigenschappen > Tab Algemeen > Instellingen wijzigen > Uitvinken "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen"

[ Voor 30% gewijzigd door jurgentas61 op 30-05-2021 13:32 . Reden: aanvulling ]