PC Upgrade 2020

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apeters10
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23-12-2023
Hallo iedereen! Het is tijd voor een verandering in mijn game pc. Ik wil graag mijn pc case en eventueel overgaan op een andere CPU cooler. Mochten er nog andere dingen zijn die ik kan veranderen, hoor ik het graag. Sta open voor verbetering!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem gebruik ik voor 1440 p Gaming en deels ook voor school. Ik speel vooral COD, Overwatch, Heroes of the Storm en LOL.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van 500 euro voor het upgraden. Mochten er nog andere dingen aan veranderen, dan kan het budget verhoogd worden naar 650 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Onderaan de topic staat mijn huidige setup. Ik wil alles hiervan meenemen behalve mijn pc case en eventueel mijn CPU Cooler. Ik game op een LG 27GL850.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag mijn pc case en de CPU Cooler veranderen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik neig zelf meer naar Corsair en CoolerMaster, dit past goed bij mijn overige apparatuur. Ik sta zeker open voor andere merken, maar dan graag ook ervaringen erbij.

Ik heb wel de Corsair CRYSTAL 570X RGB Mid-Tower Case gezien, deze vond ik wel erg mooi. Verder zat ik qua CPU Cooler aan de H100i pro RGB te denken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag het geluidsniveau zo laag mogelijk houden, maar vind het fijn als mijn apparatuur goed bij elkaar past qua aesthetic.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zie door de bomen het bos niet meer en heb meerdere sites en video's al bekeken en krijg niet echt een antwoord. Hopelijk kan ik hier meer kennis opdoen en ook meer ervaringen lezen.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed€ 285,-€ 285,-
1MoederbordenGigabyte Aorus X570 MASTER€ 340,-€ 340,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio€ 495,-€ 495,-
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda, 2TB€ 64,83€ 64,83
1BehuizingenCooler Master MasterBox MB530P€ 96,-€ 96,-
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock 4€ 60,40€ 60,40
1VentilatorenCorsair LL120 RGB LED (3-pack), 120mm€ 87,03€ 87,03
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2Z3600C18€ 79,90€ 79,90
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 131,-€ 131,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.639,16

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Is dit de build die je nu hebt? of?
want de dark rock 4 is al heel goed, enige iets betere alternatief is de pro variant, of een waterkoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apeters10
Dit is inderdaad mijn huildige build, heeft het zin om te switchen naar een corsair h100i rgb pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Hoe is je fan setup nu?
De 3 corsair fans voorin, de 4 meegeleverde op overige plekken, 1 weggegooid? Of heb je de 4 die meegeleverd waren met behuizing niet geinstalleerd?
Want voor de waterkoeling heb je bovenin ruimte nodig, als je hier al fans hebt zitten heeft het weinig nut. (je hebt 240mm ruimte nodig, dus dan passen er geen ventilatoren meer bovenin).

Wel klopt het dat deze waterkoeler net wat stiller zijn, maar mogelijk kan je dan beter gaan voor de pricewatch: NZXT Kraken X63 . Die doet zijn werk nog net wat stiller en beter.

Alles hangt natuurlijk af van welke case je pakt. Je zou zelfs een systeem met GPU-waterkoeling kunnen pakken. Het is maar hoe gek je het zelf wilt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apeters10
Thanks voor je bericht! Ik heb de meegeleverde fans vervangen door de corsair ll 120 fans. Verder zitten er dus 3 voorin, bovenin 0 en achterin 1.