Plex kan 4K films niet afspelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09 14:22
Hallo iedereen,

ik bezit hier thuis enkele toestellen:

LG OLED 55E7
LG OLED 55CX
nVidia Shield Pro 2020
Minix Neo U9-H

Al mijn media staat op mijn NAS, een Synology DS1515 waar Plex server op draait.

Nu is het zo dat ik op geen enkel toestel een 4K HDR film deftig afgespeeld krijg. Oftewel wordt de film helemaal niet afgespeeld of komt heel het scherm vol artifacts. Ik heb hier thuis een Gigabit netwerk en alle toestellen zijn verbonden met een ethernet kabel dus daar kan het volgens mij niet aan liggen. Als ik via dezelfde ethernet kabel via m'n laptop een bestand van m'n NAS wil halen gebeurt dit gewoon aan volledige Gigabit snelheid.

Ik denk dat alles te maken heeft met de laatste versie van de Plex player. Alle toestellen draaien de laatste versie. En toen ik nog thuis woonde en Plex player gebruikte op mijn LG OLED 55C8 had die geen problemen om films af te spelen waar ik nu problemen mee heb.

4K tv afleveringen worden wel correct afgespeeld dus het ligt echt aan de films. Ik gok dan dat het ergens met de bitrate te maken heeft maar ik vind het vreemd dat het vroeger wel werkte en nu niet meer.

Zijn er misschien instellingen die moeten aangepast worden in de nieuwe versie van de Plex player? Ik heb in de instellingen ook al eens geselecteerd om de oude player te gebruiken maar dit hielp ook niet.

Ik begin de hoop een beetje op te geven. Het zijn allemaal vrij high-end toestellen dus dit zou toch niet zoveel problemen mogen geven.

Alvast bedankt voor enige input.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

Wish

ingwell

Werkelijk geen idee - maar wat kan helpen is om alvast aan te geven:
- Welke versie van Plex je nu gebruikt
- Welke versie van DSM op de Synology je gebruikt
- Met welke versie je "thuis" geen problemen ondervond.

Dan kunnen we beginnen met hardware of software uit te sluiten.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Staat transcoding wel uit in plex server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Laten we eerst een Plex uitsluiten i.c.m. "afspelen" want dan weten we dat dat wel gaat.

Shield + Kodi of VLC installeren; daarna Shield op ethernet prikken. Shield aan TV hangen met HDMI. 4K-film via SMB (dus niks Plex maar direct van een share) aanklikken en afspelen.

Werkt dat? Ja? Mooi, dan is Plex de boosdoener en heb je in 1 klap je netwerk, doorvoer NAS, mogelijkheden Shield en beeldverwerking TV uitgesloten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09 14:22
Wish schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:49:
Werkelijk geen idee - maar wat kan helpen is om alvast aan te geven:
- Welke versie van Plex je nu gebruikt
- Welke versie van DSM op de Synology je gebruikt
- Met welke versie je "thuis" geen problemen ondervond.

Dan kunnen we beginnen met hardware of software uit te sluiten.
Plex versie op nVidia Shield: 7.23.0.13018
Plex versie op LG CX: Client version: 5.1.3 - Platform version: 5.1.0
Plex server versie: 1.16.5.1552 (met nieuwe versies heb ik al eens problemen gehad met direct play in het verleden)
DSM versie: DSM 6.2.3-25426 Update 2

Versie op de C8 die werkte weet ik momenteel niet, dan zou ik eens bij m'n ouders moeten passeren.
418O2 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:54:
Staat transcoding wel uit in plex server?
Waar kan ik dit nakijken? Als op op de plex server naar instellingen -> Transcoder ga staat er: Transcoderkwaliteit automatisch
MAX3400 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:54:
Laten we eerst een Plex uitsluiten i.c.m. "afspelen" want dan weten we dat dat wel gaat.

Shield + Kodi of VLC installeren; daarna Shield op ethernet prikken. Shield aan TV hangen met HDMI. 4K-film via SMB (dus niks Plex maar direct van een share) aanklikken en afspelen.

Werkt dat? Ja? Mooi, dan is Plex de boosdoener en heb je in 1 klap je netwerk, doorvoer NAS, mogelijkheden Shield en beeldverwerking TV uitgesloten.
Net eventjes Kodi uitgeprobeerd op de Shield en daar werkt alles zonder problemen via NFS.