Na heel wat bezichtigingen, biedingen, onderhandelingen en afwijzingen is het dan eindelijk zover. We hebben een huis (of beter gezegd woonark) gekocht
. Een van de dingen die we graag willen aanpakken is het plaatsen van zonnepanelen.
Na heel wat (mee)lezen op het forum ben ik van plan om de zonnepanelen etc. te bestellen bij Solar Bouwmarkt. Op dit moment heb ik het volgende in de winkelwagen liggen:
/f/image/Y8oavLGMB9roDnbSaXkrK3ya.png?f=fotoalbum_large)
Nu hoop ik dat er Tweakers zijn die mee willen kijken en wellicht nog tips/advies hebben. Zie ik bijvoorbeeld nog zaken over het hoofd? Moet er met optimizers gewerkt worden? Is het voldoende om met een één fase omvormer te werken? Etc.
Overigens wordt van de beoogde Goodwe GW4200D-NS twee varianten aangeboden. Een van de varianten maakt gebruik van Tigo optimizers voor gedeeltelijke optimalisatie. Is het aan te raden om gebruik te maken van de variant met de Tigo optimizers? Meerprijs is ca. 170 euro.
Volgens Zonatlas zou het (platte) dak meer dan geschikt moeten zijn voor zonnepanelen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/SsVdalaMFaie7pLZ4cDF8bd7.png?f=user_large)
De feitelijke situatie ziet er als volgt uit:
:fill(white):strip_exif()/f/image/2qiSXZdQVVNtvAynZXYA8pdp.png?f=user_large)
De vlonder ligt ZO georiënteerd en er is weinig last van schaduw van bomen etc.
Idee is om de zonnepanelen op twee delen van het dak te leggen (beide uiteindes). Bij de (verre) buren ziet dat er als volgt uit:
:fill(white):strip_exif()/f/image/P5DZBrEnoTmWVcxykywdwFCG.png?f=user_large)
Er staat nog niets in beton gegoten dus advies en tips zijn meer dan welkom.
Alvast heel erg bedankt
Na heel wat (mee)lezen op het forum ben ik van plan om de zonnepanelen etc. te bestellen bij Solar Bouwmarkt. Op dit moment heb ik het volgende in de winkelwagen liggen:
/f/image/Y8oavLGMB9roDnbSaXkrK3ya.png?f=fotoalbum_large)
Nu hoop ik dat er Tweakers zijn die mee willen kijken en wellicht nog tips/advies hebben. Zie ik bijvoorbeeld nog zaken over het hoofd? Moet er met optimizers gewerkt worden? Is het voldoende om met een één fase omvormer te werken? Etc.
Overigens wordt van de beoogde Goodwe GW4200D-NS twee varianten aangeboden. Een van de varianten maakt gebruik van Tigo optimizers voor gedeeltelijke optimalisatie. Is het aan te raden om gebruik te maken van de variant met de Tigo optimizers? Meerprijs is ca. 170 euro.
Volgens Zonatlas zou het (platte) dak meer dan geschikt moeten zijn voor zonnepanelen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/SsVdalaMFaie7pLZ4cDF8bd7.png?f=user_large)
De feitelijke situatie ziet er als volgt uit:
:fill(white):strip_exif()/f/image/2qiSXZdQVVNtvAynZXYA8pdp.png?f=user_large)
De vlonder ligt ZO georiënteerd en er is weinig last van schaduw van bomen etc.
Idee is om de zonnepanelen op twee delen van het dak te leggen (beide uiteindes). Bij de (verre) buren ziet dat er als volgt uit:
:fill(white):strip_exif()/f/image/P5DZBrEnoTmWVcxykywdwFCG.png?f=user_large)
Er staat nog niets in beton gegoten dus advies en tips zijn meer dan welkom.
Alvast heel erg bedankt
:strip_exif()/f/image/dJXDzrOCgSlITC19TReLLum7.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/SlkcRkeQpWbZAerJWlRlWXlC.jpg?f=fotoalbum_tile)