Goedemiddag mede-tweakers.
Binnen Excel ben ik bezig met het opzetten van simpele dashboards voor leidinggevenden. Er is nu een centrale dashboard met gegevens van medewerkers erin en het probleem is dat niet alle leidinggevenden dit mogen zien i.v.m. AVG. Ik wil dan ook dat er voor elke leidinggevende een blad beschikbaar komt die gekoppeld is aan de centrale dashboard zodat hier de aanpassingen in worden gedaan. Ik zal aan het eind alle bladen beveiligen zodat mensen die geen toegang hebben deze niet kunnen aanpassen.
/f/image/z2qQaBmAcISGKy6v6QoffzXy.png?f=fotoalbum_large)
Alleen ik loop tegen een probleem, de centrale blad moet namelijk gefilterd worden op de leidinggevende naar de andere bladen toe en dit lukt niet. De centrale blad is namelijk op volgorde van de naam van medewerkers en niet op die van leidinggevende. Om te zoeken binnen het bestand gebruik in de volgende functie
Alleen deze code leidt tot het probleem dat alleen de eerste medewerker die aan een bepaalde leidinggevende wordt gekoppeld. Zodra de functie naar de volgende rij wordt gesleept krijg je dezelfde resultaten terug. Zie afbeelding als voorbeeld van wat er fout gaat:
/f/image/duFN8KIZtmiygYtle2GRq1fq.png?f=fotoalbum_large)
De vraag die heerst is dan ook of het mogelijk is met functies dat ik alleen de gegevens krijg van andere medewerkers van dezelfde leidinggevende. Ik kom er namelijk niet uit en kan het ook niet vinden op internet (of ik doe iets stoms
). Mijn collega's kwamen er ook niet uit, dus misschien weet een van jullie hoe dit werkt en of er misschien een betere manier is.
Binnen Excel ben ik bezig met het opzetten van simpele dashboards voor leidinggevenden. Er is nu een centrale dashboard met gegevens van medewerkers erin en het probleem is dat niet alle leidinggevenden dit mogen zien i.v.m. AVG. Ik wil dan ook dat er voor elke leidinggevende een blad beschikbaar komt die gekoppeld is aan de centrale dashboard zodat hier de aanpassingen in worden gedaan. Ik zal aan het eind alle bladen beveiligen zodat mensen die geen toegang hebben deze niet kunnen aanpassen.
/f/image/z2qQaBmAcISGKy6v6QoffzXy.png?f=fotoalbum_large)
Ik weet dat ie groot is, maar geen idee hoe hij kleiner kan. Deed dit met knipprogramma.
Dit is een zelfgemaakte lijst in verband met AVG mag ik het origineel niet tonen.Alleen ik loop tegen een probleem, de centrale blad moet namelijk gefilterd worden op de leidinggevende naar de andere bladen toe en dit lukt niet. De centrale blad is namelijk op volgorde van de naam van medewerkers en niet op die van leidinggevende. Om te zoeken binnen het bestand gebruik in de volgende functie
code:
1
| =INDEX(Blad1!$A$8:$E$14;VERGELIJKEN($C$1;Blad1!$D$8:$D$14;0);3) |
Alleen deze code leidt tot het probleem dat alleen de eerste medewerker die aan een bepaalde leidinggevende wordt gekoppeld. Zodra de functie naar de volgende rij wordt gesleept krijg je dezelfde resultaten terug. Zie afbeelding als voorbeeld van wat er fout gaat:
/f/image/duFN8KIZtmiygYtle2GRq1fq.png?f=fotoalbum_large)
De vraag die heerst is dan ook of het mogelijk is met functies dat ik alleen de gegevens krijg van andere medewerkers van dezelfde leidinggevende. Ik kom er namelijk niet uit en kan het ook niet vinden op internet (of ik doe iets stoms