Excel: hulp bij zoeken gegevens

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:53
Goedemiddag mede-tweakers.

Binnen Excel ben ik bezig met het opzetten van simpele dashboards voor leidinggevenden. Er is nu een centrale dashboard met gegevens van medewerkers erin en het probleem is dat niet alle leidinggevenden dit mogen zien i.v.m. AVG. Ik wil dan ook dat er voor elke leidinggevende een blad beschikbaar komt die gekoppeld is aan de centrale dashboard zodat hier de aanpassingen in worden gedaan. Ik zal aan het eind alle bladen beveiligen zodat mensen die geen toegang hebben deze niet kunnen aanpassen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e3nBlEJVbinK6RlKVveCHeP7nQ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z2qQaBmAcISGKy6v6QoffzXy.png?f=fotoalbum_large
Ik weet dat ie groot is, maar geen idee hoe hij kleiner kan. Deed dit met knipprogramma.
Dit is een zelfgemaakte lijst in verband met AVG mag ik het origineel niet tonen.

Alleen ik loop tegen een probleem, de centrale blad moet namelijk gefilterd worden op de leidinggevende naar de andere bladen toe en dit lukt niet. De centrale blad is namelijk op volgorde van de naam van medewerkers en niet op die van leidinggevende. Om te zoeken binnen het bestand gebruik in de volgende functie

code:
1
=INDEX(Blad1!$A$8:$E$14;VERGELIJKEN($C$1;Blad1!$D$8:$D$14;0);3)

Alleen deze code leidt tot het probleem dat alleen de eerste medewerker die aan een bepaalde leidinggevende wordt gekoppeld. Zodra de functie naar de volgende rij wordt gesleept krijg je dezelfde resultaten terug. Zie afbeelding als voorbeeld van wat er fout gaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7y3R8l-fWn3A9YZ3x6d2ZfX0HyQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/duFN8KIZtmiygYtle2GRq1fq.png?f=fotoalbum_large

De vraag die heerst is dan ook of het mogelijk is met functies dat ik alleen de gegevens krijg van andere medewerkers van dezelfde leidinggevende. Ik kom er namelijk niet uit en kan het ook niet vinden op internet (of ik doe iets stoms 8)7 ). Mijn collega's kwamen er ook niet uit, dus misschien weet een van jullie hoe dit werkt en of er misschien een betere manier is.

game pc

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:55

g0tanks

Moderator CSA
Als ik het goed begrijp komt het er op neer dat je bij een INDEX MATCH alle resultaten wilt zien. Daar is wel vrij veel over te vinden op het internet, bijvoorbeeld: https://www.get-digital-h...x-match-multiple-results/

Echter vraag ik me af of dit niet schijnveiligheid is. Schijnbaar kan je het centrale dashboard dus gewoon benaderen. Wat weerhoudt iemand ervan om dat centrale dashboard te openen? Of via een zelfgemaakte Excel er naar te refereren?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:53
g0tanks schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:34:
Als ik het goed begrijp komt het er op neer dat je bij een INDEX MATCH alle resultaten wilt zien. Daar is wel vrij veel over te vinden op het internet, bijvoorbeeld: https://www.get-digital-h...x-match-multiple-results/

Echter vraag ik me af of dit niet schijnveiligheid is. Schijnbaar kan je het centrale dashboard dus gewoon benaderen. Wat weerhoudt iemand ervan om dat centrale dashboard te openen? Of via een zelfgemaakte Excel er naar te refereren?
Ik moet zeggen dat ik die link van jou niet heb gevonden, zal wel aan trefwoorden liggen. Het idee is eerst om te kijken of het werkt met de functies. Dan ga ik verder kijken naar de beveiliging en daarbinnen zat ik aan 2 opties te denken waarvan ik niet weet of ze beide werken. Ben wel een leek op het gebied van het beveiligen van een map in Excel.

De 2 ideeën die ik had waren 2 verschillende bestanden aan te maken met Excel waarvan er een wordt verstuurd naar de desbetreffende leidinggevende en het centrale bestand niet. Al denk ik dat niet mogelijk is.

Het andere idee was een wachtwoord op de dashboards te gooien en die eerst in te voeren voordat een blad kan worden geopend.

Mocht het niet mogelijk zijn dan wordt het denk ik zoals de huidige situatie is door de kopiëren en plakken, maar als het anders kan dan niet. Het is eerlijk gezegd een klein project om te kijken of het meer geautomatiseerd kan. He is nu namelijk heel veel werk om het elke keer te doen, het gebeurd namelijk maandelijks.

game pc