Hallo, ik heb een paar vragen over de Sony CDP X222ES cd speler en een defect dat zich soms voordoet.
Probleem nr. 1 is dat de lade niet opengaat wanneer je Eject indrukt.
Omdat ik dit reeds meermaals heb meegemaakt weet ik ondertussen hoe ik dit moest oplossen: het frontplaatje van de lade er af halen (2 kleine 6-kantige schroefjes) en er terug opplaatsen.
Dat is alles. Dan werkte het weer. Je moest hiervoor zelfs de bovenkant niet losmaken.
De frequentie dat het probleem zich voordeed werd wel steeds hoger en ondertussen is het frontplaatje van de lade er af halen geen oplossing meer. De lade gaat niet meer open.
Ik weet niet wat de oorzaak is. Heeft dit met temperatuur te maken? Ouderdom?
Ik dacht de oplossing te hebben, maar dit werkt nu dus ook niet meer.
Probleem nr. 2 gaat over de taal op het display.
Op een gegeven moment is dit van engels op italiaans overgeschakeld, maar dan enkel voor het bericht ’no disc’.
Wanneer ik de cd speler aanzet en er zit geen cd in verschijnt er nu dus ‘ono disco’
De rest is wel engels.
Een paar keer zijn er ook vreemde tekens verschenen of de tekst niet compleet.
In de handleiding vind ik niets terug over taal instellingen.
Is dit vreemde taalgedrag te wijten aan slijtage? Of kan het iets anders zijn?
De cd speler is gekocht in 1992.
Het was een fantastisch toestel en indien mogelijk zou ik de problemen willen oplossen en de cd speler verder gebruiken.
Ik voeg enkele foto’s toe in bijlage.
Probleem nr. 1 is dat de lade niet opengaat wanneer je Eject indrukt.
Omdat ik dit reeds meermaals heb meegemaakt weet ik ondertussen hoe ik dit moest oplossen: het frontplaatje van de lade er af halen (2 kleine 6-kantige schroefjes) en er terug opplaatsen.
Dat is alles. Dan werkte het weer. Je moest hiervoor zelfs de bovenkant niet losmaken.
De frequentie dat het probleem zich voordeed werd wel steeds hoger en ondertussen is het frontplaatje van de lade er af halen geen oplossing meer. De lade gaat niet meer open.
Ik weet niet wat de oorzaak is. Heeft dit met temperatuur te maken? Ouderdom?
Ik dacht de oplossing te hebben, maar dit werkt nu dus ook niet meer.
Probleem nr. 2 gaat over de taal op het display.
Op een gegeven moment is dit van engels op italiaans overgeschakeld, maar dan enkel voor het bericht ’no disc’.
Wanneer ik de cd speler aanzet en er zit geen cd in verschijnt er nu dus ‘ono disco’
De rest is wel engels.
Een paar keer zijn er ook vreemde tekens verschenen of de tekst niet compleet.
In de handleiding vind ik niets terug over taal instellingen.
Is dit vreemde taalgedrag te wijten aan slijtage? Of kan het iets anders zijn?
De cd speler is gekocht in 1992.
Het was een fantastisch toestel en indien mogelijk zou ik de problemen willen oplossen en de cd speler verder gebruiken.
Ik voeg enkele foto’s toe in bijlage.