Toon posts:

Probleem Sony CDP X222ES cd speler

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Pascal tekenaar
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22-05 20:36
Hallo, ik heb een paar vragen over de Sony CDP X222ES cd speler en een defect dat zich soms voordoet.

Probleem nr. 1 is dat de lade niet opengaat wanneer je Eject indrukt.
Omdat ik dit reeds meermaals heb meegemaakt weet ik ondertussen hoe ik dit moest oplossen: het frontplaatje van de lade er af halen (2 kleine 6-kantige schroefjes) en er terug opplaatsen.
Dat is alles. Dan werkte het weer. Je moest hiervoor zelfs de bovenkant niet losmaken.
De frequentie dat het probleem zich voordeed werd wel steeds hoger en ondertussen is het frontplaatje van de lade er af halen geen oplossing meer. De lade gaat niet meer open.

Ik weet niet wat de oorzaak is. Heeft dit met temperatuur te maken? Ouderdom?
Ik dacht de oplossing te hebben, maar dit werkt nu dus ook niet meer.

Probleem nr. 2 gaat over de taal op het display.
Op een gegeven moment is dit van engels op italiaans overgeschakeld, maar dan enkel voor het bericht ’no disc’.
Wanneer ik de cd speler aanzet en er zit geen cd in verschijnt er nu dus ‘ono disco’
De rest is wel engels.
Een paar keer zijn er ook vreemde tekens verschenen of de tekst niet compleet.
In de handleiding vind ik niets terug over taal instellingen.
Is dit vreemde taalgedrag te wijten aan slijtage? Of kan het iets anders zijn?

De cd speler is gekocht in 1992.
Het was een fantastisch toestel en indien mogelijk zou ik de problemen willen oplossen en de cd speler verder gebruiken.
Ik voeg enkele foto’s toe in bijlage.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee