Geen internet op mijn nieuwe computer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoerivdb1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20-03-2021
Ik heb gisteren mijn nieuwe computer binnen met een MSI X299- A Pro moederbord en een 1Gbit netwerkkaart| Inter(R) Ethernet Connection (2) l219-V. Wanneer ik mijn internet kabel in de LAN port doe dan gebeurd er vrij weinig..zelfs het lampje brand niet bij de LAN port. Ik heb toen de mbps veranderd naar 10Mbpd Half Duplex en toen knipperde het lampje wel, Maar nog geen internetverbinding. En als ik in Instellingen -> Netwerk en internet -> Status op Probleemoplossing klik dan krijg ik 1 van de 2 gevonden problemen: 'Een netwerkkabel is niet op de juiste manier aangesloten of is mogelijk beschadigd' of 'Ethernet heeft geen geldige IP-configuratie'.

Ik heb al heel veel dingen geprobeerd zoals het her installeren van de netwerkkaart. De router resetten. Een nieuwe kabel. en ook de computer helemaal in de fabrieksinstellingen gereset.

Zou iemand me hierbij kunnen helpen? Ik heb zelf niet zo heel veel verstand van computers. Als je meer informatie van mij nodig heb dan hoor ik dat graag.

Alvast bedankt,
Yoerivdb1

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:47
werkt de internet kabel wel op andere pc?
geeft de router wel aan dat er een apparaat verbonden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:22

lier

MikroTik nerd

Welke Windows versie?
Welke driver versie van de netwerkkaart?

Uberhaupt MSI drivers geïnstalleerd?
https://www.msi.com/Mothe...rt/X299-A-PRO#down-driver

[ Voor 45% gewijzigd door lier op 01-10-2020 15:50 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoerivdb1
Hier heb ik nog een paar afbeeldingen als dat helpt ¯\_(ツ)_/¯Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oIJXfyN91BOTNoNtU1hJ-Z7xIlI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/91wqlkkfIwUtsOaLS4VO9wMN.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B32VDVcacvYpTpiVBpbLARmgZdE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pVhfSHbSRb8ndSzXMbLqIN58.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/seXjsofrQO3FRH6gqHx-2XyA4UQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/85VCoiiHFTJpUupZgMVLSTeW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uS2FbTOzMkPzR4HHiFIBoaU-HA0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BkV2fZnxgSYZUfB1kpxQzVIo.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aVJR4qNc-xQRR59xl51Fch4oEoQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XXCltHpKMhCgHgmWcxfuICkX.png?f=user_large

[ Voor 89% gewijzigd door Yoerivdb1 op 01-10-2020 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoerivdb1
lier schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:48:
Welke Windows versie?
Welke driver versie van de netwerkkaart?

Uberhaupt MSI drivers geïnstalleerd?
https://www.msi.com/Mothe...rt/X299-A-PRO#down-driver
Nee heb ik niet gedaan. Er kwam ook een cd bij van MSI er staat op 'Intel Motherboards Drivers&Utilities' maar die kan ik nergens in de pc stoppen. en ik kan niet niet op internet dus kan ik ook niet MSI drivers installeren.

Ik heb Editie : Windows 10 Home en Versie : 1909

En ja de kabel werkt perfect op mijn laptop of andere apparaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wijbro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05 19:59
Yoerivdb1 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:59:
[...]

Nee heb ik niet gedaan. Er kwam ook een cd bij van MSI er staat op 'Intel Motherboards Drivers&Utilities' maar die kan ik nergens in de pc stoppen. en ik kan niet niet op internet dus kan ik ook niet MSI drivers installeren.

Ik heb Editie : Windows 10 Home en Versie : 1909

En ja de kabel werkt perfect op mijn laptop of andere apparaten.
Drivers via een andere pc of laptop downloaden, op een usb stick zetten en dan installeren op de nieuwe pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdben
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-05 08:03
USB wifi dongeltje aanschaffen voor 2 tientjes en daarmee al je drivers binnenhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:39

Umbrah

The Incredible MapMan

offtopic:
gek om een X299 PC te zien, dacht dat dat platform wel een beetje op was, erg apart systeem voor "nieuw"

Ontopic: heb je de mogelijkheid om een andere kabel te selecteren? Mogelijk heb je ook weer zo'n heerlijke half-geoxideerde CCA kabel die nét niet lekker werkt. Is de kabel wel op de goede manier geknepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoerivdb1
wijbro schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:03:
[...]

Drivers via een andere pc of laptop downloaden, op een usb stick zetten en dan installeren op de nieuwe pc?
Ik ga het nu doen. Moet ik ze gewoon allemaal downloaden van deze link? https://www.msi.com/Mothe...RO#down-driver&Win10%2064

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:25

Blokker_1999

Full steam ahead

Ik weet dat het met een desktop niet altijd eenvoudig is maar ... pc even naast de router zetten en rechtstreeks met de nieuwe kabel inpluggen om te zien of het probleem aan de bekabeling zou kunnen liggen. Die netwerk chip is oud genoeg en standaard ondersteund door Windows, zou in de basis geen driverprobleem mogen zijn.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijbro
Zou ze allemaal pakken, wel even goed kijken dat ze bij de pc en versie van Windows horen.
Je kunt ook eventueel via een andere pc of laptop de drivers van de meegeleverde cd kopieren naar een usbs stick. (tenminste als die andere pc wel een cd rom drive heeft :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:59
Nvm.

[ Voor 97% gewijzigd door eric.1 op 01-10-2020 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 16:50
Stop met herinstallaties, dat is niet zoeken naar het probleem.

Je hebt een nieuwe PC, werkte het wel met de oude?

Je nieuwe PC werkt via DHCP, de oude ook?

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoerivdb1
bregweb schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:23:
Stop met herinstallaties, dat is niet zoeken naar het probleem.

Je hebt een nieuwe PC, werkte het wel met de oude?

Je nieuwe PC werkt via DHCP, de oude ook?
Ja de kabel werkt nu op mijn laptop maar niet op de pc

Ja mijn laptop werkt ook met DHCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheByteBoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:11
Yoerivdb1 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:27:
Ja de kabel werkt nu op mijn laptop maar niet op de pc

Ja mijn laptop werkt ook met DHCP.
En je hebt de nic weer op Auto ipv 10Mbps half duplex ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:25
Je zegt dat je 'm nieuw hebt maar je hebt nog de 1909 versie zie ik? Heb je wel een schone/nieuwe installatie gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bieowbie
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-05 09:41
Overduidelijk een driver issue. Simpelweg even de drivers van de betreffende netwerkkaart downloaden (via je laptop downloaden en via een usb naar je pc kopiëren) en tada het zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09-2024
Krijg je op je laptop gewoon een gigabit link over dat kabeltje?

En probeer het toch eens met een ander kabeltje. Kan geen kwaad, toch?

[ Voor 36% gewijzigd door royb3 op 01-10-2020 16:51 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bregweb
FoxLenny schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:33:
Je zegt dat je 'm nieuw hebt maar je hebt nog de 1909 versie zie ik? Heb je wel een schone/nieuwe installatie gedaan?
Overduidelijk een driver issue. Simpelweg even de drivers van de betreffende netwerkkaart downloaden (via je laptop downloaden en via een usb naar je pc kopiëren) en tada het zou moeten werken.
Hou nou op met dit soort advies geven, jullie voegen niets toe. Zodra de netwerkkaart werkt, kan hij windows update doen en komt 2004 vanzelf binnen. En hoezo is dit overduidelijk een driver issue? De netwerkkaart krijgt geen IP, maar werkt wel. We moeten uitzoeken waarom hij geen IP krijgt.

Staat de NIC weer op auto, zoals hierboven geopperd? Als het op de laptop werkt, kan het zo zijn dat de nieuwe netwerkkaart 1 GB 'praat' en je router maar tot 100 MB wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoerivdb1
bregweb schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:42:
[...]

[...]

Hou nou op met dit soort advies geven, jullie voegen niets toe. Zodra de netwerkkaart werkt, kan hij windows update doen en komt 2004 vanzelf binnen. En hoezo is dit overduidelijk een driver issue? De netwerkkaart krijgt geen IP, maar werkt wel. We moeten uitzoeken waarom hij geen IP krijgt.

Staat de NIC weer op auto, zoals hierboven geopperd? Als het op de laptop werkt, kan het zo zijn dat de nieuwe netwerkkaart 1 GB 'praat' en je router maar tot 100 MB wil.
Ja de netwerkkaart staat nu weer op Auto Negotiation.Maar geen verbinding.
ik heb nu ook de drivers geinstalleerd volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoerivdb1
Zit zijn resultaten van de testen, maar dit is met 10Mpbs half Duplex
Maar als ik heb op auto zet en dan doe testen is alles niet goed behalve hardware test

Hardware Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F_cmmCUfNXh7lW7kGrmwdoRvM9Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XKMcVeypNvlZE72CQTWXKWjX.png?f=user_large

ConnectionAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bPBEkpWEEeehAYnmYpBifRl0oro=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/V347ZfPyYTQMbZx5CbjGz3BS.png?f=user_large

Cable Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dvnjP4jtFlZA1H7P5sZKHNvh6eU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sXnPzrrnucEF7EEEJCjlJjbV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
bregweb schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:42:
[...]

[...]

'Media disconnected' gaat het je nogal lastig maken om over die niet verbonden aansluiting data zoals DHCP te laten lopen...
Kabel werkt op een andere computer wel, zit ook in de desktop en zou dus niet het probleem moeten zijn. Volgende stap is dat Windows zegt dat er niets is aangesloten terwijl de kabel er wel in zit, kan je leuk ipconfig /renew tot volgend jaar blijven doen bijv. maar het is dus een hardware of driver issue, driver issue is de meest waarschijnlijke van die twee hierin.

Overigens is het 1Gb en 100Mb, een 1GB verbinding gaat nogal lastig.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-06 13:27
Heb je al geprobeerd om de netwerkaart te verwijderen in apparaatbeheer en opniruw toe te voegen?

Of je netwerkkaart is gewoon kaduk, dat kan ook.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoerivdb1
MewBie schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 17:09:
Heb je al geprobeerd om de netwerkaart te verwijderen in apparaatbeheer en opniruw toe te voegen?

Of je netwerkkaart is gewoon kaduk, dat kan ook.
Ja ook al gedaan. En ik hoop niet dat hij na 1dag al stuk is x)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-06 18:36
Je hebt als ik het goed begrijp een moederbord met ingebouwde netwerk aansluiting en daarnaast een apart netwerkkaart?

Ik denk dat Windows probeer te connecten via die ingebouwde netwerkpoort en als je die niet aansluit krijgt hij geen ipadres.

Dus sluit die poort eerst eens aan, reboot je PC en kijk wat er dan gebeurt.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Yoerivdb1 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 17:11:
[...]

Ja ook al gedaan. En ik hoop niet dat hij na 1dag al stuk is x)
Kan toch een DoA zijn? ik zou 'm terugsturen; naarmate je er langer zelf aan prutst wordt het voor de leverancier makkelijker om te beweren dat het aan jou ligt

[ Voor 19% gewijzigd door Brahiewahiewa op 01-10-2020 18:24 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijbro
Er zitten dus 2 netwerkaansluitingen op dit moederbord? Heb je de andere aansluiting ook al geprobeerd?

https://www.alternate.nl/...bord/html/product/1585749

[ Voor 3% gewijzigd door wijbro op 01-10-2020 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Hij heeft een MSI X99-A Pro, volgens zijn eerste post en die heeft maar een netwerk aansluiting, maar hij zegt dat hij een extra netwerkkaart erbij heeft geplaatst.
https://www.msi.com/Motherboard/X299-A-PRO/Specification

[ Voor 15% gewijzigd door Ben(V) op 01-10-2020 18:56 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijbro
Ben(V) schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:56:
Hij heeft een MSI X99-A Pro, volgens zijn eerste post en die heeft maar een netwerk aansluiting, maar hij zegt dat hij een extra netwerkkaart erbij heeft geplaatst.
https://www.msi.com/Motherboard/X299-A-PRO/Specification
Oeps foutje bedankt mijnerzijds dus :'(
Maar dan is er nog steeds een 2e netwerk aansluiting om te proberen?

[ Voor 8% gewijzigd door wijbro op 01-10-2020 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ja dat had ik al geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoerivdb1
ik heb helemaal niks erin geplaatst?
wijbro schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:05:
[...]

Oeps foutje bedankt mijnerzijds dus :'(
Maar dan is er nog steeds een 2e netwerk aansluiting om te proberen?
Ik weet niet zo goeed wat jullie bedoelen. ik heb maar 1 LAN port

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ben(V) schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:56:
... maar hij zegt dat hij een extra netwerkkaart erbij heeft geplaatst...
Hûh? Waar lees jij dat?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
In de eerste post staat dat hij een moederbord en een netwerkaart heeft.
In mijn ogen is een netwerkaart iets anders dan een on board netwerkpoort.
Maar blijkbaar in zijn/jullie ogen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ben(V) schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 21:54:
Dat ik zijn omschrijving anders interpreteer ligt niet aan mijn ogen ;o)

En euh z'n ipconfig

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/db-Z3MvITL6j1OtL7ozqwjfBkrQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/85VCoiiHFTJpUupZgMVLSTeW.png?f=user_large1 NIC

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoerivdb1
Ben(V) schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 21:54:
Ik heb geen extra netwerk kaart erin gezet...

En ik heb de pc even naar iemand gestuurd die er meer van weet, hij zegt dat hij de kabel erin deed en het gewoon deed...

Ligt het nu aan de router ofzo? of aan de kabel? Moet ik ziggo bellen?
(de kabel doet het wel in mn laptop maar aan 1 kant is het dingetje ervan af gebroken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:59
Yoerivdb1 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:59:
[...]

Ik heb geen extra netwerk kaart erin gezet...

En ik heb de pc even naar iemand gestuurd die er meer van weet, hij zegt dat hij de kabel erin deed en het gewoon deed...

Ligt het nu aan de router ofzo? of aan de kabel? Moet ik ziggo bellen?
(de kabel doet het wel in mn laptop maar aan 1 kant is het dingetje ervan af gebroken)
Andre kabel proberen.
Ik ga niet een hele troubleshoot met je doen, maar mogelijk werkt de kabel toch niet zo lekker (of je laptop werkt ondanks kabel toch via wifi door, met je gebrekkige kennis kan dit zo maar het geval zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-05 20:27
"het dingetje"Bedoel je het klipje ?
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/261363/files/266324135/rj45-cat6-connector-u-utp-voor-stugge-kabel-100-st.jpg

die zorgt er voor dat je netwerk kabel blijft zitten
druk hem aan en krijg je dan wel verbinding (bij vasthouden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:45
Yoerivdb1 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:46:
Ik heb gisteren mijn nieuwe computer binnen met een MSI X299- A Pro moederbord en een 1Gbit netwerkkaart| Inter(R) Ethernet Connection (2) l219-V. Wanneer ik mijn internet kabel in de LAN port doe dan gebeurd er vrij weinig..zelfs het lampje brand niet bij de LAN port. Ik heb toen de mbps veranderd naar 10Mbpd Half Duplex en toen knipperde het lampje wel, Maar nog geen internetverbinding. En als ik in Instellingen -> Netwerk en internet -> Status op Probleemoplossing klik dan krijg ik 1 van de 2 gevonden problemen: 'Een netwerkkabel is niet op de juiste manier aangesloten of is mogelijk beschadigd' of 'Ethernet heeft geen geldige IP-configuratie'.

Ik heb al heel veel dingen geprobeerd zoals het her installeren van de netwerkkaart. De router resetten. Een nieuwe kabel. en ook de computer helemaal in de fabrieksinstellingen gereset.

Zou iemand me hierbij kunnen helpen? Ik heb zelf niet zo heel veel verstand van computers. Als je meer informatie van mij nodig heb dan hoor ik dat graag.

Alvast bedankt,
Yoerivdb1
Klinkt als een verrot netwerkkabel of een breuk bij de stekker.
Als je hem handmatig forceerd naar een bepaalde snelheid kan inderdaad de lampjes gaan branden, maar dat zegt nog niet alles.

Pak even een ander netwerkkabel en steek die er even in.
Als je een ander apparaat in huis hebt kan je die ook even aansluiten op de kabel en proberen.

Router van Ziggo even van stroom en er weer op kan soms helpen maar vrijwel altijd zijn dit gewoon netwerkkabelproblemen, makkelijkst om dit te zien is met een netwerktester maar die hebben de meeste mensen niet in huis liggen.

Netwerkadapter forceren op 100mb full duplex kan je proberen want op 100mb is maar 4 draden van de 8 nodig in de kabel, op half duplex nooit doen dat was meer iets voor vroeger en aardig wat routers./modems kunnen daar niet meer goed mee overweg.

In praktijk komt het ook voor dat netwerkkaarten niet goed overweg kunnen met goedkope troep netwerkkabels (CCA) wat je dan nog kan doen is "green Ethernet" uitzetten op de netwerkkaart, als je die optie erop hebt tenminste.

[ Voor 18% gewijzigd door mr_evil08 op 06-10-2020 11:20 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-05 18:08
mr_evil08 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:13:
[...]

Klinkt als een verrot netwerkkabel of een breuk bij de stekker.
Als je hem handmatig forceerd naar een bepaalde snelheid kan inderdaad de lampjes gaan branden, maar dat zegt nog niet alles.

Pak even een ander netwerkkabel en steek die er even in.
Als je een ander apparaat in huis hebt kan je die ook even aansluiten op de kabel en proberen.

Router van Ziggo even van stroom en er weer op kan soms helpen maar vrijwel altijd zijn dit gewoon netwerkkabelproblemen, makkelijkst om dit te zien is met een netwerktester maar die hebben de meeste mensen niet in huis liggen.

Netwerkadapter forceren op 100mb full duplex kan je proberen want op 100mb is maar 4 draden van de 8 nodig in de kabel, op half duplex nooit doen dat was meer iets voor vroeger en aardig wat routers./modems kunnen daar niet meer goed mee overweg.

In praktijk komt het ook voor dat netwerkkaarten niet goed overweg kunnen met goedkope troep netwerkkabels (CCA) wat je dan nog kan doen is "green Ethernet" uitzetten op de netwerkkaart, als je die optie erop hebt tenminste.
toon volledige bericht
Als je dat doet dan graag 100Mbit half duplex forceren. Dan heb je i.i.g. geen mismatch.

Als je forceert onderhandel je niet meer over duplex en zal de switchpoort half duplex aannemen.

Als je machine dan wel op full duplex staat krijg je CRC's en RUNTS omdat je geforceerde full duplex link geen collisions detecteert die de andere kant wel zien en dus wacht op retransmission. Welke op niet gaat komen en dus door TCP opgelost moet worden wat heel veel vertraging en horten en stoten op kan leveren.

Protocollen zonder hoger laag correctie is gewoon pech, pakket weg.

[ Voor 12% gewijzigd door mash_man02 op 06-10-2020 11:43 ]

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoerivdb1
Ik heb net ook even de computer beneden gezet naast de router, de internetkabel in een poort gedaan en ik had internet. maar als ik de pc weer op mijn kamer zet en daar dezelfde internetkabel erin doe heb ik geen internet(maar wel op mijn laptop). ik snap er niks meer van.

Oftewel er is niks mis met de computer of zijn instellingen. maar iets anders, wat? geen idee.

[ Voor 15% gewijzigd door Yoerivdb1 op 06-10-2020 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-06 12:02

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Dus het is geen software-issue. Dat is hiermee uitgesloten. Het zit 'm in de hardware.

De hardware zelf is niet stuk, want hij doet het beneden.
De kabel is niet het probleem, want die doet het beneden ook en werkt op de laptop.
De poort is niet het probleem, want de laptop doet het op je kamer.

Waar ik aan zit te denken, is dat er iets is met 'crossed' bekabeling:
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/30/fa/bf/30fabfdee84ef2225ba26d7cb6b67ac2.gif

[ Voor 27% gewijzigd door Icephase op 06-10-2020 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:38

LankHoar

Langharig tuig

Yoerivdb1 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:03:
Ik heb net ook even de computer beneden gezet naast de router, de internetkabel in een poort gedaan en ik had internet. maar als ik de pc weer op mijn kamer zet en daar dezelfde internetkabel erin doe heb ik geen internet(maar wel op mijn laptop). ik snap er niks meer van.

Oftewel er is niks mis met de computer of zijn instellingen. maar iets anders, wat? geen idee.
Waar gaat het uiteinde van je internetkabel in wanneer je deze vanuit je kamer aansluit? Ook rechstreeks de router in, of gaat deze via een poort in de muur o.i.d.? Dan zou ik zoals @Icephase suggereerde naar de kabel zelf kijken.

Anderzijds.. Had je de vorige PC waarbij het wel werkte op exact dezelfde wijze aangesloten? Dan lijkt het me dat de bekabeling wel volgens hetzelfde schema is gedaan. Dan zou de kabel/poort eerder stuk zijn bijvoorbeeld.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05 18:54

nhanssen

QVL is non-tweakers

Volgens de test/diagnostics zou de kabel 255 meter zijn, is de kabel ook zo lang?

Spec's PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoerivdb1
LankHoar schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:20:
[...]

Waar gaat het uiteinde van je internetkabel in wanneer je deze vanuit je kamer aansluit? Ook rechstreeks de router in, of gaat deze via een poort in de muur o.i.d.? Dan zou ik zoals @Icephase suggereerde naar de kabel zelf kijken.

Anderzijds.. Had je de vorige PC waarbij het wel werkte op exact dezelfde wijze aangesloten? Dan lijkt het me dat de bekabeling wel volgens hetzelfde schema is gedaan. Dan zou de kabel/poort eerder stuk zijn bijvoorbeeld.
Dit is de eerste computer die ik heb gekocht. en ik stop op mijn kamer de internetkabel in de muur en dan in mijn pc. En kan iemand het een beetje uitleggen met die crossed bekabeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Yoerivdb1 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:35:
[...]

Dit is de eerste computer die ik heb gekocht. en ik stop op mijn kamer de internetkabel in de muur en dan in mijn pc. En kan iemand het een beetje uitleggen met die crossed bekabeling?
OK, dat was me eerst niet duidelijk, ik dacht dat er al een PC was voor deze :)

Je kunt een RJ45 kable volgens verschillende schema's bedraden (zie linksonder en rechtsonder in @Icephase post de schema's). Beiden werkt, maar niet wanneer je bijvoorbeeld schema 1 in je kabel hebt zitten en schema 2 in de bedrading in de muur tussen je router en je kamer. Daarom is het zaak dat na te kijken; mocht dit inderdaad het geval zijn, dan zou ik je kabel afknippen en er een nieuwe kop opzetten volgens hetzelfde schema als de bedrading in de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoerivdb1
LankHoar schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:38:
[...]

OK, dat was me eerst niet duidelijk, ik dacht dat er al een PC was voor deze :)

Je kunt een RJ45 kable volgens verschillende schema's bedraden (zie linksonder en rechtsonder in @Icephase post de schema's). Beiden werkt, maar niet wanneer je bijvoorbeeld schema 1 in je kabel hebt zitten en schema 2 in de bedrading in de muur tussen je router en je kamer. Daarom is het zaak dat na te kijken; mocht dit inderdaad het geval zijn, dan zou ik je kabel afknippen en er een nieuwe kop opzetten volgens hetzelfde schema als de bedrading in de muur.
Maar waarom doet het bekabeld internet het dan wel op de laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Yoerivdb1 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:49:
[...]

Maar waarom doet het bekabeld internet het dan wel op de laptop
Sluit je alles op precies dezelfde manier aan als je bij de desktop doet? Klopt het volgende:
  • Desktop rechtstreeks op router aansluiten werkt
  • Desktop via een poort in de muur met dezelfde kabel als hierboven aaansluiten werkt niet
  • Laptop via diezelfde poort en diezelfde kabel aansluiten werkt weer wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoerivdb1
LankHoar schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:51:
[...]

Sluit je alles op precies dezelfde manier aan als je bij de desktop doet? Klopt het volgende:
  • Desktop rechtstreeks op router aansluiten werkt
  • Desktop via een poort in de muur met dezelfde kabel als hierboven aaansluiten werkt niet
  • Laptop via diezelfde poort en diezelfde kabel aansluiten werkt weer wel
Ja klopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Dan lijkt me het probleem niet in je hardware thuis te zitten (router, bekabeling etc.) en wel in ofwel software ofwel de netwerkkaart zelf.

Wat ook nog niet helemaal duidelijk is uit je reacties: heb je wel of niet een losse RJ45 poort op je moederbord zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoerivdb1
LankHoar schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:58:
[...]

Dan lijkt me het probleem niet in je hardware thuis te zitten (router, bekabeling etc.) en wel in ofwel software ofwel de netwerkkaart zelf.

Wat ook nog niet helemaal duidelijk is uit je reacties: heb je wel of niet een losse RJ45 poort op je moederbord zitten?
Ik heb geen idee wat dat is.. ik heb maar 1 poort in de pc voor het internet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

Weer je zeker dat je laptop niet gewoon via wifi verbinding maakt.

Zoek een andere netwerkkabel en probeer het nog eens.

Andere oorzaak kan zijn dat de verbinding tussen beneden en boven niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoerivdb1
Speedmaster schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:11:
[...]

Weer je zeker dat je laptop niet gewoon via wifi verbinding maakt.

Zoek een andere netwerkkabel en probeer het nog eens.

Andere oorzaak kan zijn dat de verbinding tussen beneden en boven niet goed is.
Ja de laptop werkt echt op de kabel.
En ik heb meerdere keren andere kabels geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

RJ45 = internet poort. Je hebt een losse netwerkkaart, waar uiteraard een internet poort op zit. Op je MSI X299- A Pro zou echter nog zo'n poort moeten zitten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zxMYV4ngU4UWDyWDWwETRMQlcTc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vMSYFdsEThyts0zo1VO3gC3q.png?f=user_large

Heb je daar je netwerkkabel al eens op geprobeerd?

Verder, zorg dat wanneer je de kabel verbinding op je laptop test je wifi echt uitzet. Dit kun je doen door WIN+X in te drukken, en dan je wifi helemaal uit te schakelen in de opties daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoerivdb1
Yoerivdb1 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:04:
[...]

Ik heb geen idee wat dat is.. ik heb maar 1 poort in de pc voor het internet
Moet ik dan de computer openmaken en dan bij de moederbord kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Yoerivdb1 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:28:
[...]

Moet ik dan de computer openmaken en dan bij de moederbord kijken?
Nee, dit zit achteraan je PC waar alle aansluitingen in principe zitten. Zie het plaatje dat ik poste, daar moet je naar zoeken. Een zelfde soort uitgang als op je netwerkkaart, maar die zit dan tussen je USB poorten etc. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:22

lier

MikroTik nerd

Foto's zeggen meer dan duizend woorden...kan je hier een foto posten @Yoerivdb1 ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-06 14:57

DataGhost

iPL dev

Specs en plaatjes kunnen allemaal gevonden worden, maar het is niemand opgevallen dat de "losse netwerkkaart" die TS heeft heel toevallig precies hetzelfde type heeft als de onboard netwerkkaart op dat moederbord, en dat die chip volgens mij niet eens als insteekkaart bestaat?

@Yoerivdb1 met de link speed weer ingesteld op auto, als je aan de stekker beweegt of voorzichtig probeert een klein beetje aan te duwen verschillende richtingen op (paar seconden per richting), gaan er dan wel lampjes branden? Hebben die andere kabels wel goede clipjes? Wat gebeurt er als je de kabel op je pc en je laptop aansluit (dus niet op de router)? Zie je dan wel iets gebeuren op een van beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
Nog maar eens een poging ;-)

Je sluit je PC beneden aan naast de router en dan werkt het goed.
Je sleept je PC naar boven, sluit m aan via de muur en dezelfde netwerkpoort als beneden en dan heb geen Internet.
Je haalt de kabel boven uit de PC, stopt m in de laptop en je hebt Internet?

Klopt het zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:50
xtrme schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:08:
"het dingetje"Bedoel je het klipje ?
[Afbeelding]

die zorgt er voor dat je netwerk kabel blijft zitten
druk hem aan en krijg je dan wel verbinding (bij vasthouden)
@Yoerivdb1 . Post eens een foto van de netwerkplug met het afgebroken dingetje (ookwel trekontlasting of vergrendeling genaamd). Als die is afgebroken dan kan het zijn dat de plug niet altijd goed contact maakt. Het kan zijn dan de plug dan tijdelijk, voor kortere of langere tijd, wel contact maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Yoerivdb1 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:03:

Dus jouw netwerk kaart is wel goed, zet green ethernet eens uit.

1 netwerkkaart kan beter omgaan met slechte kwaliteit kabel dan de andere, of jouw laptop was gewoon een 100mb kaart.

Alles wijst op een verrotte netwerkkabel.
Zit kabel ergens klem? Anders nieuwe stekkers knijpen in configuratie B voor de zekerheid.

Met je pc/netwerkkaart hardwarematig is niks aan de hand.

Maak het vaak mee in praktijk, eigenlijk altijd is het een kabel probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door mr_evil08 op 06-10-2020 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoerivdb1
bregweb schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:53:
Nog maar eens een poging ;-)

Je sluit je PC beneden aan naast de router en dan werkt het goed.
Je sleept je PC naar boven, sluit m aan via de muur en dezelfde netwerkpoort als beneden en dan heb geen Internet.
Je haalt de kabel boven uit de PC, stopt m in de laptop en je hebt Internet?

Klopt het zo?
ja zo klopt het.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6o-hEeNif2jlUBO1LvP0aS876aQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EJw05Zv2fmEk1u2ZrP2IEw36.jpg?f=fotoalbum_large
En ik zie hier toch echt maar 1 poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoerivdb1
mr_evil08 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:58:
[...]

Dus jouw netwerk kaart is wel goed, zet green ethernet eens uit.

1 netwerkkaart kan beter omgaan met slechte kwaliteit kabel dan de andere, of jouw laptop was gewoon een 100mb kaart.

Alles wijst op een verrotte netwerkkabel.
Zit kabel ergens klem? Anders nieuwe stekkers knijpen in configuratie B voor de zekerheid.

Met je pc/netwerkkaart hardwarematig is niks aan de hand.

Maak het vaak mee in praktijk, eigenlijk altijd is het een kabel probleem.
Is het dan een kabel probleem in mn muur?
En ik hwb net de pc hier beneden weer gezet, en de internetkabel van het Ziggo Next erin gedaan(is voor tv) en die kabel gaat ook in de muur maar die deed het ook niet op mn pc. Dus ik krijg nu alleen internet als ik m rechtstreeks in de router stop en nergens anders.

En over die netwerkkaart, ik had dat bij mn eerste bericht gezet omdat dat misschien zou helpen. ik keek alleen bij Netwerkapparatuur (in instellingen van de pc) en heb dat opgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Yoerivdb1 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:56:
[...]

Is het dan een kabel probleem in mn muur?
En ik hwb net de pc hier beneden weer gezet, en de internetkabel van het Ziggo Next erin gedaan(is voor tv) en die kabel gaat ook in de muur maar die deed het ook niet op mn pc. Dus ik krijg nu alleen internet als ik m rechtstreeks in de router stop en nergens anders.

En over die netwerkkaart, ik had dat bij mn eerste bericht gezet omdat dat misschien zou helpen. ik keek alleen bij Netwerkapparatuur (in instellingen van de pc) en heb dat opgeschreven.
Maak eens een foto van een kabel dat de muur in gaat.
Is het goedkope CCA troep of 100% koper.

Is het cat5, cat5e of cat6, ik wou graag de draadvolgorde even zien.

Witorange/oranje/witgroen/blauw/witblauw/groen/witbruin/bruin, hoort het te zijn aan beide kanten.

Gigabit snelheid heeft hogere eisen aan bekabeling dan 10/100mb.
Als netwerkkaart verrot was ging het ook niet goed wanneer je 1op1 aansloot op router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoerivdb1
mr_evil08 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:06:
[...]

Maak eens een foto van een kabel dat de muur in gaat.
Is het goedkope CCA troep of 100% koper.

Is het cat5, cat5e of cat6, ik wou graag de draadvolgorde even zien.

Witorange/oranje/witgroen/blauw/witblauw/groen/witbruin/bruin, hoort het te zijn aan beide kanten.

Gigabit snelheid heeft hogere eisen aan bekabeling dan 10/100mb.
Als netwerkkaart verrot was ging het ook niet goed wanneer je 1op1 aansloot op router.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0PLgXcGnmmzu_GWDbAndeXxmCOg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SaRSG93J3dy3hNHCJ7NJ8W4b.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Oh een gegoten stekker waar het lipje is afgebroken, zijn vreselijke kabels om daar een nieuwe stekker aan te knijpen.

Had je de stekker vastgehouden zodat die er toch niet stiekem een stukje ging uitschieter en zo slecht contact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoerivdb1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Ja dan heb je dus een gare kabel of bekabeling. Probeer die lange kabel (die het wel doet) eens in de netwerkpoort in jouw kamer dan. Werkt het dan wel? Ligt het aan je blauwe kabel. Werkt het niet? Kabel in de muur is gaar. Simple as that.

Voor zover het je iets uitmaakt, krijg je overigens wel gigabit met die kabel waarmee het wel werkt? En op je laptop ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoerivdb1
DataGhost schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:46:
Ja dan heb je dus een gare kabel of bekabeling. Probeer die lange kabel (die het wel doet) eens in de netwerkpoort in jouw kamer dan. Werkt het dan wel? Ligt het aan je blauwe kabel. Werkt het niet? Kabel in de muur is gaar. Simple as that.

Voor zover het je iets uitmaakt, krijg je overigens wel gigabit met die kabel waarmee het wel werkt? En op je laptop ook?
Als ik de lange kabel (maakt niet uit welke kabel eigenlijk) dan werkt het niet op de pc maar wel de laptop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:50
Yoerivdb1 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:55:
[...]

Als ik de lange kabel (maakt niet uit welke kabel eigenlijk) dan werkt het niet op de pc maar wel de laptop..
In dat geval zit het probleem in de muur of nauwkeuriger gezeg in het traject als de data de router beneden verlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als je de computer langs je router hebt staan waar internet wel werkt, zit je pc dan toevallig in een geaard stopcontact, en heb je op de andere locaties toevallig een niet geaard stopcontact gebruikt?

Werkt de lange kabel wel als die gebruikt rechtstreeks tussen je computer en je router?

[ Voor 18% gewijzigd door kluyze op 07-10-2020 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

kluyze schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:01:
Als je de computer langs je router hebt staan waar internet wel werkt, zit je pc dan toevallig in een geaard stopcontact, en heb je op de andere locaties toevallig een niet geaard stopcontact gebruikt?
...
Hûh? Hoe vaak heb jij al netwerk verbindingsproblemen opgelost met randaarde? Kan helemaal niet; ethernet is galvanisch gescheiden van de voeding van de PC

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
PC doet het beneden, dus er is niets mis met Windows/Drivers/NIC.
Op dit moment denk ik dat het probleem in je muur zit. Wie heeft dat aangelegd? Kun je dat (laten) testen? Hoe wordt de muur gevoed?

Vreemd is wel dat de laptop het wel doet, kun je eens een ipconfig geven van de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Brahiewahiewa schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:27:
[...]

Hûh? Hoe vaak heb jij al netwerk verbindingsproblemen opgelost met randaarde? Kan helemaal niet; ethernet is galvanisch gescheiden van de voeding van de PC
Slechte, of geen aarding en zaken als massa fouten zijn de meest voorkomende oorzaken van veel elektrische problemen.

1 van de gemene delers hier is het stopcontact waar de pc in zit, gezien dezelfde kabel wel werkt als hij de pc rechtstreeks in de router insteekt. Dan lijkt me dat een valide punt om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

kluyze schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:51:
[...]
Slechte, of geen aarding en zaken als massa fouten zijn de meest voorkomende oorzaken van veel elektrische problemen.

1 van de gemene delers hier is het stopcontact waar de pc in zit, gezien dezelfde kabel wel werkt als hij de pc rechtstreeks in de router insteekt. Dan lijkt me dat een valide punt om naar te kijken.
Op hetzelfde stopcontact als waar het nu niet werkt, werkt het wel met dezelfde kabel op een netwerkpoort uit een andere kamer. In mijn boekje wijst dat nog steeds op een gare kabel/aansluiting in de muur en niet op evt. aarding. Het kan best dat de negotiation dan niet lekker gaat en de kaart denkt van doei! Ook is nog niet duidelijk of de laptop en pc op dezelfde snelheden negotiaten, ik verwacht dat de laptop niet boven 100Mbps uitkomt om eerlijk te zijn.
En inderdaad, de meeste zo niet alle netwerk-interfaces hebben een galvanische scheiding dus daar komt volgens mij geen aarde bij kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door DataGhost op 07-10-2020 15:12 ]

Pagina: 1