Screensaver met REST API (?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 13:00
In mijn quest om steeds meer te automatiseren had ik een nieuw idee. Ik gebruik momenteel Openhab voor het aansturen van een groot aantal apparaten. Daarnaast heb ik een eigen stuk software geschreven voor de wat complexere logica, koppelingen met in- en output, data verzameling etc.

Mijn doel is: automatiseren wat kan met zo weinig mogelijk actieve input vanuit de gebruiker.

Probleem: ik zou graag mijn Surface Pro, die ik nu gebruik als dashboard + clock, willen uitbreiden met extra functionaliteit.

Huidige situatie:
Op de tablet staat standaard een pagina open met het dashboard van mijn systeem. Omdat ik dit niet vaak gebruik heb ik standaard een screensaver draaien met een klok.

Mogelijke oplossing:
Een screensaver (achtig iets), nog steeds met klok, waar ik informatie naar kan pushen. Om een paar voorbeelden te geven:

- Mijn systeem weet dat er vandaag een pakketje wordt bezorgd, dit wordt dan op het scherm getoond.
- Ik volg een dota tournament en de matches van vandaag worden in een overzicht gezet
- Er is een aardbeving geweest (Groningen) en ik moet het huis even checken
- Het team waar ik fan van ben speelt nu een match, groot in beeld
- Een van de zigbee apparaten kan niet worden bereikt, toon welke

Deze informatie heb ik al, zou ik simpelweg in een bericht kunnen zetten en naar een endpoint pushen.

Nu ben ik al een aantal dagen op zoek maar ik kan niet echt iets vinden wat hier op lijkt. Uiteraard zijn er een groot aantal dashboard software pakketten maar ik zoek geen nieuw dashboard. Sterker zelfs, als ik op dit ding klik wil ik juist dat het weg gaat zodat mijn echte dashboard verschijnt.

Het is waarschijnlijk simpeler om hier zelf wat voor te maken maar misschien dat iemand een idee heeft of een alternatief in gedachten. Zelf maken is leuk maar iets dat al uitgedacht is heeft ook zo z'n voordelen :)

De tablet (Surface Pro 3) draait op windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

D'r zijn screensavers die een RSS feed ondersteunen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==