Ik ben bezig met een verbouwing aan de zolder en ik wil daar graag een wastafel ophangen. Waterleidingen en afvoer lopen al naar zolder vanwege de C.V. en wasmachine. Alleen moeten die verlengd worden zodat ze op de juiste plek komen waar ik een wastafel wil ophangen. Voor de waterleidingen is dat geen probleem maar ik zit een beetje te dubben over hoe ik de afvoer het beste kan aanpakken.
Zoals ik het zie kan ik dat op twee manieren oplossen, een 'lelijke' manier en een mooie, nette manier.
Bestaat er zoiets als een flexibele afvoerbuis die ik met een beetje moeite door zou kunnen trekken zonder de hele vloer open te breken? Of weet iemand misschien een geniale oplossing om een PVC buis door een kleine opening te trekken?
Hier is de tekening. Het zwarte vak waar de aansluitingen nu zitten is open en daar kan ik dus makkelijk bij. Alleen een PVC buis daar doorheen krijgen naar de andere kant lukt dus niet.
Zoals ik het zie kan ik dat op twee manieren oplossen, een 'lelijke' manier en een mooie, nette manier.
- De afvoer van de wasmachine verlengen, deze komt uit de vloer en kan ik door een gipswand heen trekken zodat die uitkomt aan de juiste kant. Dit zou dan allemaal boven de vloer zijn. Aan de ene kant vind ik dat lelijk, maar aan de andere kant is het wel heel makkelijk en is het toch in het washok/technische ruimte waar er al zoveel buizen en elektra zichtbaar zijn. Alleen zijn het er in dit geval wel meteen 3, afvoer, warm en koud water.
- Ik leg onder de vloer een 110mm afvoerbuis aan en sluit deze aan op de 110mm afvoerbuis die ook in de technische ruimte uitkomt (en doorloopt door het dak heen). De zolder(onder)vloer zijn nu houten platen (36mm dik) en daaronder beton met nog een tussenruimte ertussen. Hierdoor is er dus ruimte genoeg om de afvoerbuis aan te leggen. Alleen moet ik dan wel de houten vloer eruit slopen en daarna een nieuwe plaatsen.
Bestaat er zoiets als een flexibele afvoerbuis die ik met een beetje moeite door zou kunnen trekken zonder de hele vloer open te breken? Of weet iemand misschien een geniale oplossing om een PVC buis door een kleine opening te trekken?
Hier is de tekening. Het zwarte vak waar de aansluitingen nu zitten is open en daar kan ik dus makkelijk bij. Alleen een PVC buis daar doorheen krijgen naar de andere kant lukt dus niet.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."