Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baytep
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Veel gezocht, maar nergens iets relevants kunnen vinden...

Situatie:
Voor ons werk zijn we veel in het buitenland.
In sommige buitenlanden geldt een quarantaine plicht, en dan niet zo als in Nederland, maar echt 14 dagen opgesloten zitten op een kamer.
Zolang dit Corona virus niet getemd is zal dit zo'n 6 keer per jaar voorkomen voor mij en mijn collega's.

De werkgever vindt het voldoende om in dit geval dagen van 8 uur te betalen.
Klopt dit als je 14 x 24 uur opgesloten zit?

Het lijkt me dat er toch wel wat overuren geschreven kunnen worden om de eenzame opsluiting te vergoeden, maar ik kan er nergens iets over vinden.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:48
Kan je niet daar gewoon werken ? Of denk je dat je in eens gevangenis gestoken wordt zonder laptop / wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:33
99ruud99 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:39:
Kan je niet daar gewoon werken ? Of denk je dat je in eens gevangenis gestoken wordt zonder laptop / wifi?
Ik heb het gevoel dat ie, gezien ie echt op locatie moet zijn, iets moet doen wat ook echt op locatie moet en niet vanaf de laptop kan.

Ik denk dat ik de WG veel plezier zou wensen in het buitenland. ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:48
Ja, maar buiten dat is er toch wel meer dat TS kan doen. Veel mensen werken tegenwoordig toch redelijk wat tijd achter de laptop. In plaats van thuis op de bank zit je dan op hotel. Daar krijg je dan 8 uur extra voor, want je zit net wat minder comfortabel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:06
99ruud99 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:39:
Lijkt me niet dat TS naar een ander land gaat om daar in een hotel te gaan werken en in de avonduren zijn hotelkamer niet af te mogen... Ik zou dit dan ook direct weigeren als mijn werkgever dit zou willen/eisen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Ja, je zit dan in een hotel. Drie keer per dag komt er iemand die eten bij je kamer neer zet, op de deur klopt en weer verder loopt. En dat dan 14 dagen lang.

Tenminste, zo gaat het in sommige landen, en ik vermoed dat de situatie is waar @Baytep aan refereert (en dan misschien zelfs in een land waar een Cyrillisch schrift gebruikelijk is).

Bij een periode van 14 dagen eenzame opsluiting lijkt mij 14x8 uur beloning niet geheel toereikend gezien de lichamelijke (zie maar eens aan 10.000 stappen te komen) en geestelijke belasting, dus daarover zou ik zéker in gesprek gaan. Deze situatie is wel zo uniek dat er geen vaste regels voor zijn naar mijn idee.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ik gooi hem er toch maar in: wat zei je werkgever toen je hem dit vroeg?

Wij kunnen wel van alles vinden, maar daarmee sta je nog steeds niet in je recht.
Ik zou het gesprek aan gaan, kijken wat de mogelijkheden zijn. Kan je bijvoorbeeld niet al voor de klus uit die kant op en tijdens de 14 daagse verplichte quarantaine remote werken aan een andere klus. En dan wellicht wat langer dan de 8 uurtjes per dag, zodat je inderdaad wat overuren kan maken (binnen het redelijke).

Of kijk naar mogelijkheden om in plaats van 6 keer per jaar op en neer te moeten gaan, het te beperken tot 1 of 2 keer per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:08

Qwerty-273

Meukposter

In Nederland staat in de wet publieke gezondheid slechts dat bij een verplichte quarantaine de inkomsten derving door de gemeente (of het Rijk bij tbc) gedragen worden.

--

De quarantaine plicht nu met corona en werkreizen staat natuurlijk nergens in relevante regelgeving omdat deze specifieke situatie behoorlijk nieuw is. Het is maar de vraag of je de hele quarantaine periode als overwerk kan opgeven. Je doet namelijk niets meer dan in een ruimte zitten. Wel is je persoonlijke vrijheid behoorlijk ingeperkt waar wel een vergoeding tegenover zou moeten staan. Of dat op uur basis zou moeten zijn, of op een andere manier. Dat is meer een overleg tussen jezelf en jouw werkgever.

Als de werkgever verwacht dat je tijdens quarantaine ook gewoon 8 uur werkt (vanuit je kamertje) dan staat er niets tegenover de andere 14 uur dat je in diezelfde ruimte moet verblijven. Kan je gewoon 14 dagen luieren (ok, wel in slechts 1 ruimte) en krijg je toch 8 uur vergoed per dag, dan staat er voor het ongemak natuurlijk wel iets tegenover.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 677216

Qwerty-273 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:29:
Als de werkgever verwacht dat je tijdens quarantaine ook gewoon 8 uur werkt (vanuit je kamertje) dan staat er niets tegenover de andere 14 uur dat je in diezelfde ruimte moet verblijven. Kan je gewoon 14 dagen luieren (ok, wel in slechts 1 ruimte) en krijg je toch 8 uur vergoed per dag, dan staat er voor het ongemak natuurlijk wel iets tegenover.
Of je nou wel of niet 8 uur per dag werkt tijdens die quarantaine maakt weinig uit: je zit op verzoek van werkgever tijdens werkuren op de plek die hij wil, te doen wat hij wil (werken dan wel luieren). Zijn keus.
Dat je de overige 16 uur geen enkele vrijheid hebt om te doen wat je zelf wil (daar zit het ongemak) is dan nog steeds niet gecompenseerd. Zoiets moet je (imo) alleen accepteren als je tevreden bent met de geboden oplossing/compensatie. Wil de werkgever daar niet aan, jammer dan. Híj wil jou 336 in een hotelkamer stoppen, jij niet.

Mijn advies aan @Baytep: bespreek dit met je werkgever, maar bundel eerst je krachten met je collega's. Als duidelijk is dat het hele team (daar is je werkgever waarschijnlijk behoorlijk van afhankelijk) iets eist, is de kans veel groter dat het lukt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wellicht kun je dit vergelijken met offshore werk, of op de grote vaart.
Je hebt dan ook gewoon je werktijden, maar in je vrije tijd ben je wel gebonden aan de (werk)locatie en dus niet helemaal vrij.

Wellicht goed om wat ideeën uit die hoek op te doen. Bijvoorbeeld 10 extra vakantiedagen.
Als ik me niet vergis is in de vaart 1-op-1-af gebruikelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Cheesy schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:09:
Wellicht kun je dit vergelijken met offshore werk, of op de grote vaart.
Je hebt dan ook gewoon je werktijden, maar in je vrije tijd ben je wel gebonden aan de (werk)locatie en dus niet helemaal vrij.
Ik zie toch wel een heel groot verschil. In een hotelkamer is het lastig om je conditie op peil te houden, en twee weken stilzitten is een aanslag op je gezondheid. Ik zou erop aansturen dat je je quarantaineperiode mag doorbrengen in een huis of appartement met fitnessapparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:58
Een goede werkgever betaalt voor zakenreizen meer dan de gebruikelijke 8 uur per dag, maar ook een toeslag voor de nachten dat je van huis bent. Per CAO kan het aardig verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:25

Yucon

*broem*

Zo, vooral die 6x pj hakt er flink in..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:58
Als ik mijn vrouw 2 weken allen moet laten met de kinderen, dan zou er toch wel een euro of 1000 extra nodig zijn. Zonder een keer uitgebreid shoppen bij de Bijenkorf zou ze nooit akkoord gaan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-07 19:17

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Als je 14 dagen in een hokkie zit, heeft het dan überhaupt zin om naar het buitenland af te reizen voor je werk? Er zit dan geen verschil in werken vanuit je eigen werkkamer of de hotelkamer van één of ander ver land. Op het moment dat je (en die aanname doe ik even op basis van 6x per jaar in het buitenland zijn) per keer een week of 3-4 in het buitenland zit zet dat ook niet echt zoden aan de dijk toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Wat @GlowMouse ook al zegt, ik vind het niet echt onrealistisch om te verwachten dat je werkgever hierin je behoorlijk tegemoet zal komen. Los van de vergoeding die er normaal tegenover staat om buiten NL te verblijven en werken (liggend aan CAO, contract, personeelshandboek etc.), een appartement of huis gehuurd voor de duur van quarantaine al dan niet met collega's samen. Dan heb je tenminste wat beweegruimte, een tuin, een woonkamer, een keuken(tje). Iets van een concierge die zaken regelt die van buiten moeten komen zoals boodschappen en dergelijke lijkt mij dan ook wel passend.
Als je toch al 6x per jaar moet (en jij niet alleen) is zoiets voor elkaar krijgen niet bijster vergezocht.

6x2 = 12 weken, 3 (!) maand per jaar opgesloten in een hotelkamer voor je werkgever is niet zo maar iets. Wat al eerder genoemd is, bij offshore wat enigszins vergelijkbaar is, heb je tenminste daar nog enige bewegingsvrijheid en entertainment hiernaast heb je ook ontzettend veel vrij (in verhouding) i.v.m. met de op/af ploegen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

t_captain schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 17:08:
Een goede werkgever betaalt voor zakenreizen meer dan de gebruikelijke 8 uur per dag, maar ook een toeslag voor de nachten dat je van huis bent. Per CAO kan het aardig verschillen.
Veel bedrijven geven gewoon de ambtenaren dagvergoeding.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:58
Apart dat je tijdens de quarantaine uberhaupt mag werken.
Meestal is het toch eerst verplicht 2 weken in 24 uurs quarantaine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
YakuzA schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 17:34:
[...]

Veel bedrijven geven gewoon de ambtenaren dagvergoeding.
De 'Dagvergoeding' bij mij als rijksambtenaar is maar 5 euro nog wat netto per dag dus dat schiet niet op. Is ook bedoeld voor kopje koffie on the go. Jij bedoelt een andere vergoeding denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

eL_Jay schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:01:
[...]

De 'Dagvergoeding' bij mij als rijksambtenaar is maar 5 euro nog wat netto per dag dus dat schiet niet op. Is ook bedoeld voor kopje koffie on the go. Jij bedoelt een andere vergoeding denk ik.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0006914/2019-10-01

Dit valt bij ons onder de noemer daggeld/dagvergoeding.
De 5eu per dag zal idd iets anders zijn.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

D-dark schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 17:41:
Apart dat je tijdens de quarantaine uberhaupt mag werken.
Meestal is het toch eerst verplicht 2 weken in 24 uurs quarantaine
Je kan natuurlijk best met je laptop remote inloggen en je ding doen, zeker als je dat normaal ook al vanuit huis kan doen. Jemag de quarantine ruimte niet verlaten, maar je kan binnen die ruimte wel van alles doen. Zolang je maar geen fysiek contact hebt met er buiten.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:10
Baytep schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:36:
Veel gezocht, maar nergens iets relevants kunnen vinden...

Situatie:
Voor ons werk zijn we veel in het buitenland.
In sommige buitenlanden geldt een quarantaine plicht, en dan niet zo als in Nederland, maar echt 14 dagen opgesloten zitten op een kamer.
Zolang dit Corona virus niet getemd is zal dit zo'n 6 keer per jaar voorkomen voor mij en mijn collega's.

Het lijkt me dat er toch wel wat overuren geschreven kunnen worden om de eenzame opsluiting te vergoeden, maar ik kan er nergens iets over vinden.
Ik denk dat je zelf ook wel weet dat dit niet klopt :X Lekkere werkgever.

Zoals al anderen zeiden zijn er een paar opties:

- (Riante) vergoeding
- Accomodatie waar je niet (al te erg) beperkt bent in je beweging en ontspanning, ofwel waar je nog van je welverdiende vrije tijd daadwerkelijk kunt genieten
- Werk toch anders proberen te organiseren, al heb je over het hoe en waarom van in een hotelkamer te moeten zitten nog niets verteld
- Weigeren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

KnoxNL schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:44:
[...]

- Werk toch anders proberen te organiseren, al heb je over het hoe en waarom van in een hotelkamer te moeten zitten nog niets verteld
Er zijn gewoon landen waar je vanaf het vliegveld door mensen in HAZMAT-pak vanuit de slurf naar een hotel gebracht wordt, waar je dan (op eigen kosten) 14 dagen in quaranataine gaat, op de manier die ik eerder schetste.

Op Curaçao was dat zo (nu is het weer inreizen met een negatieve test), over Taiwan heb ik het ook gelezen en zo zullen er nog wel meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Baytep schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:36:
Ja dit klopt dat de werkgever dat voldoende vindt. De vraag is echter of jij dat voldoende vindt en wat je zelf als acceptabel ziet. Uiteindelijk moet je de discussie aangaan en bekijken wat de opties zijn om tot een voor beide partijen werkbare situatie (of niet) te komen.

Denk aan onkostenvergoeding (hotel is normaliter duurder voor maaltijden dan in een normaal restaurant), soort hotel, vergoeding (in geld of verlofuren). Zeker met 6x per jaar a - ga ik vanuit - minimaal 3 weken per keer heeft dat toch zeker een impact.

Laat ik het anders stellen. 14 dagen quarantaine in het buitenland zou voor mij een grote impact op het priveleven hebben, Een hotelkamer á 21m2 gaat hem daarin niet worden aangezien werken uberhaupt geen optie is (enkel matige bureaus en stoelen gezien) dus kom je snel uit op een appartement om wat te kunnen bewegen. Twee weken vakantie zouden nog niet opwegen tegen die twee weken quarantaine. Een werkgever die dan 8 x 14 uur aan loon biedt zou of een tegenvoorstel krijgen of simpelweg een nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Laatst online: 18:10
Anoniem: 567735 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:23:
[...]

Er zijn gewoon landen waar je vanaf het vliegveld door mensen in HAZMAT-pak vanuit de slurf naar een hotel gebracht wordt, waar je dan op (eigen kosten) 14 dagen in quaranatine gaat, op de manier die ik eerder schetste.

Op Curaçao was dat zo (nu is het weer inreizen met een negatieve test), over Taiwan heb ik het ook gelezen en zo zullen er nog wel meer zijn.
Ah ja wacht even, nu valt het kwartje pas, maar dat is ook omdat de TS zo onduidelijk is. Hij wordt tijdens quarantaine uberhaupt niet verwacht te werken, maar pas na die periode ergens on-site. }:O

Op zich doet dat verder denk ik niks af aan dat er iets niet in de haak is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:36
Qwerty-273 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:37:
[...]

Je kan natuurlijk best met je laptop remote inloggen en je ding doen, zeker als je dat normaal ook al vanuit huis kan doen. Jemag de quarantine ruimte niet verlaten, maar je kan binnen die ruimte wel van alles doen. Zolang je maar geen fysiek contact hebt met er buiten.
Lijkt me niet dat dit een IT klusje is dat je zo even remote kan doen. Denk meer in de trant van "het assembleren en in bedrijf stellen van een machine", dat kan je lastig vanuit Nederland en/of remote.

Ik ben reuze benieuwd hoe dit verhaal eindigt, 14 dagen "opgesloten" op een hotelkamer is absoluut geen pretje.

[ Voor 8% gewijzigd door Bushie op 01-10-2020 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Bushie schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 20:07:
[...]

Lijkt me niet dat dit een IT klusje is dat je zo even remote kan doen. Denk meer in de trant van "het assembleren en in bedrijf stellen van een machine", dat kan je lastig vanuit Nederland en/of remote.

Ik ben reuze benieuwd hoe dit verhaal eindigt, 14 dagen "opgesloten" op een hotelkamer is absoluut geen pretje.
Misschien een hele domme vraag, maar hoe werkt dat met eten dan? Krijg je 3x per dag een maaltijd gebracht? Of mag je wel gewoon naar de eetzaal, al dan niet met mondkapje ofzo?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:36
SmurfLink schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 20:31:
[...]

Misschien een hele domme vraag, maar hoe werkt dat met eten dan? Krijg je 3x per dag een maaltijd gebracht? Of mag je wel gewoon naar de eetzaal, al dan niet met mondkapje ofzo?
zie post no 5 van @Anoniem: 567735
Ja, je zit dan in een hotel. Drie keer per dag komt er iemand die eten bij je kamer neer zet, op de deur klopt en weer verder loopt. En dat dan 14 dagen lang.

[ Voor 21% gewijzigd door Bushie op 01-10-2020 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ah die had ik even gemist. Dan is het inderdaad wel extreem eenzaam. Al helemaal als er geen raampje open kan. Zou ik toch niet vrijwillig voor kiezen, lijkt me heel lastig als je moet voor je werk. :X Wellicht toch met baas in gesprek gaan of de frequentie omlaag kan of er iets anders geregeld kan worden zodat je niet helemaal leip wordt van die opsluiting.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Bushie schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 20:07:
Klopt, ik bedoel dan ook niet de klus zelf waarvoor je aan het reizen bent, opbouwen of onderhoud op een machine oid, maar je hebt ook nog voldoende andere taken (ontwerp, klantcontact, onderhoudsvragen, studie, etc) die je digitaal remote kan afwerken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HanM
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:52
Zit zelf in de offshore, zou hier niet mee instemmen. Ik zou ten minste 12 uur per dag eisen + overwerk vergoeding +dagvergoeding a 76 euro. En dan nog is het gekkenwerk. Zelfs in een gevangenis heb je meer vrijheid dan dit. 14 dagen in een hotel kamer is echt idioot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter.a
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:30
Denk er ook aan dat het beleid van de Nederlandse overheid kan veranderen terwijl je je op dat moment in het buitenland bevind. Het is niet uit te sluiten dat je opeens alsnog verplicht moet isoleren in Nederland. De NL overheid lijkt erg huiverig om strenge maatregelen te stellen dus de kans dat dit gebeurt lijkt me klein. Alleen als het gebeurt wil je natuurlijk wel dat je werkgever kosten van een hotel kamer oid dekt (als dat nodig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baytep
  • Niet online
Bedankt voor de inbreng allemaal.
De situatie is inderdaad zoals @Anoniem: 567735 schetst.
Uiteindelijk komen we waarschijnlijk op een soort offshore of kamp vergoeding uit, eventueel met wat tijd-voor-tijd erbij.

Ik vroeg me enkel af of er ergens in de wetgeving iets over te vinden was.
Bij buitenlandse werkgevers helpt dat nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Kan je niet gewoon dezelfde vergoeding krijgen als voor de rest van de dagen?

Ik moet volgende week 2 nachten in quarantaine in afwachting van een test. Dat is al een stuk beter natuurlijk, 14 dagen is wel veel. Maar in mijn geval “vergeten” ze de incubatietijd... Ik ga er niks over zeggen.... Ik vind het overigens wel prima, hoef niks te doen. Kan ik eindelijk weer wat boeken lezen. Daarna aan de slag. Vergoeding begint gewoon te lopen als ik de deur uitga...Mensen die hier gelijk vanalles beginnen te roepen zijn waarschijnlijk nog nooit voor de zaak naar het buitenland geweest... En zijn daar ook niet geschikt voor.

[ Voor 14% gewijzigd door FreakNL op 02-10-2020 03:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
FreakNL schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 03:46:Mensen die hier gelijk vanalles beginnen te roepen zijn waarschijnlijk nog nooit voor de zaak naar het buitenland geweest... En zijn daar ook niet geschikt voor.
Heb je het nu ook direct over jezelf? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:52
Als je dit 6 keer per jaar moet doen en ik er maar even vanuit ga dat je ook bij terugkeer 10 dagen in thuis quarantaine moet heb je dus 144 dagen quarantaine in een jaar?!? Daar mag wel wat compensatie voor. Wow

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:41
Ik zou in loondienst inzetten op 16 uur per dag. Tenzij je in het verleden al vaker meerdere weken achter elkaar van huis bent geweest zonder compensatie, dan is het inmiddels wel onderdeel van het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:55
Wij krijgen bij verblijf in het buitenland een hardship vergoeding, bovenop het salaris, overuren en daggeldvergoeding. Daarnaast is er verplichte home leave afhankelijk van de verblijfsduur.

De hardship vergoeding is afhankelijk van de omstandigheden waarin je zit, de daggeldvergoeding van het prijspeil op locatie.

Ik zou het zoeken in een hoge hardship vergoeding icm fatsoenlijke home leave periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
SmurfLink schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 20:31:
[...]

Ziet het blog van Brady Haran.
Kortom: je mag 14 dagen je hotelkamer absoluut niet verlaten.

6 keer per jaar is 84 dagen dat je niet beschikbaar bent. Dat is best wel duur voor de werkgever. Dus die klus moet wel echt opleveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Baytep schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 02:44:

Ik vroeg me enkel af of er ergens in de wetgeving iets over te vinden was.
Bij buitenlandse werkgevers helpt dat nogal.
Die begrijp ik even niet; ben je ZZP'er dan? Dan dan ben je eigen werkgever en laat je je inhuren door wereldwijde klanten.

Of, en allicht snap ik jouw werk echt niet: jij hebt toch gewoon een contract bij bedrijf X en die stuurt jou voor werk de hele wereld over? Dan is bedrijf X toch gebonden aan de wetgeving in het land van "vestiging" waar jij een contract hebt lopen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baytep
  • Niet online
Dit is werk voor een Amerikaans bedrijf dat geen HR afdeling in NL heeft.
Zij zenden ons uit naar andere landen om daar voor klanten te werken.

Omdat dit een nieuwe situatie is moet er onderhandeld worden hoe hier mee om te gaan.
Dan is het handig als er een wet toegepast kan worden. Maar het lijkt erop dat dit niet het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonsoy
  • Laatst online: 16:22
Ik zou het eerlijk gezegd gewoon helemaal niet doen, 6 keer per jaar. Dit zou heronderhandeld moeten worden naar max 4 keer 2 weken quarantaine (dat zijn dan 2 dienstreizen, een quarantaine voor de heenreis en een voor de terugreis) per jaar.

Een gevangenis heeft nog meer vrijheid dan zo'n quarantaine. Van een maat van me begreep ik dat hij niet of nauwelijks kon bewegen (hij moest toen naar Hong Kong, 2 weken in een hok van 8m2). Ik zou depressief ervan raken.

Per dag in quarantaine zou ik dan ook 16 uur ipv 8 uur betaling per dag vragen. Je kunt in wezen de hele dag niets doen anders dan in het hotel zitten. Je kunt slapen, en dat is de enige tijd die dan niet betaald hoeft te worden door de werkgever.

[ Voor 3% gewijzigd door fonsoy op 02-10-2020 17:29 ]

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:29

Sick Nick

Drop the top!

En vergeet ook niet dat je mogelijk ook direct weer de quarantaine in kan zodra je terug bent in Nederland, regels kunnen zomaar veranderen. Ben je dus een maand per trip kwijt, in theorie zit je dan dus bij 6 van die reisjes aan half jaar binnen. Daar moet dan wel een serieuze pot met geld tegenover staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

fonsoy schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:28:
Een gevangenis heeft nog meer vrijheid dan zo'n quarantaine. Van een maat van me begreep ik dat hij niet of nauwelijks kon bewegen (hij moest toen naar Hong Kong, 2 weken in een hok van 8m2). Ik zou depressief ervan raken.
Als je gaat moet je natuurlijk ook wel kijken naar het verblijf. Dat klinkt alsof het voor de hand ligt maar normaal zul je het wel prima vinden als je werkgever je gewoon het adres doorgeeft en je ziet wel wat het is. Onder normale omstandigheden slaap je er en kijk je er een uurtje TV, dan zal het allemaal worst wezen dat het klein is.

2 weken opgesloten op 8m2 of 2 weken in een luxe appartement, dat maakt nogal uit. In het eerste geval weet je ook weer hoeveel de werkgever om het welzijn van zijn werknemers geeft...

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

bwerg schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:39:
[...]
2 weken opgesloten op 8m2 of 2 weken in een luxe appartement, dat maakt nogal uit. In het eerste geval weet je ook weer hoeveel de werkgever om het welzijn van zijn werknemers geeft...
Misschien is het nog niet volledig duidelijk voor iedereen, maar je hebt in sommige landen geen keuze. Op het vliegveld word je getest en eventueel van een tracker of SIM-kaart voorzien en word je dan afgevoerd naar de door de staat aangewezen locatie. Dat is het dan, en daar heeft de werkgever verder geen invloed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:51
Baytep schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:56:
Dit is werk voor een Amerikaans bedrijf dat geen HR afdeling in NL heeft.
Zij zenden ons uit naar andere landen om daar voor klanten te werken.

Omdat dit een nieuwe situatie is moet er onderhandeld worden hoe hier mee om te gaan.
Dan is het handig als er een wet toegepast kan worden. Maar het lijkt erop dat dit niet het geval is.
Tja, ik geloof niet dat je het direct in die hoek moet zoeken. Als ze je ergens on-site heen willen sturen waar je eerst 2 weken in quarantine moet en waarschijnlijk bij terugkomst in Nederland ook weer (10 dagen), dan mogen ze wel een gruwelijke onkostenvergoeding geven daarvoor. Dan ben je daarnaast ook nog enige tijd gewoon aan het werk in het buitenland, en dan ook nog eens 6x per jaar potentieel....

Al zouden ze je 24 uur per dag betalen voor al die dagen in quarantine en in het buitenland, zou je dat willen?
Pagina: 1