Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb twee Dell UltraSharp U2520D monitoren welke ik wil aansluiten op mijn MacBook Pro 16" 2019 model. Het eerste scherm heb ik nu met USB-C aangesloten, het tweede scherm heb ik met een displayport kabel aangesloten. Ik heb nu op beide schermen beeld, alleen zijn de twee Dell schermen een mirror van elkaar.

Van andere Dell monitoren weet ik dat je in kunt stellen welke protocol? je wilt op een poort zodat je ze kunt daisychainen. Maar die instelling kan ik hier niet op vinden.

Iemand enig idee hoe ik deze schermen zo aangesloten krijg via daisychaining zodat ik ze als twee onafhankelijke schermen kan gebruiken?

Beste antwoord (via Timo002 op 01-10-2020 18:25)

• simson0606
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15:57
Over USB-C gebruik je waarschijnlijk de Displayport alt modus.

Macbooks hebben geen ondersteuning voor Displayport Multi Stream Transport (MST).

Dus helaas gaat dat niet werken... Je zal 2 USB-C kabels moeten gebruiken.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• simson0606

Macbooks hebben geen ondersteuning voor Displayport Multi Stream Transport (MST).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Dat is wel heel jammer, niet een probleem. Maar wel teleurgesteld.

Gelukkig krijgt de MacBook wel power via de USB-C aansluiting, dus scheelt alweer een kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 21:41
simson0606 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:41:

Echt ronduit bi-zar dat ze dat nog steeds niet hebben geïmplementeerd. Als je bootcamp gebruikt werkt het gewoon, dus het is puur een software issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Ok, dus zou in de toekomst zomaar beschikbaar kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simson0606
Ik had dit probleem al op mijn 2015 mbp 15" dus ik ben niet hoopvol dat apple dit ooit nog gaait implementeren.

Ik denk dat ze veel te veel kunnen verdienen aan Thunderbolt schermen waarmee dit wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:57

Chiron

Moderator Discord
Timo002 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:46:
Ok, dus zou in de toekomst zomaar beschikbaar kunnen komen?
Dit is al bijna 10 jaar een issue.. dus ik zie het niet meer gebeuren. Het suffe is dat als je bootcamp Windows op je Macbook Pro zet, het wel werkt |:(

Daisychainen zal nooit gaan werken, tenzij je thunderbolt monitors hebt.

Hier hetzelfde euvel, en een Dell WD19 usb-c dongle om moeten bouwen naar WD19TB, via de 2 DP ports werkte het niet (want dan daisychain je de usb-c bus), dus nu de ene monitor op een van de bestaande DP ports aangesloten, en de andere op de TB port met een USB-C/DP kabel.

[ Voor 35% gewijzigd door Chiron op 01-10-2020 14:53 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Chiron schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:51:
[...]

Dit is al bijna 10 jaar een issue.. dus ik zie het niet meer gebeuren. Het suffe is dat als je bootcamp Windows op je Macbook Pro zet, het wel werkt |:(

Daisychainen zal nooit gaan werken, tenzij je thunderbolt monitors hebt.

Hier hetzelfde euvel, en een Dell WD19 usb-c dongle om moeten bouwen naar WD19TB, via de 2 DP ports werkte het niet (want dan daisychain je de usb-c bus), dus nu de ene monitor op een van de bestaande DP ports aangesloten, en de andere op de TB port met een USB-C/DP kabel.
Ooh, ik dacht dat het meer een USB-C ding was en dat het via thunderbolt wel werkte.

Edit:
Daarbij, als het hardware technisch wel mogelijk is. Is er nog niet iemand die een een of andere hack uitgevoerd heeft waardoor het wel mogelijk wordt?

[ Voor 10% gewijzigd door Timo002 op 01-10-2020 15:01 ]

Pagina: 1