Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenclimber
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-07 18:27
Ik werk al 10 jaar als eenmanszaak ZZP. Mijn huidige opdracht wil me ivm Wet DBA niet meer inhuren maar ik heb een aantrekkelijk aanbod gekregen om intern te worden. De opdracht is leuk, en gezien Covid-19 lijkt het me veiliger om een jaartje intern te gaan. Ik denk dat ik in 01-01-2022 weer zelfstandig word.

Wat zal ik doen met mijn onderneming in de tussentijd?

Ik kan nog steeds zakelijk aangifte doen, nul omzet, en dienstverband erbij doen. Of ik doe een niet-zakelijke aangifte in 2021.

Als ik een jaar niet ZZP ben kan ik het jaar erop weer startersaftrek aanvragen :-). Maar wie weet zitten er meer haken en ogen aan zoals FOR belasting enzo.

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 18:36
FOR valt vrij als je je bedrijf opheft, of als je 2 jaar achter elkaar de urennorm niet haalt. Een jaartje ertussenuit is dus niet zo erg.

Afhankelijk van het FOR bedrag en de grootte van je buffer kan het voordeliger zijn om gewoon je bedrijf aan te houden.

Overigens: waarom niet gewoon een andere klant zoeken? Loondienst levert - als het goed is - heel veel minder op netto...

[ Voor 47% gewijzigd door pirke op 01-10-2020 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09 16:29

Greyfox

MSX rulez

Waarom ben je nog ZZP-er als het aanbod zo aantrekkelijk is?

En waarom denk je in 2022 weer ZZP-er te worden als het aanbod zo aantrekkelijk is?

Niet persoonlijk, maar dit soort fratsen geeft de ZZP-er natuurlijk geen fijne naam, en sterkt voor de politiek alleen maar het idee dat het feitelijk werknemers (willen) zijn.

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:57
zenclimber schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:26:
Als ik een jaar niet ZZP ben kan ik het jaar erop weer startersaftrek aanvragen :-).
Nee, tenminste ik neem aan dat je tot nu toe altijd gebruik hebt gemaakt/mogen maken van de zelfstandigenaftrek? Voorwaarde voor startersaftrek is namelijk dat je in de voorafgaande 5 jaar max. tweemaal gebruik hebt gemaakt van de zelfstandigenaftrek.

Als je al 10 jaar bezig bent, heb je neem ik aan ook een pensioenproduct lopen waarin je de FOR (deels) kan afstorten zonder belastingvoordeel kwijt te raken?

[ Voor 24% gewijzigd door Kwistnix op 01-10-2020 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenclimber
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-07 18:27
In mijn huidige job ben ik op dit moment bezig met voor mij volledig nieuwe technologieën, managers willen niet dat ik wegga maar HR is onverbiddelijk. Ik weet dat ik hier veel kan leren en wil de job afmaken. Als ZZPer wordt je meestal gevraagd om hetzelfde kunstje opnieuw uit te voeren. En, het aanbod is echt niet verkeerd....

[ Voor 13% gewijzigd door zenclimber op 01-10-2020 15:09 ]