Probleem/Hulp verbinding Netwerk-stations

Pagina: 1
Acties:

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:14

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Een vraag/probleem en misschien zijn er systeemadjes die mij er mee kunnen helpen.

In een netwerk draaien diverse clients. Allemaal op Win95 98 Me. Ze zijn aangesloten op een Domain ( draait onder NT ) Op de NT bak staat een share en iedere client heeft een netwerkschijf die verwijst naar die share.

Als de clients niet naar de server kunnen verbinden ( omdat bv de netwerkkabel er uit ligt ) komt er de vraag of de 'netwerkverbinding de volgende keer opnieuw gemaakt moet worden' als de clients dan op 'nee' drukken is de share weg, en kunnen de leken niet werken. Is er een mogelijkheid om te voorkomen dat ze niet op nee kunnen drukken ? Bij iedere start gewoon verbindig gemaakt wordt.

Bedankt

http://www.xbmcfreak.nl/

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ja netwerkmapping meegeven in netlogon ipv snelkoppeling op elke pc lokaal.
dus net use ...

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

[off-topic] Een pc logt toch altijd in op de server anders kan hij toch niet werken ten minste dat is bij op het werk zo dan kunnen ze geen een file raadplegen en het netwerk werkt ook gewoon altijd kabels liggen bij ons er niet uit maar goed het zal wel aan mij liggen[/off-topic]

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op vrijdag 10 augustus 2001 13:41 schreef dreamer het volgende:
[off-topic] Een pc logt toch altijd in op de server anders kan hij toch niet werken ten minste dat is bij op het werk zo dan kunnen ze geen een file raadplegen en het netwerk werkt ook gewoon altijd kabels liggen bij ons er niet uit maar goed het zal wel aan mij liggen[/off-topic]
Ja tuurlijk log je in maar dat wil nog niet zeggen dat je bij de shares kan. En een pc kan best wel werken zonder login hoor, is maar net hoe ze het ingesteld hebben bij je.

Maar ik merk al dat je een beetje "raar" je verhaal uit de doeken doet. Mischien gewoon es wat meer over netwerken gaan lezen?

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:14

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Ik vraag het namens iemand anders.... ( dus hoe het daaro allemaal geregeld is.. Dunno )

Het kwam namelijk wel eens voor dat de netwerk shares niet te bereiken waren.. en mensen op 'nee' drukte en zo niet meer bij de netwerkshares konden komen.. Deze mensen kwamen op deze manier dus niet meer bij hun data en konden dus niet werken.

Want als je eenmaal op 'nee' drukt is je netwerkshare pleite.. Je moet hem dus weer opnieuw aanmaken ( leg dat een leek maar eens uit, die bellen gewoon op dat hun pc niet werkt. :) )

Waar het eigenlijk om draait is dat dit niet nog een keer kan gebeuren. Bij de boot van de clients moet die gewoon iedere keer weer de shares proberen aan te maken.. Als dit niet lukt.. gewoon doorboten ( dan maar geen shared drives ) of gewoon dat het lukt.

http://www.xbmcfreak.nl/

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je hebt je antwoord al, niet via lokale netwerkmappings maar via het login script doen dus.

Wat voor sysbeheerder hebben jullie ?????
Met poledit kun je de drives voor users afschermen, maar die melding blijft komen.

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

over netwerken hoef ik niet echt veel meer over te lezen

en tuurlijk klopt het hoe je het instelt maar meestal als je een netwerk hebt maak je er ook gebruik van

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Pagina: 1