Beste,
Ik heb al lange tijd een Minolta 70-210 f/4 naar alle tevredenheid in gebruik.
Echter is deze uit het niets vast komen te zitten bij het inzoomen en uitzoomen.
De 3-4 seconden ging het iets stroever, en vervolgens zat hij echt wel vast. Misschien dat je met brute kracht er wel beweging in zou kunnen krijgen, maar dat lijkt me niet gezond.
Mijn vraag is nu natuurlijk of er nog iets te redden valt.
Fysiek langs buiten zie je er niets aan. Ook als ik het binnenwerk (als noob) bekijk zie ik niets vreemds. Het enige dat opvalt is dat je wel iets heel lichts hoort schuiven binnen de lens wanneer je deze beweegt (zie filmpje). Er zit dus duidelijk iets los binnenin..
Enkele foto's en een filmpje
:strip_exif()/f/image/BpALvIW2JOEAUlUPIev3ofO9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wlap6mdLWbVrG5cMnt6K3qCn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/s9Ya2Bwb8LXe4ZWxYr6oQXVI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Fo4sRDkVFlwy1W7uYxara4Qh.jpg?f=fotoalbum_large)
Is hier een easy fix voor of iemand dat er ervaring mee heeft? Momenteel gebruik ik hem dan maar als prime op 100mm. Alles werkt ook nog qua aperture en sluitertijd verder. Het is juist de zoom dat vast zit.
Ik heb al lange tijd een Minolta 70-210 f/4 naar alle tevredenheid in gebruik.
Echter is deze uit het niets vast komen te zitten bij het inzoomen en uitzoomen.
De 3-4 seconden ging het iets stroever, en vervolgens zat hij echt wel vast. Misschien dat je met brute kracht er wel beweging in zou kunnen krijgen, maar dat lijkt me niet gezond.
Mijn vraag is nu natuurlijk of er nog iets te redden valt.
Fysiek langs buiten zie je er niets aan. Ook als ik het binnenwerk (als noob) bekijk zie ik niets vreemds. Het enige dat opvalt is dat je wel iets heel lichts hoort schuiven binnen de lens wanneer je deze beweegt (zie filmpje). Er zit dus duidelijk iets los binnenin..
Enkele foto's en een filmpje
:strip_exif()/f/image/BpALvIW2JOEAUlUPIev3ofO9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wlap6mdLWbVrG5cMnt6K3qCn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/s9Ya2Bwb8LXe4ZWxYr6oQXVI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Fo4sRDkVFlwy1W7uYxara4Qh.jpg?f=fotoalbum_large)
Is hier een easy fix voor of iemand dat er ervaring mee heeft? Momenteel gebruik ik hem dan maar als prime op 100mm. Alles werkt ook nog qua aperture en sluitertijd verder. Het is juist de zoom dat vast zit.