Mijn vraag
Weet niet helemaal zeker of dit de juiste plek is, in deze sectie staan wel de meeste scrum gerelateerde topics, vandaar dat ik hier begin.
Mijn manager wil een groot project, waarvoor ik projectleider ben en dat impact heeft voor alle gebruikers, gebruiken als "testcase" voor de introductie van scrum.
Er is een externe scrummaster van een andere afdeling, verder werkt niemand volgens de scrum methodiek of is daarin getraind.
Omdat er nare ervaringen uit het verleden zijn met de introductie van software die de hele organisatie moet omarmen en gebruiken, is bedacht dat dit project het ideale project is om volgens de scrum methodiek te implementeren. Het idee is dat mensen van andere afdelingen af en toe binnen het scrumteam kunnen deelnemen om zo het draagvlak in de organisatie te vergroten.
Ik heb geen ervaring met scrum, maar wil best volgens deze methodiek werken.
Toch heb ik ook wat weerstand. Dit wordt veroorzaakt doordat
Weet niet helemaal zeker of dit de juiste plek is, in deze sectie staan wel de meeste scrum gerelateerde topics, vandaar dat ik hier begin.
Mijn manager wil een groot project, waarvoor ik projectleider ben en dat impact heeft voor alle gebruikers, gebruiken als "testcase" voor de introductie van scrum.
Er is een externe scrummaster van een andere afdeling, verder werkt niemand volgens de scrum methodiek of is daarin getraind.
Omdat er nare ervaringen uit het verleden zijn met de introductie van software die de hele organisatie moet omarmen en gebruiken, is bedacht dat dit project het ideale project is om volgens de scrum methodiek te implementeren. Het idee is dat mensen van andere afdelingen af en toe binnen het scrumteam kunnen deelnemen om zo het draagvlak in de organisatie te vergroten.
Ik heb geen ervaring met scrum, maar wil best volgens deze methodiek werken.
Toch heb ik ook wat weerstand. Dit wordt veroorzaakt doordat
- scrum kent geen projectleider. Wel de rol projectproductowner, maar volgens de info die ik heb gevondent zijn dat verschillende rollen. Het is mij niet duidelijk waar ik sta als projectleider
- Ik heb als projectleider het projectplan en deimplementie tot in detail uitgewerkt met de leverancier. Hoe verhoudt zich dat tot scrum
- niemand, behalve de scrummaster heeft ooit aan een scrumteam deelgenomen. In hoeverre is er dan positief succes te behalen. Als projectleider straalt het succes van de implementatie op mij af. Ik heb het gevoel dat ik nu wel verantwoordelijk ben, maar niet de touwtjes in handen heb.
[ Voor 0% gewijzigd door Boekensteun op 01-10-2020 14:26 . Reden: aanpassing nav opmerking ]