Ervaring met toetsenbordstickers?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroby
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 02-06-2024
Dag allen.

Mijn laptop van het werk (HP Zbook 15 G6) heeft een azerty-toetsenbord. Qwerty is niet mogelijk. Nu ben ik gewoon om op qwerty te typen en men zou hiervoor een extern toetsenbord voorzien. Ik speel met de gedachte om toetsenbordstickers te kopen om ook van het toetsenbord op de laptop een qwerty toetsenbord te maken.

Hebben jullie al ervaring met stickers voor op toetsen te kleven?

Zo ja:
- Blijven de stickers goed op hun plaats?
- Zijn ze duurzaam of moeten ze vaak vervangen worden doordat ze afslijten bij typen?
- Welke raad je aan?
- Tips voor het aanbrengen van de stickers?
- Of denk je nog aan iets anders wat ik zeker moet weten?

Alvast bedankt om jullie ervaring te delen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Voor een paar tientjes heb je een vervangend Qwerty toetsenbord. Die vervangen gaat nog sneller dan stickers plakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:35
kroby schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:21:
- Of denk je nog aan iets anders wat ik zeker moet weten?
Kijken of je de fysieke toetsen kunt omwisselen? :P

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kijk overigens wel even of je uberhaupt het toetsenbord kan wijzigen softwarematig, kan zijn dat dat gelocked is door je admin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroby
Goede tips! Fysieke qwerty toetsen aankopen en die erop plaatsen, daar had ik nog niet aan gedacht! Wist niet dat dat vlot kon bij een laptop toetsenbord. Als dat kan, zou ik de letters al kunnen verwisselen van plaats :P.

Ik had al eens kort gezocht en vond ook dat je het toetsenbord er helemaal kan uithalen en vervangen met een ander (YouTube: Replace the Keyboard | HP ZBook 15 G5, G6 Mobile Workstation | HP)
In de UK te koop voor 30 pond: https://www.hppartsshop.c...bile-workstation-keyboard
Ik weet echter niet dat dat het eerste is wat ik wil doen als ik de nieuwe laptop krijg :P. Hem zo stukmaken zal niet in dank worden afgenomen. Ik weet echter niet of ik daar de garantie mee teniet doe, dus misschien zijn stickers in dat opzicht veiliger. (ook het gewoon wisselen van toetsen kan de garantie misschien schaden, who knows...)

Ik zal ook eerst moeten kijken of ik het softwarematig kan instellen inderdaad. Ook goeie tip! Ik moet de laptop nog ontvangen, dus kan het niet direct testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:48

BCC

Gewoon instellen als qwerty en dan blind typen?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroby
BCC schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:49:
Gewoon instellen als qwerty en dan blind typen?
Ja, dat kan ik doen. T'is voor de symbolen voornamelijk. Daar moet ik soms wel nog voor spieken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramellose
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-03 13:13
kroby schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:52:
[...]

Ja, dat kan ik doen. T'is voor de symbolen voornamelijk. Daar moet ik soms wel nog voor spieken :).
Wat als je gewoon een cheatsheet ophangt? Qwerty symbolen zijn vrij makkelijk blind te typen en het zijn er ook niet zo veel, dus ik denk dat je er zo aan went. Hoef je geen stickers te kopen die afslijten of gelijk je nieuwe laptop open te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:02

Yucon

*broem*

De toetsen van m'n toetsenbord zijn glad afgesleten. Dat typt nogal vervelend.. ik stel me voor dat die stickers ongeveer hetzelfde resultaat geven.
Pagina: 1