Vraag

• Adia
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-03 15:05
Beste Tweakers,

Een tijdje terug heb ik een pc samengesteld met een [ASRock B450M-HDV R4.0] moederbord. Hierop zit geen RGB header (volgens mij).
Ook heb ik 2 additionele aRGB fans besteld, zonder gedegen onderzoek te doen. Namelijk de [Cooler Master MasterFan MF120R ARGB 120mm]. Hierop zit een RBG-connector (3-pins in een 4-pins behuizing'kje) en een fan header connector (ik dacht 4 pins).

Om dit geheel werkend te krijgen met elkaar, dacht ik eraan om de [Cooler Master A-RGB LED Small Controller, vendorcode MFX-ACBN-NNUNN-R1] bestellen via 'Gekko. Echter kan ik niet helemaal uit de tekst opmaken hoe het aansluitschema er dan uit zou zien, en of dit plan dus ook daadwerkelijk zal werken.
Concreet:

1. Welke connectie is benodigd vanuit Controller naar Moederbord?
2. Zit er een splitterkabel bij dit product zodat er meerdere fans aan te sluiten zijn op de controller?
3. Hoe kom ik aan een micro-usb-to-USB-2.0-header-kabel?
4. Zie ik mogelijk nog iets over het hoofd?

Met uw reactie ben ik ontzettend geholpen!
Bij voorbaat dank, met vriendelijke groet,

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:48
Adia schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:43:
1. Welke connectie is benodigd vanuit Controller naar Moederbord? 4 pins
2. Zit er een splitterkabel bij dit product zodat er meerdere fans aan te sluiten zijn op de controller?
3. Hoe kom ik aan een micro-usb-to-USB-2.0-header-kabel?
4. Zie ik mogelijk nog iets over het hoofd?

Met uw reactie ben ik ontzettend geholpen!
Bij voorbaat dank, met vriendelijke groet,
Ik zou eerst eens wat meer onderzoek doen:
Video unboxing en review
Product sheet

Hiermee worden volgens mij al je vragen beantwoord :)

• Adia
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-03 15:05
Dank voor je antwoord.

Ik had beide links al wel eens voorbij zien komen maar heb ze nog wat kritischer bekeken en in combinatie met nog een aantal andere video's kan ik er een redelijk verhaal van maken.

Behalve vraag nummer 3. Die blijft nog een misterie.

Kan ik een micro-Usb to usb kabel kopen en daar zelf een Usb-2.0-header op klussen?

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:55
Een micro usb kabel kun je aan de achterkant van je pc eruit laten komen en dan in een usb poort steken, of je koopt een adapter voor in je pc:

een simpele header naar 2 female usb poorten:
https://www.banggood.com/...nsion-Line-p-1707645.html

of een volwaardige usb hub:
pricewatch: NZXT Internal USB Hub

Deze kost maar €0.01 bij amazon en als je de bracket er af schroeft, dan kan ie ook gewoon in je pc liggen:
https://www.amazon.nl/Uit...aneelbeugel/dp/B08CZVPV91

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee