Met gestrekt been.
Vraag
Alle reacties
glasboor / diamant tegelboor.
Bij het beginnen met boren goed ondersteunen dmv plankje met gat erin. En veel koelen met water. Rustig de tijd nemen en het boortje het gat laten wegslijpen. Tientallen gaten al geboord en nog nooit een tegel kapot gehad.
Bij het beginnen met boren goed ondersteunen dmv plankje met gat erin. En veel koelen met water. Rustig de tijd nemen en het boortje het gat laten wegslijpen. Tientallen gaten al geboord en nog nooit een tegel kapot gehad.
Cedo Nulli
Yes, maar als je die gebruikt af en toe afkoelen in water anders gaan ze verbuigen.
Nou. Paar van die boortjes gehaald. Per boor kan ik ongeveer 0,75 gaatje boren. Heb ik dan slechte boren of doe ik iets fout?
Met gestrekt been.
Te veel kracht en of toch nog te hoge toeren?
Als je door de glazuurlaag van de tegel bent, kun je een gewoon steenboortje gebruiken. De boortjes op de foto zijn dáár dan weer niet zo geschikt voor, alleen voor dat keiharde toplaagje.Artbij schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:44:
Nou. Paar van die boortjes gehaald. Per boor kan ik ongeveer 0,75 gaatje boren. Heb ik dan slechte boren of doe ik iets fout?
Mijn ervaring met deze boortjes zijn goed.
Zijn voor op een haakse slijper.
https://www.amazon.nl/SED...id=pla-916265223514&psc=1
Zijn voor op een haakse slijper.
https://www.amazon.nl/SED...id=pla-916265223514&psc=1
MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X, Watch, TV 4K
Heb dat soort boortjes ook gebruikt voor muurtegels, relatief dunne glazuurlaag en dat ging prima. De extra hard doorgebakken keramische vloertegels (die op sommige plekken ook op de muur zitten) was een ander verhaal.
Eentje gekocht met een diamantkop en droog gebruik (als in de link van @BCGraaf maar dan gewoon met een zeskant voor in de boormachine en dat ging beter. Heb ook zo'n diamant gatending (al jaren, veel uitgeleend) voor WCD's en zo en dat gaat ook prima.
Eentje gekocht met een diamantkop en droog gebruik (als in de link van @BCGraaf maar dan gewoon met een zeskant voor in de boormachine en dat ging beter. Heb ook zo'n diamant gatending (al jaren, veel uitgeleend) voor WCD's en zo en dat gaat ook prima.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Ik heb deze gebruikt voor keramische vloertegels die we als wandtegel hebben gebruikt:
https://www.tegelzetshop....es-kit-met-6-mm-tegelboor
Boren met een accuboor zodat je een zeer laag toerental kan aanhouden, niet te hard drukken en per gat meerdere keren dat waterbakje vullen. Per boortje kon ik 6 gaten boren, daarna was hij op.
https://www.tegelzetshop....es-kit-met-6-mm-tegelboor
Boren met een accuboor zodat je een zeer laag toerental kan aanhouden, niet te hard drukken en per gat meerdere keren dat waterbakje vullen. Per boortje kon ik 6 gaten boren, daarna was hij op.
Ik heb jaaaaren lang die gaatjes met metaalboortjes geboort - met de allerkleinste maat beginnen en heel veel geduld hebben. Regelmatig boortje vervangen door een nieuwe.
Dit jaar verhuisd en in de nieuwe woning moest in de badkamer door tegelwerk geboord worden. Nu toch maar eens advies bij de bouwmarkt ingewonnen en daarna wat tegelboortjes aangeschaft.
Dat had ik jaaaaaren eerder moeten doen. Als een heet mes door boter. Niks koelen, niks geduld hebben - op de juiste plek zetten en boren tot je door de tegel heen bent - en daarna met een steenboor verder.
Dit jaar verhuisd en in de nieuwe woning moest in de badkamer door tegelwerk geboord worden. Nu toch maar eens advies bij de bouwmarkt ingewonnen en daarna wat tegelboortjes aangeschaft.
Dat had ik jaaaaaren eerder moeten doen. Als een heet mes door boter. Niks koelen, niks geduld hebben - op de juiste plek zetten en boren tot je door de tegel heen bent - en daarna met een steenboor verder.
Ik heb het met je te doen. Ik ga uit van 5 minuten per gat. Het enige wat je nodig hebt zijn deze:Tehh schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 21:17:
Ga sowieso uit van een uur per gat, boren in keramische tegels is een kwestie van veel geduld.
https://www.ecotools.nl/tegelboren-nat/
en een plantenspuit. De boor rustig laten vreten en de boor een klein beetje ronddraaien. De hartlijn van je boor een kegel laten vormen zal ik maar zeggen. Zo slaat je boor nooit vast, komt er nauwelijks spanning in je tegel en breekt hij ook niet. Regelmatig een beetje water erbij spuiten. De boortjes die @Artbij heeft gepost lijken me vooral roulette gereedschap waarbij je een uur lang aan het hopen bent dat de boel niet breekt.
Een stukje gipsplaat ertussen vind ik zelf het fijnst werken. De tegel is dan volledig ondersteund en de boor kan probleemloos een stukje in je gipsplaat verdwijnen. Je schiet dan niet in een keer door de tegel heen.BCM schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:03:
glasboor / diamant tegelboor.
[ Voor 27% gewijzigd door leecher op 02-10-2020 08:36 ]
Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)
Pagina: 1