MSI MAG B550 Tomahawk bevalt niet,wat is een goeie vervanger

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rambolinie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-01 19:41
Hallo medetweakers :)

Ik heb een vraagje,

Ik heb onderstaande set gekocht:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed€ 290,-€ 290,-
1MoederbordenMSI MAG B550 Tomahawk€ 165,-€ 165,-
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G€ 483,-€ 483,-
1BehuizingenNZXT H700i Wit/Zwart€ 0,-€ 0,-
1ToetsenbordenLogitech G915 (Qwerty US, Linear)€ 190,-€ 190,-
1MuizenLogitech G502 Lightspeed€ 104,90€ 104,90
1Geheugen internHyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/32€ 144,90€ 144,90
1VoedingenSeasonic Focus GX-750€ 109,90€ 109,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 101,90€ 101,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.589,60

Nu zit ik met 2 "problemen" en dat is dat mijn moederbord niet genoeg usb aansluitingen heeft...
en een 2e klein detail is dat er geen bluetooth op zit...

Affijn mijn NZXT kast snoept al 3 USB aansluiting op van het moederbord echter moet ik ook eentje gebruiken voor mijn waterkoeling van de processor.
Dus zit ik met 1 poort in de kast die niet aangesloten kan worden...

Achterop heb ik ook niet veel USB aansluitingen...
Zie hiervoor onderstaande foto... (excuus voor de grootte van de foto, geen idee wat de code is om deze kleiner te maken hahaha)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/--f94u05lzGiRUP4b_2pjhp472Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/URYcueFWqauYvSWmuGTEdrpI.jpg?f=fotoalbum_large

Nu is mijn vraag, welk moederbord is een goede vervanger voor deze B550 versie die uiteraard meer USB aansluitingen heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Rambolinie op 30-09-2020 22:40 ]

Alle reacties

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:17
pricewatch: ASRock B550M Pro4

Naast USB nog andere wensen?

[ Voor 21% gewijzigd door mitsumark op 30-09-2020 22:44 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is het niet goedkoper om een powered USB-hub van een gerenommeerd merk te kopen?

Want een ander dingetje wat ik zie gebeuren; als je Microsoft Windows gebruikt, moet je je ook even inlezen hoe je je huidige installatie werkend krijgt op een nieuw moederbord.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Rambolinie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-01 19:41
MAX3400 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 22:45:
Is het niet goedkoper om een powered USB-hub van een gerenommeerd merk te kopen?

Want een ander dingetje wat ik zie gebeuren; als je Microsoft Windows gebruikt, moet je je ook even inlezen hoe je je huidige installatie werkend krijgt op een nieuw moederbord.
Nou normaal gesproken had ik dat wel gedaan alleen staat de pc in de woonkamer en wil ik gewoon niet veel kabeltjes hebben en met zo'n hub (dat wellicht een goeie oplossing zou zijn) gaat dat wel gebeuren ben ik bang hahaha

v.w.b. de windows licentie, die heb ik nog niet geactiveerd :)

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-01 16:09
De pricewatch: Asus ROG Strix B550-F Gaming (WI-FI) en pricewatch: Asus TUF Gaming B550M-PLUS (WI-FI) hebben meer USB poorten achterop met daarbij fatsoenlijke Wifi 6 en Bluetooth 5.

Dit uitbreidings kaartje is natuurlijk ook interessant voor als je veel poorten nodig hebt achterop.

[ Voor 12% gewijzigd door Djarune op 01-10-2020 09:36 ]

• rogergorissen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:24
Ik begrijp het niet. Intern heeft dit moederbord een aantal aansluitingen waarop je kabels moet bevestigen die naar de USB-aansluitingen van je kast of andere hubs gaan. Ook voor USB3.x, USB C.

En vwb Windows: ik heb mijn Windows-installatie van een Intel-systeem gewoon kunnen blijven gebruiken toen ik dit moederbord met een AMD-processor ging gebruiken. Geen enkel probleem.

Moederbord start moeilijk op vanaf een Mw-SSD, enkel in de gecombineerde UEFI en ????-modus. Anders kan ik de M2-SSD niet meenemen in de boot-volgorde.
Voor de rest een heerlijk moederbord!

• nightraven79
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09-2025
en wat met eventueel een PCIE kaart met extra USB-poorten?
je hebt er sommige die je zelfs nog een extra interne USB 3 connectie geven én je kan ze apart voeden
https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-01 16:51
Rambolinie schreef op woensdag 30 september 2020 @ 22:24:

Nu zit ik met 2 "problemen" en dat is dat mijn moederbord niet genoeg usb aansluitingen heeft...
en een 2e klein detail is dat er geen bluetooth op zit...

Affijn mijn NZXT kast snoept al 3 USB aansluiting op van het moederbord echter moet ik ook eentje gebruiken voor mijn waterkoeling van de processor.
Dus zit ik met 1 poort in de kast die niet aangesloten kan worden...
Wat voor waterkoeler heb je dan, en wat voor USB aansluiting heeft die nodig? Ik vermoed USB 2.0.

Ik ben mee dat je behuizing alle USB headers gebruikt (USB 2.0 voor CAM en USB 2.0 en 3.0 voor de front panel poorten). Maar je gaat al behoorlijk moeten zoeken naar een moederbord met 3 USB 2.0 headers, dus volgens mij los je dit niet op door je moederbord te vervangen.

Je kunt een interne hub gebruiken (want je wou niet teveel kabels), deze pricewatch: NZXT Internal USB Hub werkt zeker (zie ook de review van Foritain https://www.techtesters.eu/nzxt-h700i/).
Achterop heb ik ook niet veel USB aansluitingen...
Zie hiervoor onderstaande foto... (excuus voor de grootte van de foto, geen idee wat de code is om deze kleiner te maken hahaha)
Ik zie 3 ongebruikte USB poorten, dus niet echt een probleem? Hoe vaak zit je werkelijk aan de achterkant van je pc, je hebt er ook nog 4 (of 2 als je die USB 2.0 niet aangesloten hebt) op de front panel.
Nu is mijn vraag, welk moederbord is een goede vervanger voor deze B550 versie die uiteraard meer USB aansluitingen heeft.
Je B550 Tomahawk heeft een 1GbE en 2,5GbE poort. Is dat dan geen vereiste meer? Want er is maar één ATX B550 moederbord dat twee netwerkpoorten én wifi heeft en dat is deze: pricewatch: Gigabyte B550 VISION D. Die heeft meteen ook maar USB poorten, maar er is een behoorlijk prijsverschil met je huidige bord.
Pagina: 1