Binnen windows update ingesteld beleid op uw apparaat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Mijn vraag

Ik zie sinds vandaag binnen windows update het volgende:

Sommige instellingen worden door uw organisatie beheerd.
Met daar onder Geconfigureerd updatebeleid weergeven, als ik daar dan op klik staat er onder op het scherm:

Stuurprogramma's uitsluiten van Windows -kwaliteitsupdates.

Nu wil ik juist dat de eventuele updates van stuurprogramma's geïnstalleerd worden en ik heb deze instelling niet veranderd.
Ik heb via google gezocht naar een oplossing, maar ik zal wel verkeerd zoeken want ik vind niet echt een oplossing.

Ik heb shut up 10 van O&O op mijn laptop staan en die verdacht ik als eerste van het probleem, maar als ik daar alles terug zet naar originele stand en na opnieuw opstarten, blijft de melding binnen windows update.

Hoe krijg ik de instelling weer zo dat de stuurprogramma's weer meegenomen worden binnen windows update?

Ik gebruik windows 10 pro 19041.508 en het gaat om een lenovo thinkpad E15 laptop.

Beste antwoord (via ivo1969 op 30-09-2020 23:58)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ivo1969 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:47:
Terug naar de settings van gisteren of vorige week zetten?

Het kan ook aan de Active Hours liggen maar ook in https://windowsreport.com...ged-by-your-organization/ staan een berg tips hoe je e.e.a. kan controleren / hopelijk corrigeren.

/edit: dit gedrag kan / kon trouwens ook optreden als je een Insider-ring hebt aangeklikt.

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 30-09-2020 21:51 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Heb je die 'Pro' licentie op eigen naam aangeschaft of via een goedkope 'Internet-Deal'? Het lijkt er op dat 't bedrijf waar de eigenlijke licentie onder geregistreerd staat iets anders wil dan dat wat jij nu wilt ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

ivo1969 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:47:

Het kan ook aan de Active Hours liggen maar ook in https://windowsreport.com...ged-by-your-organization/ staan een berg tips hoe je e.e.a. kan controleren / hopelijk corrigeren.

/edit: dit gedrag kan / kon trouwens ook optreden als je een Insider-ring hebt aangeklikt.

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 30-09-2020 21:51 ]

• ivo1969
  • Nu online
Will_M schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:50:
Heb je die 'Pro' licentie op eigen naam aangeschaft of via een goedkope 'Internet-Deal'? Het lijkt er op dat 't bedrijf waar de eigenlijke licentie onder geregistreerd staat iets anders wil dan dat wat jij nu wilt ;)
De windows 10 pro hoort bij de lenovo laptop, dat was mede een van de reden om die laptop aan te schaffen

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ivo1969 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:53:
[...]

De windows 10 pro hoort bij de lenovo laptop, dat was mede een van de reden om die laptop aan te schaffen
Dan maar even contact opnemen met je Lenovo dealer / leverancier. Hij / Zij doet nu 'iets' aangaande device-management gezien er zaken op jouw privé laptop door een 'Administrator' beheerd worden voor je.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Will_M schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:57:
[...]

Dan maar even contact opnemen met je Lenovo dealer / leverancier.
Dat lijkt me niet zinvol.

Het euvel kan op tientallen manieren zich manifesteren. Zoals hierboven gezegd bijvoorbeeld een Insider-inschrijving. Of een "domme" koppeling gemaakt naar een Office365-account (prive of werk), maar ook een omgevallen bitje in het register (bewust / onbewust). Maar dus (ook) aanvullende software zoals een O&O of andere "meuk" die men maar installeert om te denken dat ze Windows kunnen overrulen.

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:57
MAX3400 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 22:00:
[...]

Het euvel kan op tientallen manieren zich manifesteren. Zoals hierboven gezegd bijvoorbeeld een Insider-inschrijving. Of een "domme" koppeling gemaakt naar een Office365-account (prive of werk), maar ook een omgevallen bitje in het register (bewust / onbewust). Maar dus (ook) aanvullende software zoals een O&O of andere "meuk" die men maar installeert om te denken dat ze Windows kunnen overrulen.
Ik herken het van O&O Shutup.. Mogelijk hier ook gebruikt?

• ivo1969
  • Nu online
MAX3400 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 22:00:
[...]

Insider instelling heb ik totaal niks aan gedaan, O&O software heb ik eigenlijk alleen het gene gedaan waar een groen vinkje staat en wat O&O limited of no aangeeft had ik ook niet aangezet.

Ik heb zojuist een systeemherstel gedaan, maar die is mislukt, ik zal nog eens kijken of die wel lukt als ik eset tijdelijk uitzet.

Mocht dit alles niet lukken, dan heb ik nog altijd een backup van mijn persoonlijke bestanden en kan als laatste redmiddel alles maar opnieuw installeren zoals het uit de fabriek kwam en dan maar alles weer opnieuw installeren ,

• ivo1969
  • Nu online
Malandro schreef op woensdag 30 september 2020 @ 22:11:
[...]

Ik herken het van O&O Shutup.. Mogelijk hier ook gebruikt?
Ja dat heb ik in gebruik ja dat klopt.

Maar het groepsbeleid zou ik toch zelf ergens weer goed moeten kunnen zetten m.b.t. dit probleem, maar ik heb nog niet de oplossing daarvoor gevonden

• MAX3400

MAX3400

Nee.

Dat er een melding komt over "groepsbeleid" wil niet zeggen dat het daarin zit. Dat is op een heleboel plekken een standaard gecodeerde melding van Microsoft. Andersom gezegd: stel dat Microsoft op een bepaalde plek een "nul" verwacht als waarde maar er staat nu een "een", dan krijg je dus die melding.

Overigens, het helpt aanzienlijk meer (jou en anderen) als je je OS in het Engels zou draaien; ik begrijp dat dat voor sommige mensen ondoenlijk is maar *brrrrrrr* benamingen als groepsbeleid gaan mijn haren van overeind staan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
  • Nu online
MAX3400 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 22:17:
[...]

Nee.

Dat er een melding komt over "groepsbeleid" wil niet zeggen dat het daarin zit. Dat is op een heleboel plekken een standaard gecodeerde melding van Microsoft. Andersom gezegd: stel dat Microsoft op een bepaalde plek een "nul" verwacht als waarde maar er staat nu een "een", dan krijg je dus die melding.

Overigens, het helpt aanzienlijk meer (jou en anderen) als je je OS in het Engels zou draaien; ik begrijp dat dat voor sommige mensen ondoenlijk is maar *brrrrrrr* benamingen als groepsbeleid gaan mijn haren van overeind staan ;)
Tja ik snap het wat je zegt, maar helaas Nederlands is mijn moedertaal en engels zit ik op meao niveau en gebruik technisch engels maar zelden.

Ik heb dus een systeemherstel uitgevoerd , maar die was dus mislukt

Systeemherstel via configuratie scherm, dan systeembeveiliging en dan vervolgens systeemherstel , dat is toch enige manier om een systeemherstel uit te voeren?

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:08
Check:
TenForums: Enable or Disable Driver Updates in Windows Update in Windows 10

Of bij de Control Panel/Geavanceerde Systeem Instellingen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NzAJGZX.jpg

• ivo1969
  • Nu online
Ik heb die instelling gecontroleerd en ja zo was mijn instelling al

• ivo1969
  • Nu online
https://www.tenforums.com...-update-windows-10-a.html

Die stappen heb ik ook gedaan en bijv geen stuurprogramma's opnemen staat bij mij niet geconfigureerd en dat is dus de standaard optie als ik het goed begrijp en daar ligt het dus ook niet aan.

Het reg filetje heb ik ook gedownload en geïnstalleerd, maar na opnieuw opstarten nog steeds het zelfde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
  • Nu online
MAX3400 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:50:
[...]

Ik had op verkeerde wijze systeemherstel uitgevoerd, maar via geavanceerde opstartopties en dan via die wijze systeemherstel uitvoeren was de oplossing
Al moest ik iets minder verder terug in de tijd want 5 dagen terug deed Edge en Chrome het niet meer op een of ander vage reden, maar na 1 dag terug te gaan werkt alles weer zoals het hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:57
ivo1969 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 22:14:
[...]

Ja dat heb ik in gebruik ja dat klopt.

Maar het groepsbeleid zou ik toch zelf ergens weer goed moeten kunnen zetten m.b.t. dit probleem, maar ik heb nog niet de oplossing daarvoor gevonden
Ik heb hetzelfde gehad, door O&O Shutup krijg je die melding en alle oplossingen (register, groepsbeleid, O&O ongedaan maken en weet ik veel wat nog meer - Google vind er veel oplossingen voor) hielpen bij mij niet.
Uiteindelijk was het bij mij weg toen ik Windows een keer opnieuw geïnstalleerd had en O&O niet meer gebruik.
Pagina: 1