Extra garantie oplichting

Pagina: 1
Acties:
  • 1.892 views

Onderwerpen

• ericorchids
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06-01-2021
Heb 3 jaar geleden een LG Oled tv gekocht bij de Mediamarkt en de verkoopster wees mij op de mogelijkheid om nog 3 jaar extra garantie te nemen want het was een aardig bedrag en zoals zij het vertelde: Als er iets mee is in de periode van 5 jaar al was het maar een dode pixel dan kreeg ik een nieuwe of aankoopbedrag terug. Ik heb de extra verzekering direct in de winkel afgesloten en betaald.
Nu is de tv dus na 3 jaar stuk. Ik naar de mediamarkt en die gaf mij aan om digitaal melding te doen.
Daarna komt er vrij snel een bedrijf die thuis komt beoordelen wat er met de tv aan de hand is.
Daaruit kwam naar voren dat de tv niet meer gerepareerd kan worden.
Na 2 weken kreeg ik van dit bedrijf een mail dat LG toestemming had gegeven om het verzoek tot creditering goed te keuren. De verkopende partij(Mediamarkt) zou met mij contact opnemen.
Niet dus. Zelf maar gedaan. Via klantenservice krijg je landelijk nummer , en na veel uitleg kom je in contact met de winkel waar ie is gekocht.
Na veel mail en bellen kreeg ik uiteindelijk bericht dat ik de "restwaarde" op kon halen.
Dat is het bedrag dat LG vergoed aan MediaMarkt. Maar daar kan ik niks voor kopen geen tv in ieder geval.
Na informatie bij de Mediamarkt kreeg ik te horen dat de verzekering, Actua, moest zorgen voor een vergoeding die het restant zeg maar tussen de Lg vergoeding en het aankoopbedrag zou oplossen.
Niet dus , de verrzekering Actua betaalt een fooitje. En sturen een waardebrief. Daar kun je het mee doen.
Heb ze heel vaak proberen te contacten maar mails komen terug en tel. is de wachtrij als ze je nummer kennen zo lang dat je het wel uit je hoofd laat om hier vaak gebruik van te maken.
Kortom, Mediamarkt verschuilt zich achter Actua verzekering , waar ze nu in principe geen zaken meer mee doen zegt de Custom Care Leader, en de Actua verzekering zegt dat ik naar de mediamarkt moet gaan.
2 grote concerns die zich achter elkaar verschuilen. Schandalig gewoon.
Ik wil daarom via dit forum de consumenten waarschuwen voor leugenachtige praatjes van mediamarktverkopers en zeker adviseren om nooit geen extra garantie af te sluiten. Ze laten je in je hemd staan terwijl jij van het kastje naar de muur gestuurd wordt.
Laat Mediamarkt links liggen, en Actua al helemaal.
Nooit geen extra produktverzekering nemen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ericorchids schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:42:
Nooit geen extra produktverzekering nemen.
Altijd dus?

Uit je andere topic mijn reply:
Voorwaarden zoals deze op dit moment van toepassing zijn: http://www.magroup-online.com/MDM/NL/NL/MEWKKBG20_TC.pdf maar, en dat is dus wel interessant, heeft @ericorchids eenmalig een bedrag betaald of elke maand premie afgedragen?

Actua is overigens een subsidiary van Allianz SE en beiden zijn aangesloten bij het Kifid dus als je ontevreden bent met de afhandeling, kan je daar de zaak aanhanging maken voor een "definitieve" bemiddeling.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik mis alleen een beetje de vraag die je nu hebt. Het lijkt, op dit moment, meer op een shopreview / waarschuwing dan op een vraag-/discussietopic. (Afgeronde) shopervaringen mogen gedeeld worden via https://tweakers.net/shopreview/, die horen niet op het forum thuis.

Gezien het bovenstaande, gaat hier een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Dit topic is gesloten.