Toon posts:

FSB verhogen, gevaar voor chipset en PCI?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik 150MHz SDRAM plaats zou ik men systeem bus kunnen versnellen van 105 naar 115 of misschien nog hoger, doet er nu niet toe aangzien mijn vraag is:

Is het gevaarlijk je chipset op 115+ te zetten indien standart slechts 100 is.

Is het gevaarlijk voor je PCI kaarten, aangezien die mee de hoogte in gaan.

Asus K7V (Athlon classic)

Verwijderd

gevaar voor chipset: ja, wordt warmer
PCI bus ligt eraan hoe hoog je gaat, en de kaarten die je gebruikt

ff search gebruiken, vind je genoeg

Verwijderd

errr? 150Mhz SDRAM wanneer je bussnelheid ruim onder de 133Mhz blijft (of je proc moet extreem goed overklokbaar zijn) lijkt me een beeeeetje overkill.... ;)

Maar afin: alles wordt warmer, maar met een beetje fatsoenlijke koeling mag dat geen problemen opleveren. Zelf heb ik de pci op 166/4 = 42Mhz lopen en geen problemen aan deze zijden :)

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Sommige harde schijven vinden het ook niet prettig. Bij mijn oude quantum werd de hele fat tabel omgegooid, das wat minder prettig :'( .

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Daar je een asus k7v hebt kun je waarschijnlijk nauwelijks tot niet overclocken dmv de fsb.

Bij 110 ofzo houdt het waarschijnlijk al op.

Door een bug in de eerste via chipsets, is het mogelijk om hem wel op 133 mhz met 1/3 pci divider te laten lopen, mits je geluk hebt en zon chipset erop hebt (bunnys workshop heeft dat een jaartje of 2 geleden aangetoond)

Ik zelf heb een abit ka7, deze heeft een hele ouwe revisie via chipset, die nog niet gelocked was op 110 mhz. (gewoon verkoopstrategie, anders had iedereen nu nog "100" mhzs plankjes ipv "133" mhz :r )

Bij zon 125 mhz houdt het op (geen beeld meer) en bij 130 mhz begint ie weer :)

Nu loopt ie op 136 mhz fsb.

Maar bij jou asus kun je waarschijnlijk alleen 133 met 1/3 pci gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Overkill? Nah! Je hebt em niet.

Ik heb momenteel Kingston 133MHz Cas3, maar dat zou ik in men andere PC steken. Hiermee kan ik een FSB van 105 halen, ram is dan 140MHz Cas3. Men mobo & kaarten kunnen 112MHs FSB aan (heb ik gezien toen ik men ram verlaagde naar 112). Dus als ik 150MHz ram steek zou ik toch men FSB op 112 kunnen zetten en ram op 150??

>>>
100 x (4/3) = 133
105 x (4/3) = +/- 140
112 x (4/3) = +/- 150
Pagina: 1