Extra garantie oplichting

Pagina: 1
Acties:
  • 388 views

Onderwerpen

• ericorchids
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06-01-2021
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?Nieuwe TV
Vul hier in welk apparaat je zoekt.Oled TV

Wat is je budget?2000
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
2000
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......televisie te kijken
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien? Nee

Wat heb je zelf al gevonden? LG Oled 65CX6LA
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden. Ja

Welke vragen heb je hier nog over?Geen
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen. Nooit met Actuaverzekering in zee gaan
Beste Forumleden: Heb 3 jaar geleden een dure Oled tv gekocht bij de mediamarkt en de verkoopster gaf aan om voor de zekerheid voor zo een prijzig ding beter een extra garantie af te sluiten. 3 jaar extra en als er maar iets aan mankeerder dan kreeg ik nieuw of aankoopbedrag terug.
De extra verzekering is van Actua dat was de partij waar ze toen zaken mee deden.
Mijn tv kreeg mankementen en nu blijkt dat dat ding na 3 jaar niet meer is te repareren en bij melding mediamarkt kreeg ik te horen dat LG een restwaarde berekent waar je geen nieuwe tv van kan kopen.
Maar de verzekering Actua uit Capelle a/d IIjsel die presteert het om ook maar een fooitje te geven.
Mijn zaak is gelopen en ik ben zeer teleurgesteld in beide partijen. Mooie beloftes en praatjes en als er wat is dan krijg je geen zak.
Mijn doel is dan ook om iedereen te waarschuwen voor A: de Mediamarkt met verkooppraatjes en het zich schuilhouden bij een probleem, kastje naar de muur. En B: de Actua verzerkeringsgroep, een stellletje graaiers van het slechtste soort.
Mensen neem nooit extra garantie op je produkt en maak nooit geen gebruik van Actua..

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je ze schriftelijk op deze kwestie gewezen? Heb je je recthsbijstand ingeschakeld? Hoe ver ben je gegaan om MediaMarkt op de feiten te wijzen? (je hebt geen doen met de verzekeraar...)

Kijk eens naar de kleine lettertjes van dat verzekeringscontract, lees wat daar in staat en doe er je mogelijke voordeel mee. Als het zwart op wit staat heb je een stok om mee te slaan. Je kunt er prima een principekwestie van maken, kwestie van niet opgeven voordat je je recht gehaald hebt.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Voorwaarden zoals deze op dit moment van toepassing zijn: http://www.magroup-online.com/MDM/NL/NL/MEWKKBG20_TC.pdf maar, en dat is dus wel interessant, heeft @ericorchids eenmalig een bedrag betaald of elke maand premie afgedragen?

Actua is overigens een subsidiary van Allianz SE en beiden zijn aangesloten bij het Kifid dus als je ontevreden bent met de afhandeling, kan je daar de zaak aanhanging maken voor een "definitieve" bemiddeling.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ericorchids
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06-01-2021
Hoi Sypie,
Ben al 2 maanden bezig, het is werkelijk een toneelstuk hoe deze partijen met consumenten omgaan.
Lg geeft restwaarde, de verzekering een fooitje en de Mediamarkt helemaal niks.
Bellen kan via landelijk nummer, krijg je een medewerkster die aardig is maar je niet verder kan helpen.
Moet je naar de plaatselijke winkel in mijn geval Almere en kom je ook niet verder. Want niemand daar kan je probleem oplossen, savonds ie die er niet en overdag houden ze zich schuil in een kantoortje.
Als ze tevoorschijn komen dan sturen ze je naar de verzekering en de verzekering die lichten de boel op.
Ik was van plan om er een principekwestie van te maken, maar ivm. eigen bedrijf en corona kan ik de tijd niet meer missen. Alles moet overdag en wachttijden en vekeerd doorschakelen kost mij een vermogen als ik die 2 maanden bij elkaar optel.
Ik neem nu meer genoegen met het waarschuwen voor lulpraatjes van de mediamarkt en de oplichtingstactiek van Actua. Nooit doen wees op je hoede.\

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:12

FeaR

In GoT we trust

ericorchids schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:59:
Mijn doel is dan ook om iedereen te waarschuwen voor...
Een topic als dit openen is daarvoor niet de manier en gaat daarom op slot. Dit is een pure rant/agressie van je afschrijven. Voor advies met betrekking tot garantie hebben we Shopping Forum. Ik stel voor dat je aldaar een topic opent en er dan een overzichtelijker verhaal van maakt dan hier het geval is.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 30-09-2020 21:25 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.