Whatsapp: oude backup van een paar dagen geleden herstellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Heb afgelopen maandag een nieuwe telefoon gekregen. Ik heb toen netjes een backup gemaakt in mijn iCloud met oa een backup van WhatsApp van een paar gigabyte.

Nu bleef bij het restoren van WhatsApp afgelopen maandag WhatsApp aanvankelijk hangen. Ik heb toen WhatsApp verwijderd en teruggezet. Daarna kreeg ik al mijn chats terug, maar niet mijn media. Ik dacht dat gaat ie wel laden op de achtergrond. Nu kom ik er echter vandaag achter dat dat niet is gebeurd en er een nieuwe backup is gemaakt van 73mb met alleen maar tekst... geen media.

Is het mogelijk een oude backup te herstellen via de iCloud? Van afgelopen maandag ofzo? Ik kan dat niet vinden.

Beste antwoord (via Oscar Mopperkont op 02-10-2020 11:01)

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Je hebt vrees ik pech. Als de iCloud-backup is overschreven, dan is het pleite. Met heel veel mazzel als je nu nog snel een kopie van je complete iCloud account opvraagt via privacy.apple.com dat ie nog met de trash meekomt en je media eruit kan vissen, maar ik vrees dat ook dat hem niet gaat worden.

Maarrrrr... Heb je ook geen reservekopie van je complete toestel in iCloud staan? Want daar zit WhatsApp standaard ook bij... Als die nog NIET verwijderd is, dan kan je nog overwegen om je toestel leeg te knikkeren en die backup te herstellen. Maar maak dan dit keer wél eerst ff een backup via iTunes...

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Via reservekopie heb je ook gelijk WA.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Oscar Mopperkont
Hackus schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:54:
Via reservekopie heb je ook gelijk WA.
Zeker. Maar hoe kies ik voor het terugzetten van een oude kopie? Hij heeft mijn kopie van maandag van een paar gigabyte vannacht vervangen door een nieuwe van 70mb.

Als ik whatsapp opnieuw installeer dan kan ik alleen kiezen voor reactoren van nieuwe kopie zonder media.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

FreakNL

Well do ya punk?

Heb je geen Backup gemaakt via ITunes op je PC?

• Oscar Mopperkont
Nee. Alleen via de iCloud. Dat gaat al jaren goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je de oude telefoon etc nog? Dan kun je die er mogelijk bij pakken en alsnog een goede backup maken en die terugzetten naar je nieuwe telefoon.

• Oscar Mopperkont
sypie schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:06:
Heb je de oude telefoon etc nog? Dan kun je die er mogelijk bij pakken en alsnog een goede backup maken en die terugzetten naar je nieuwe telefoon.
Nee. Helaas. Heb ik maandag ingeleverd bij mijn oude werkgever en die is meteen gewist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

FreakNL

Well do ya punk?

Dan ben je out-of-options..

Dit is ook de reden dat ik altijd een backup op mijn PC maak met iTunes bij een iPhone of iPad wissel.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Je hebt vrees ik pech. Als de iCloud-backup is overschreven, dan is het pleite. Met heel veel mazzel als je nu nog snel een kopie van je complete iCloud account opvraagt via privacy.apple.com dat ie nog met de trash meekomt en je media eruit kan vissen, maar ik vrees dat ook dat hem niet gaat worden.

Maarrrrr... Heb je ook geen reservekopie van je complete toestel in iCloud staan? Want daar zit WhatsApp standaard ook bij... Als die nog NIET verwijderd is, dan kan je nog overwegen om je toestel leeg te knikkeren en die backup te herstellen. Maar maak dan dit keer wél eerst ff een backup via iTunes...

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Thx. Die reservekopie in de iCloud is van gisteren... Dus daar zal ik weinig mee opschieten.

Ben nu overigens bezig met "Dr. Fone" om te kijken wat ik kan downloaden uit mijn iCloud. Die is al een paar dagen bezig, maar lijkt nu te hangen op 79%.

Heb ook een verzoek gedaan bij privacy.apple.com. We gaan het zien.

Heel veel van de media komt trouwens uit groepspaps. Is het op de een of andere manier mogelijk het dan van iemand anders te krijgen de media uit zo'n app? Ineens dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:01:
Thx. Die reservekopie in de iCloud is van gisteren... Dus daar zal ik weinig mee opschieten.

Ben nu overigens bezig met "Dr. Fone" om te kijken wat ik kan downloaden uit mijn iCloud. Die is al een paar dagen bezig, maar lijkt nu te hangen op 79%.

Heb ook een verzoek gedaan bij privacy.apple.com. We gaan het zien.

Heel veel van de media komt trouwens uit groepspaps. Is het op de een of andere manier mogelijk het dan van iemand anders te krijgen de media uit zo'n app? Ineens dus.
In tegenstelling tot WhatsApp, overschrijven de telefoons elkaars backups in iCloud als het goed is niet. :) Dus je kan ff checken of die er nog is. Is ook in te zien onder instellingen - naam - iCloud - beheer opslag - Reservekopieën.

Sure, in principe kan iemand via de Media, Links & docs optie alle bijlagen van de groep zien en doorsturen.

Pagina: 1