Diagnose Software voor USB om BSoD W10 te onderzoeken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Loxam
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 26-04 17:13
Welke diagnose software zouden jullie adviseren om op een bootable USB te zetten waarmee ik mijn laptop kan controleren op problemen?

Ik heb een ASUS Laptop F510U met daarop Windows 10. Sinds kort is deze instabiel geworden: traag, start bijna niet meer op en als dat wel lukt dan krijg ik een BSoD met CRITICAL_PROCESS_DIED. Ik heb al geprobeerd software te gebruiken om het systeem te testen (SiSoft Sandra bijv.) maar omdat de BSoD veelvuldig plaatsvindt is dat geen optie.

Daarom zoek ik iets dat vanaf een USB stick te booten is en mij kan vertellen of er problemen zijn met CPU, Geheugen, Harde schijven enz.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zou de laptop gewoon volledig opnieuw installeren; geen idee welk exacte type of aankoopdatum, maar dat ding lijkt me nog geen 3 jaar oud? Eventueel met Asus bellen voor onderzoek / reparatie / tips?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Windows 10 vanaf een usb stick starten?
https://www.pcmag.com/how...ndows-10-from-a-usb-drive bv

404 Signature not found

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-06 15:13
Event viewer.
In safe mode opstarten en dan kijken bij Windows Logs. Daar staat info over allerlei dingen die goed (en minder goed) gaan.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loxam
Wie o wie kan antwoord geven op mijn vraag?

Welke diagnose software zouden jullie adviseren om op een bootable USB te zetten waarmee ik mijn laptop kan controleren op (HARDWARE) problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brakkebenny
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-06 11:27
https://www.hirensbootcd.org/download/

En anders wat Max3400 hierboven zegt. Clean Windows 10 installatie doen.

Bluescreenview al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loxam
Het lijkt me een beetje wild om W10 helemaal opnieuw te installeren voordat ik weet wat er mis is.

Bluescreenview geeft bij 'Caused by Driver' aan dat het mis gaat bij ntoskrnl.exe.

Ik ga eens kijken naar die Hiren's BootCD. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loxam
De BSoD komt nu bijna meteen na het opstarten van Windows. Soms start Windows niet en dan kom ik in het ASUS Bios Menu terecht. Hier valt mij op dat bij Storage niets vermeld wordt over de HD en ook bij de Boot Priority zie ik niets.

Zou er een probleem met de HD zijn?

Ik heb een paar testen gedraaid die ik hier gevonden heb:
https://www.windowscentral.com/how-check-if-hard-drive-failing-smart-windows-10
De drive zelf heeft geen problemen: Status OK, PredictFailure FALSE

Zou het de aansluiting van de schijf met de laptop kunnen zijn? Een kabeltje oid?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bhPAdcICXiGVWWixHoh_OaQhvGc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0UDAtEtPMmTtMK8befzKRijW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Loxam schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 22:48:
Het lijkt me een beetje wild om W10 helemaal opnieuw te installeren voordat ik weet wat er mis is.
Mij niet; je geeft nu, als ik teruglees, andere meldingen / errors dan de dag ervoor. Dat kan, nadrukkelijk, door een fout in het OS. En wat kan je makkelijker zelf "vervangen"; een OS installatie of elk stukje (mogelijk defecte) hardware?

Vanzelfsprekend, zoals je vandaag post, kan er een kabeltje los zitten. Maar dat is toch eenvoudig laptop open maken en kijken en testen?

Ik vermoed dat het een hardware-issue is maar de snelste manier om dat te zien / merken: je OS opnieuw installeren, vanzelfsprekend wel met op USB alvast de laatste drivers om die na installatie meteen erbij te zetten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1