WD my cloud- foto’s exporteren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dorien9393
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02-10-2020
Mijn vraag
Sinds een week my cloud 4 tb. Al mijn schijven leeg gehaald, en hier dus opgezet. Maar nu loop ik tegen het volgende aan. Als ik een foto wil exporteren kan dat alleen per foto, vanaf de app zelf. Maar buiten de app om, kan ik bijvoorbeeld geen foto’s toevoegen als bijlagen in een e-mail, of toevoegen in GoodNotes offf... Kortom, vanaf een andere app kan ik niet de foto’s importeren uit mycloud. Wie kan mij helpen?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-10 13:26
- sowieso heb je nu heel veel data op één medium gezet (de my cloud). Heb je een volledige backup van dat ding? Zo niet: meteen maken op een externe harddisk!!!

- je apps weten niet dat je data nu op de my cloud staat omdat ze daar niet standaard kijken.
Aangenomen dat je een Windows PC gebruikt, zul je in elke app de standaard gegevensmap moeten wijzigen naar de betreffende map op de my cloud netwerkshare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorien9393
Hi Renault!

Dank voor je reactie en het mee denken!!👍 Ja ik heb ook op een externe harde schijf van 10tb de back up gemaakt.
Zelf maak ik gebruik van een MacBook& iPhone🍎

- je apps weten niet dat je data nu op de my cloud staat omdat ze daar niet standaard kijken.
Aangenomen dat je een Windows PC gebruikt, zul je in elke app de standaard gegevensmap moeten wijzigen naar de betreffende map op de my cloud netwerkshare.

Ik kan alleen nergens de instellingen vinden om dit te kunnen doen, niet in my cloud of in de andere apps die ik er samen mee wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorien9393
Nog even beeld bij het geluid, screenshots vanaf beide apparatenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1YIZMQvYNYbWG6WVe6LRXe8eLZw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3tWhRv4ociZ4AGyTZHV6jEKR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gI7-pdOd_D23l2Bk9UHSZc47mCU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZNyGe6J5VAHfXbScYqW6KE08.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-10 13:26
Ahaa, je werkt op een Mac!

Als het goed is heb je dus je Libraries (Photo/iPhoto, iMovie enz.) NIET verplaatst van de Mac naar de my cloud, want in de apps werkt alles nog.

Er zijn twee manieren om foto's e.d. in andere applicaties te gebruiken:
1. open iPhoto/Photo, selecteer een aantal foto's en klik rechts onder op "deel": daarna selecteer je de app waarin je wil delen en je selecteert de gewenste kwaliteit.
2. Open zowel naast elkaar op het scherm zowel de app waarin het bronbestand staat (bv. iPhoto) als de app waarin je het bestand wil gebruiken (bv. een mailtje). Selecteer de foto's die je wil gebruiken (met gebruik van de de Shift of de cmd toets) en sleep die foto's het nieuwe mailtje binnen.
Dit principe werkt ook zo vanuit de Finder waarin je de folder met de juiste foto's in beeld brengt.

Zo doe ik het vaak.
Hopelijk heb ik je vraag beantwoord.