• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoi allemaal,
Ik zit met een heel raar en voor mij onbekend probleem en hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Ik heb een aantal Google home mini door het hele huis staan en daar zitten weer een aantal Wifi Smart Socket aan gekoppeld via Smart Life.
Nu werkte alles voorheen heel goed, als ik b.v. zei "Hey Google woonkamer aan" dan ging het licht in de woonkamer aan. Als ik nu precies hetzelfde zeg, dan zegt Google oke ik doe de woonkamer aan, maar dan gaat alleen het lampje aan op de stekker, maar dus geen lamp zelf. En dit bij alle 6 de stekkers. Doe ik de lampen aan via Smart Life zelf dan gaat wel alles aan.
Ik heb ook nog een paar Wifi modules die zitten ingebouwd in het plafond en die zijn ook verbonden met Smart Life en die werken weer wel.
Ik heb alles al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar met hetzelfde resultaat.
Nu een week of 3 geleden , zonder ik wat gedaan te hebben werkte het ineens wel weer. Ik zei lamp aan en tot mijn grote verbazing ging er ook een andere lamp aan die op zo'n stekker zit.
Ik heb ook nog 4 stekkers die weer gekoppeld zijn via Toon, en die werken wel gewoon via Google Home.
Waarvoor reageren de stekker wel, want het lampje dat op de stekker zit gaat aan bij alle 6, maar gaat er niks branden wat op de stekker is aangesloten?

Een heel verhaal, maar ik probeer zo duidelijk mogelijk te zijn. Hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen, want ik kom er niet uit.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 16:15
Misschien niet de oplossing die je zoekt, maar kan je niet iets maken met Home Assistant. Ik heb het zelf gehad met bijvoorbeeld de koppeling van de Harmony Hub die van de een op andere dag niet meer werkte met m'n Google Home. Uiteindelijk alle smart devices gekoppeld aan Home Assistant, en Home Assistant weer gekoppeld aan de Google Home. Werkt als een trein, en zo kan je er ook nog automations op uitvoeren, en heb je een web interface om de zooi te bedienen, mocht het nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online
Bedankt voor je reactie, maar alles staat al gekoppeld. Ik heb Smart Life gekoppeld aan Home Assistsant, en dat werkt normaal goed. De 2 modules die in het plafond zitten werken wel, alleen de 6 stekkers niet. De 2 modules die in het plafond zitten werken ook via Smart Life.
Het gekke is dat het lampje op de stekker zelf wel aan gaat. Er is dus wel een connectie. Ik hoor ook helemaal geen klik wat je normaal wel hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 16:15
Misschien dat die dingen een firmware update hebben gehad waardoor de communicatie net wat anders verloopt en de integratie nu dus gesloopt is. Meer zou ik zo even niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online
Daar zat ik ook aan te denken, maar in de app staat dat deze nog dezelfde heeft.
De firmware heb ik ook al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Ik krijg meer het idee of dat het een schakeling bij Google moet zijn?

btw, alvast bedankt voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online
Het wordt nog gekker, als ik nu zeg "he google alles aan" dan gaat ook alles aan, dus ook de stekkers die het normaal niet doen.
Maar ik wil niet alles tegelijk aandoen. Heb al geprobeerd de namen te veranderen maar helpt ook niet.
Waarvoor werkt het wel al ik zeg alles aan? Iemand een idee?

Pagina: 1