Nu het systeem van zoonlief onstabiel begint te worden (i5-4970k met XT470) kies ik er voor om hem mijn i5-6600K met Be Quiet! koeler en 32Gb te gunnen en zelf de markt op te gaan voor nieuwe componenten. Ik mag graag op prijs/kwaliteit verhouding letten dus heb besloten te gaan voor AMD Ryzen.
Ik zoek een?
Moederbord + Processor + Koeler + RAM. Mijn vraag is voornamelijk of het RAM wat ik heb uitgekozen goed past bij de processor en moederbord, wellicht is 3600 beter? ik weet dat niet.
In hoeverre "past" de GTX1080 bij de gekozen combinatie?
Wat is je budget?
500 a 600 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil graag een AMD systeem. Nu heb ik ASUS maar ben niet ontzetten merk gebonden.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Op dit moment wordt het systeem voor verschillende dingen gebruikt. VR simmen met een Oculus CV1, programmeren van microcontrollers, spelen van games zoals Cold Waters, Borderlands 3 enz.
Nu wordt er vooral gegamed op 24" 1080p maar ik overweeg om later naar 1440p te gaan. Verder hangt er een tweede 24" 1080p monitor aan het systeem voor alle overige zaken zoals Discord, browsen e.d.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
De GTX1080 gaat mee, evenals de HDDs en SSDs. Op dit moment zijn er 2 HDDs, 1 NVME en 2SSDs. De HDDs en 1 SSD zullen in de komende tijd vervangen worden door een grotere SSD.
Het geheel wordt in de bestaande Fractal Design S gebouwd waar nu het i5 systeem in staat.
Ik zoek een?
Moederbord + Processor + Koeler + RAM. Mijn vraag is voornamelijk of het RAM wat ik heb uitgekozen goed past bij de processor en moederbord, wellicht is 3600 beter? ik weet dat niet.
In hoeverre "past" de GTX1080 bij de gekozen combinatie?
Wat is je budget?
500 a 600 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil graag een AMD systeem. Nu heb ik ASUS maar ben niet ontzetten merk gebonden.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Op dit moment wordt het systeem voor verschillende dingen gebruikt. VR simmen met een Oculus CV1, programmeren van microcontrollers, spelen van games zoals Cold Waters, Borderlands 3 enz.
Nu wordt er vooral gegamed op 24" 1080p maar ik overweeg om later naar 1440p te gaan. Verder hangt er een tweede 24" 1080p monitor aan het systeem voor alle overige zaken zoals Discord, browsen e.d.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
De GTX1080 gaat mee, evenals de HDDs en SSDs. Op dit moment zijn er 2 HDDs, 1 NVME en 2SSDs. De HDDs en 1 SSD zullen in de komende tijd vervangen worden door een grotere SSD.
Het geheel wordt in de bestaande Fractal Design S gebouwd waar nu het i5 systeem in staat.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed | € 290,- | € 290,- |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B550 Tomahawk | € 165,- | € 165,- |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 30,65 | € 30,65 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 112,90 | € 112,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 598,55 | ||