We krijgen in het kader van onderwijsvernieuwing binnenkort een grote hoeveelheid ipads (400stuks) welke als Onderwijs leermiddel verstrekt gaan worden aan leerlingen. De leerlingen krijgen dan een voordefinieerde ipad mee, hier staan dan een aantal apps op welke zij nodig hebben voor de opleiding.
Het is de bedoeling dat wij als beheer volledig in controle blijven voor wat betreft installatie/beheer.
Ik heb voor het maken van de configuratie Apple configurator gevonden, waar ik echter wel mee zit is het AppleID, momenteel gebruiken we 1 ID op meerdere ipads, wat dus verschillende vervelend eigenschappen heeft.
Opzich is het handig voor elke ipad een eigen ID te maken, echter moet je een telefoonnummer opgeven voor de recovery en zit er een maximum op dat aantal per telefoonnummer.
De ipads gaan NA het aanmaken van het AppleID in MDM (mobileIron)
Heeft er hier iemand ervaring in het beheren van dergelijke aantallen?
Het is de bedoeling dat wij als beheer volledig in controle blijven voor wat betreft installatie/beheer.
Ik heb voor het maken van de configuratie Apple configurator gevonden, waar ik echter wel mee zit is het AppleID, momenteel gebruiken we 1 ID op meerdere ipads, wat dus verschillende vervelend eigenschappen heeft.
Opzich is het handig voor elke ipad een eigen ID te maken, echter moet je een telefoonnummer opgeven voor de recovery en zit er een maximum op dat aantal per telefoonnummer.
De ipads gaan NA het aanmaken van het AppleID in MDM (mobileIron)
Heeft er hier iemand ervaring in het beheren van dergelijke aantallen?