Grote hoeveelheid iPad's beheren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:39

allure

Titaan fase 2/3

Topicstarter
We krijgen in het kader van onderwijsvernieuwing binnenkort een grote hoeveelheid ipads (400stuks) welke als Onderwijs leermiddel verstrekt gaan worden aan leerlingen. De leerlingen krijgen dan een voordefinieerde ipad mee, hier staan dan een aantal apps op welke zij nodig hebben voor de opleiding.

Het is de bedoeling dat wij als beheer volledig in controle blijven voor wat betreft installatie/beheer.

Ik heb voor het maken van de configuratie Apple configurator gevonden, waar ik echter wel mee zit is het AppleID, momenteel gebruiken we 1 ID op meerdere ipads, wat dus verschillende vervelend eigenschappen heeft.

Opzich is het handig voor elke ipad een eigen ID te maken, echter moet je een telefoonnummer opgeven voor de recovery en zit er een maximum op dat aantal per telefoonnummer.
De ipads gaan NA het aanmaken van het AppleID in MDM (mobileIron)

Heeft er hier iemand ervaring in het beheren van dergelijke aantallen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Misschien een stomme vraag hoor, maar hebben jullie dat niet met Apple zelf besproken gezien die daar wat programma's en cursussen voor hebben?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:14
Bezit u een mac op de school waar u werkt, anders kunnen de apps 'Apple configurator' 2 en 'klaslokaal' u wel helpen. zijn allebei apps van Apple zelf dus zeer betrouwbaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dh6LOhSP8DrRCWa6IgknHKFDgAU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/u0deoGYW8xtoBFxsyjWbxuFr.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ewrTLVOVw6K2RyvzSKxVQavp7YM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Da0t7FlpyVJoeiCI8hbzcFwG.png?f=fotoalbum_tile

Ik hoop dat ik u hiermee kon helpen.

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
https://www.apple.com/nl/education/k12/it/

Apple pagina voor onderwijs.

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-10 14:02
Staat je keuze voor MDM al vast? Ik beheerde tot vorig jaar ~800 iPads dmv JamfSchool.

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Heb vroeger ook met Mobileiron Apple devices in beheer gehad.
Ik weet dat je met Jamf bepaalde settings heb waarbij je de Apple ID kan overslaan.
Ik zou de kids zelf laten inloggen met een eigen gekozen Apple ID, met Jamf kan je afdwingen dat zij apps installeren die je als school aan zal bieden.
Zodra hij in de MDM staat, kan je altijd de iCloud Lock verwijderen etc.

[ Voor 88% gewijzigd door Jieve op 30-09-2020 23:32 ]

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Jieve schreef op woensdag 30 september 2020 @ 23:28:
Heb vroeger ook met Mobileiron Apple devices in beheer gehad.
Ik weet dat je met Jamf bepaalde settings heb waarbij je de Apple ID kan overslaan.
Ik zou de kids zelf laten inloggen met een eigen gekozen Apple ID, met Jamf kan je afdwingen dat zij apps installeren die je als school aan zal bieden.
Zodra hij in de MDM staat, kan je altijd de iCloud Lock verwijderen etc.
Dat laatste alleen in supervised mode toch?
Als in met de configurator of DEP. Alleen MDM (bijvoorbeeld op BYOD) is best wel beperkt.

(Ik heb wat ervaring met Sophos MDM en Intune maar dat is allemaal zeer beperkt zonder supervised mode)

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 30-09-2020 23:40 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:37
Als je al een bepaald type MS licentie op school gebruikt kan je ook eens kijken naar MS InTune mocht je bv de MS 365 E3 licentie gebruiken zit het gebruik daarvan er al bij inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:39

allure

Titaan fase 2/3

Topicstarter
We hebben niet met Apple zelf gesproken omdat we de iPads uit een centrale organisatie krijgen, deze organisatie doet de inkoop en verstrekt ze verder aan ons.

Het probleem is nu, dat als men er een appleID inzet je de iPad niet meer kan wissen/terugzetten zonder deze gegevens te hebben, daarom gebruiken we nu 1 iCloud account wat dus haken en ogen heeft.

Als we het stapje inloggen met icloud account over kunnen slaan zijn we al een stap verder.

In de toekomst worden de toestellen zo geconfigureerd dat een van de eerste dingen die je moet uitvoeren het instellen van MDM is, maar zover zijn we nog niet.
Het koppelen aan MDM is nu nog een handmatige actie.
Pagina: 1