Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100
Elektronisch zijn de componenten waarschijnlijk aan het verlopen, waardoor de range wat minder wordt. De kans dat je wat kapot maakt terwijl je de boel probeert te vervangen is helaas groot.
You can't be happy all the time, they will come and break your legs!
https://www.garage-door-r...k/seip-ekr1mcg-wessex.htm
Let wel op of de lift hetzelfde model is, misschien dat de afstandsbediening voor meerdere modellen gebruikt is.
Er zijn oplossingen om via je domotica systeem (als je dat hebt) een pulsje te geven die het indrukken van de schakelaar simuleert.
Ik was er zelf ook mee bezig maar heb uiteindelijk maar besloten om een nieuwe garagemotor met 2 afstandsbedieningen te kopen. Dat koste achteraf niet zo gek veel geld.
Klopt binnen zelf heb ik een druk schakelaar om de deur te openen.Hennie-M schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:31:
Waarschijnlijk kan je de deur ook openen met een drukknop/deurbel.
Zou ik met dit setje geholpen zijn als ik de binnen schakelaar ombouw
https://www.amazon.nl/OWS...id=pla-876355335032&psc=1
lol en wat is de theorie daar achter?EJonk schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:14:
Misschien niet de meest charmante oplossing, maar probeer het eens met de unit onder je kin!
[ Voor 28% gewijzigd door BakkerBolletje op 30-09-2020 14:45 ]
Had iets te maken met het water in ons lichaam, iets met resonantie frequenties en versterking daarvan. Werkt tot nu toe met alle auto sleutels die ik in m'n handen heb gehad.BakkerBolletje schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:42:
[...]
lol en wat is de theorie daar achter?
Weird but true!
You can't be happy all the time, they will come and break your legs!
is dit niet wat?
Die inderdaad tussen je drukknop zetten en je bent klaar.BakkerBolletje schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:42:
[...]
Klopt binnen zelf heb ik een druk schakelaar om de deur te openen.
Zou ik met dit setje geholpen zijn als ik de binnen schakelaar ombouw
https://www.amazon.nl/OWS...id=pla-876355335032&psc=1
[...]
lol en wat is de theorie daar achter?
Heb even de unit zender zelf in kaart gebracht.martijnr17 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:52:
[...]
Die inderdaad tussen je drukknop zetten en je bent klaar.
naar de zender unit gaat een rode zwarte en wite draad.
op welke sluit ik die dan aan op de nieuwe unit \
gezien die 5 poorten heeft.
:strip_exif()/f/image/syNERTkATXt3pds1hHRpeB3z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/j6p9mqDJVR0hbt8FptEUGOZJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik denk dat de ontvanger permantente netvoeding heeft?
Zitten daar geen bolle condensatoren in?
Zonder garantie:BakkerBolletje schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:22:
[...]
Heb even de unit zender zelf in kaart gebracht.
naar de zender unit gaat een rode zwarte en wite draad.
op welke sluit ik die dan aan op de nieuwe unit \
gezien die 5 poorten heeft.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Rood op positive
Zwart op negative
Wit op NO
En dan moet je nog 1 draad vinden en dat is degene die op 'common' moet en dat zou dan Zwart of Rood moeten zijn.
Maar de foto's zijn niet 100% duidelijk
Als iemand een vaag idee heeft wat voor soort handzender je hebt kan je in een minuutje alle mogelijke codes proberen met een tientje aan spullen.
Of door 1x de code op te vangen met dezelfde apparatuur.
Dus wellicht is dit een goed moment om bij een vervanger ook 's te kijken naar de beveiliging, kies iets met rolling codes, die zijn een heel stuk moeilijker te kraken.
Heb even een nieuwe foto gemaakt zodat het hopelijk wat duidelijker is.TheGhostInc schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:38:
[...]
Zonder garantie:
Rood op positive
Zwart op negative
Wit op NO
En dan moet je nog 1 draad vinden en dat is degene die op 'common' moet en dat zou dan Zwart of Rood moeten zijn.
Maar de foto's zijn niet 100% duidelijk
:strip_exif()/f/image/zox65Wb7QUjnEIw6gVALFLzu.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals je kan zien komt uit de deur unit een schakeldraad die afsplits naar de zender en naar de drukschakelaar die bij de achterdeur hangt.(ter verduidelijking is een fysieke schakelaar die je een puls geeft en de deur gaat open of dicht)
Wat mij opvalt is dat de gele draad doorgaat naar de schakelknop en niet naar de zender en dat de groene wel naar de zender gaat en niet naar de schakelknop.
Thx, maar had al net dat nieuwe setje van amazone besteld
[ Voor 5% gewijzigd door BakkerBolletje op 01-10-2020 13:33 ]
Maar ook naar de “oude” zender die grijzebak gaan 3 draden 🤷🏻
Wat me wel opvalt, is dat er uit de grijze draad van de garagemotor 4 draden dus komen.
Heb het setje ondertussen binnen, er zit een tekening bij
[ Voor 7% gewijzigd door BakkerBolletje op 03-10-2020 15:03 ]
Werkt als een trein! Als jouw opener met een drukknop uitgerust kan worden dan werkt deze set al. Op de Meross website staat een lijst met ondersteunde deuren. En dat zijn er heel veel.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
De reden dat je zo'n kroonsteentjes bende hebt is dat de drukknop en de zender (de ontvanger!) allebei op dezelfde draad naar de motor unit gaan, die draad daar is namelijk voeding + deur-open signaal.
ik heb groen blauw geel en rood
Op de ontvanger:
Rood: +
Wit: Schakelpuls
Zwart: - (gnd)
Als je dan kijkt hoe het verbonden zit met de kroonsteentjes geeft dit:
Rood: +
Blauw: Schakelpuls:
Groen: -
Vervolgens met een oude adapter o.i.d. een voeding op het printje zetten (klem: negative & positive)
Let op: Je moet wel zeker weten dat je een pulsdrukker hebt.
Heb vorig jaar hetzelfde gedaan voor een kennis. Was bijna dezelfde print alleen had de voedingsaansluiting een DC connector en had ik er meteen een goedkope adapter bij gekocht. Werkt fantastisch en meteen 5 afstandbedieningen.
Want op de foto staat een zink batterij, dat zijn nou niet de meest krachtige, probeer eens een alkaline exemplaar.
Zou jammer zijn als je een hoop moeite gaat doen en het daar gewoon aan ligt.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
:strip_exif()/f/image/LtOk9K3ihyZmsWK8A8oW3vO4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NIThsvpRpzniRV3D5R4HzpR4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IjR5GrWqqMocWLRiVQKmryyo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/alhvTByNzT0o1R4dIPkqSehP.jpg?f=fotoalbum_large)