Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

tweede setje geheugen, zelfde merk/klok/timing, probleem?

Pagina: 1
Acties:

• SaferSephy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-11-2020
Ik heb nu in mijn rig zitten:
https://www.alternate.nl/...ugen/html/product/1220684

nu weet ik dat je eigenlijk geen geheugen moet mixen maar als ik de volgende er bij zou prikken zou het toch geen probleem moeten zijn? klok en timings zijn immers hetzelfde:

https://www.alternate.nl/...ugen/html/product/1457417?

(ik vind RGB stiekem tof ;) )

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING WiFi | 16GB 3200Mhz | AMD Ryzen 3700X | waiting for ASUS TUF RTX 3080...

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:33
Welk moederbord en cpu?

• SaferSephy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-11-2020
b550-f WiFi en Ryzen 3700X

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING WiFi | 16GB 3200Mhz | AMD Ryzen 3700X | waiting for ASUS TUF RTX 3080...

• Reaxer
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-11 12:36
Ik gok dat het wel gaat werken, omdat 3200C16 niet echt zwaar is, maar het is nooit met zekerheid te zeggen.
Let wel op dat kit 1 in ram slots A2 en B2 zit en kit 2 en A1 en B1

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
let op dat corsair soms met dezelfde merk-sets toch verschillende cihpsets erop gooit, waardoor ze TOCH niet hetzelfde zijn :)
Kijk even naar de productcodes, als die overeenkomen zit je goed.

[ Voor 22% gewijzigd door 99ruud99 op 01-10-2020 12:21 ]

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:41
Zou het gewoon niet doen. Er zijn zoveel verschillende timings en 90% zien wij niet eens. 2 verschillende setjes is vragen om problemen wat mij betreft. Zelfs als alles hetzelfde lijkt betekend dat niet dat het hetzelfde is.

Gewoon lekker dezelfde erin stoppen en een rgb strip erin plakken :)

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10 18:50
Je kunt het ook van een andere kant bezien: oude setje verkopen pak je misschien een tientje verlies op tov. nieuwwaarde van gelijkwaardig (RAM is vrij waardevast en érg courant op V&A, heb ik het idee), en dan kun je gewoon twee setjes nieuw bijkopen (of wellicht nog beter, één setje 2x16). Scheelt potentieel ellende - en ellende met RAM betekent niet zelden van die 'onduidelijke' ellende waar je joost-mag-weten hoeveel tijd aan kwijt gaat zijn eer je er achter bent.

...En dan moet je alsnog vervanging regelen.

Naah, gewoon lekker het oude spul verkopen en wat nieuws bijkopen, lijkt me véél beter in jouw geval (er is ook niet echt iets bijzonders aan je huidige RAM, dus dat geeft ook geen reden om moeilijk te doen!)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

In theorie zou het moeten kunnen, maar...

1) compatiblity gaat verder dan alleen de timings - kijk naar de QVL van het bord voor geheugen dat werkend getest is. Vaak staat er ook bij of ze met 2 danwel 4 DIMMs getest zijn.
2) bus loading. Twee DIMMs per kanaal belast de bus meer dan een enkele. Het kan dus gebeuren dat 4 DIMMs niet willen werken waar elk set van twee los van elkaar wel werkt, of dat met 2 hogere snelheden stabiel zijn dan met vier.

Nu, vaak gaat het 'gewoon' goed, zeker als je niet aan het overclocken bent e.d., maar als je echt zeker wilt zijn hou je je aan de QVL, specifieker aan de DIMMs die getest zijn per 4 in de QVL.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1