barrow build in Fractal design nano s

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mrprancer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-09-2024
Mijn vraag
Beste tweakers ik ben mij aan het orienteren voor een waterkoeling aanvulling op mijn laatste build.
Na een youtube film van optuim tech denk ik aan deze combo van pomp reservoir en cpu block.
Mijn vraag is nu is de pomp sterk genoeg om 2 240 radiatoren te kunnen draaien.
Het zal voor mij een eerste keer worden om te gaan waterkoelen en het idee is om een top en front radiator te gaan plaatsen in mijn nano s.
ik twijfel dus over de kracht van de pomp en of ik een extra reservoir moet toepassen om het water de kans te geven goed te lopen.

De loop zal waarschijnlijk worden top rad -> cpu reservoir-> gpu block-> optioneel extra barrow reservior -> front rad

Relevante software en hardware die ik gebruik
Fractal nano s
3700x amd
5700xt nitro

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Mijn twijfel komt na de build van jaytwocents en wat hij daar zegt. Ik wil ook voor de hardtube optie gaan die hij daar gebouwd heeft met alleen 90 graden fittings.

a guy who plays games 12 hours a day has strong fingers...that could be interesting

Beste antwoord (via mrprancer op 30-09-2020 23:29)

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:15

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Ik heb die pomp-res-blok combo (eigenlijk deze, degene die je linkte is wat hoger en heeft een display: https://www.aliexpress.com/item/10000411453657.html) en een dual 240 + GPU blok. Werkt prima.

[ Voor 49% gewijzigd door Kanarie op 30-09-2020 20:41 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Alle reacties

• BzRtY
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-07 20:52
Ook ik overweeg deze pomp-reservoir-combo aan te schaffen, en dit voor een eerst waterloop-build. Als je meer weet mag je me op de hoogte houden, groetjes. :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Ik heb die pomp-res-blok combo (eigenlijk deze, degene die je linkte is wat hoger en heeft een display: https://www.aliexpress.com/item/10000411453657.html) en een dual 240 + GPU blok. Werkt prima.

[ Voor 49% gewijzigd door Kanarie op 30-09-2020 20:41 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• mrprancer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-09-2024
Thanks kanarie
Denk je dat een extra reservoir iets toevoegd?
Lijkt me wel mooi maar als het niet hoeft..
En heeft iemand verstand van bestellen bij aliexpress? Is dat uiteindelijk goedkoper dan bij bv highflow?
Het maakt me in principe niet uit er even op te moeten wachten maar als het uiteindelijk op een paar tientjes uitkomt haal ik het net zo lief bij highflow.

a guy who plays games 12 hours a day has strong fingers...that could be interesting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Probleem van AliExpress bij dit soort dingen is eigenlijk dubbel:
- je betaalt redelijk wat verzendkosten alsnog
- je moet er redelijk lang op wachten (2 weken+ in het beste geval)
- garantie is praktisch niet bestaand (iets opsturen naar china is prijzig en kans op vermissing is groter dan binnen NL/Europa) - niet zo boeiend voor een powerbank van een tientje maar als je pomp als een doa aankomt of na een maand sterft is dat toch onhandig.
- Naheffing ivm btw/inklaring kan een vervelende verrassing zijn. Dan is een pomp van 100 euro ineens minder aantrekkelijk als je er vervolgens nog 30 euro of meer aan extra kosten voor kwijt bent.

Bij HighFlow is ie 170, en heb je dat soort dingen niet of minder snel. Al is dat ook niet de meest prettige winkel in mijn ervaring zodra je problemen hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door spone op 30-09-2020 21:30 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

mrprancer schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:16:
Thanks kanarie
Denk je dat een extra reservoir iets toevoegd?
Lijkt me wel mooi maar als het niet hoeft..
En heeft iemand verstand van bestellen bij aliexpress? Is dat uiteindelijk goedkoper dan bij bv highflow?
Het maakt me in principe niet uit er even op te moeten wachten maar als het uiteindelijk op een paar tientjes uitkomt haal ik het net zo lief bij highflow.
Denk niet dat een reservoir nodig is, ik zou die achterwege laten. Het vullen en ontluchten van dit kleine reservoir is wel wat lastiger, maar goed te doen.

Als mijn exacte model bij highflow te koop was had ik hem daar gekocht. Na verzenden en import scheelt het niet zo veel meer en zoals spone al aangeeft, garantie.
Mijn pomp was 82 euro bij AliExpress, ik koos voor snelle verzending via DHL (40 euro), daar kwamen nog douane/importkosten bij 43 euro. 8 sep besteld, 14 sep geshipt vanuit HK, 16 sep in huis in NL.

[ Voor 4% gewijzigd door Kanarie op 30-09-2020 22:03 ]

Pagina: 1