Inbouwspeakers: Bluetooth of bedraad

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• leanie
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14-03-2021
Hallo,

Wij zijn op zoek naar inbouw plafondspeakers voor de keuken. De keuken is ongeveer 35 m2. Ze zullen worden ingebouwd in een (nieuwe) koof, dus er is plek zat voor kabels. We willen het graag aansturen met ons google home systeem. Nou is mijn vraag aan jullie welk merk jullie zouden aanraden en of jullie dit zouden doen met bluetooth boxen of liever met kabels en een versterker. De HIFI winkel had Bowers&Wilkins aangeraden. Het is niet voor een discotheek, gewoon voor leuke achtergrondmuziek in de keuken. Ons budget is ongeveer 600 euro inclusief versterker. We hebben er zelf ongeveer nul verstand van, maar waarderen een lekker muziekje.
Graag hoor ik jullie antwoord.

Leanne

Alle reacties

• leanie
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14-03-2021
Inmiddels ben ik ook aan het lezen over de symfonisk speakers van de ikea. Dan hebben we geen versterker nodig, kan het rechtstreeks worden gekoppeld met de google home en het is relatief goed geluid. Iemand ervaring met dit inbouwen of is dit echt een poepplan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:59
Bij inbouw zou ik goed nadenken over de langere termijn. Je maakt je plafond specifiek voor die speakers, dus die kun je later niet zomaar even vervangen. Symfonisk klinkt prima voor in de keuken, maar het blijft een software-platform wat op een dag niet meer ondersteund gaat worden. Je wilt niet je plafond opnieuw verbouwen omdat je speakers uit de ondersteuning lopen.

Ik zou zeggen, gewoon bedraad aanleggen. Het apparaat wat je vervolgens aansluit kan best draadloos zijn, want die kun je makkelijk vervangen als Sonos weer eens oude apparaten in de kou laat staan.

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:27
Ervaring met Symfonisk inbouwen heb ik niet, maar ik zou de muurbeugel erbij kopen en dan bv strak onder een kastje monteren o.i.d.
Geluid is inderdaad goed, ik gebruik hem als Airplay2 speaker in de slaapkamer.

[ Voor 6% gewijzigd door MacIsCool op 30-09-2020 14:16 ]

Runs everything...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk013
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22:52
Ik zou die b&w halen met een 2de handse versteker met bluetooth of heos/sonos wifi functie. Of natuurlijk hdmi waar een chromecast op kan.

Ik heb zelf 4* b&w 382 2 voor de tv en 2 voor de keuken en geloof mij, dat is een disco als je die hard laat spelen. Voor muziek en film heerlijk geluid. Zeker in combinatie met een subwoofer.

Koop geen troep voor in je plafond want je zit er voor altijd aan vast. Versterker kan je later nog wisselen en hou rekening met inbouwdiepte van je speakers.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TclAeJ-PQCXrWXnffEeqCDRwU_0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g0pg0NFpA28h6cAnsDBPGLnV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door Luuk013 op 03-10-2020 12:24 ]