Vraag

• casperb71
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-09 10:59
Omdat we hier een slechte verbinding hebben met Ziggo en er geen glasvezels is, ben ik op zoek naar een goed alternatief voor ons netwerk.
5G is het heel goed over te werken en de mast staat op 500m van Vodafone.

Mijn vraag is of deze M1 geschikt is als modem/router voor mijn thuis netwerk (bekabeld en Wifi)?

Alle reacties

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:01
De vraag is: waarom is de verbinding met Ziggo slecht? Valt je wifi uit, of heb je problemen met het signaal? In het laatste geval dient Ziggo dit op te lossen voor je.

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
De M1 heeft geen 5G support?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
casperb71 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:06:
Mijn vraag is of deze M1 geschikt is als modem/router voor mijn thuis netwerk (bekabeld en Wifi)?
Wat voor simkaart / abonnement wil je hierin plaatsen? Het is namelijk bij de meeste, zo niet alle, providers niet toegestaan om normale 06-simkaarten in routers te te plaatsen.

• casperb71
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-09 10:59
De bekabelde verbinding van Ziggo is zeer onstabiel. Een aantal maanden geleden is er een kabel bij werkzaamheden stuk getrokken en sindsdien is het een drama.
In de late avond en nacht loopt alles vlot door, maar overdag sta ik regelmatig in de file.

T-mobile geeft nu al pakketten voor 4G/5G thuis met modems/routers, maar omdat we zeer positieve ervaringen hebben met Vodafoon en ik ik hiervandaan de mast kan zien, is de keus niet moeilijk.

Een simkaart met onbeperkt data heeft de voorkeur en volgens Vodafone is dat mogelijk.

Blijft de vraag nog open staan of de M1 geschikt is voor wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savage35
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 04-09 13:11
Volgens mij moet je elke keer sms sturen voor extra GB ook al is het onbeperkt internet. Dacht na 5GB elke keer 1GB. Onhandig als je in videocall of film zit....
Pagina: 1