Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[bug]Nieuwe meldingen refresht geen edits

Pagina: 1
Acties:

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Hoi,

Ik kom er zojuist achter dat als er in een topic nieuwe posts zijn en ik op de link onderaan klik om die weer te geven, evt ge-editte posts niet geupdate worden.
Of het nou een bug of een feature is weet ik niet helemaal. Maar ik zou verwachten dat het een refresh van het topic is en edits dus ook meegenomen worden - en dat doet ie dus niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Het is geen refresh, vanaf de laatste reactie-timestamp word er gekeken of er ook nieuwe reacties zijn geplaatst. Het is in ieder geval geen bug.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
OK. If so dan kan die timestamp natuurlijk ook prima gebruikt worden om recente gewijzigde (en dus ook inherent nieuwe) reacties mee te nemen lijkt me.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:33
Pjottski schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:01:
Het is geen refresh, vanaf de laatste reactie-timestamp word er gekeken of er ook nieuwe reacties zijn geplaatst. Het is in ieder geval geen bug.
Kleine verbetering: hij gebruikt het laatste message ID (data-message-id in de html) in combinatie met een topic ID. Daarbij is het nog steeds mogelijk om ook bewerkte berichten uit de database te halen maar dat gebeurd nu dus niet.

Dit is hoe hij controleert of na de eerste post er nog nieuwe posts zijn, en zo ja retourneert er een messages array met een hoop HTML die onder de huidige post geplakt wordt
https://gathering.tweaker...018?output=json&nocache=1

Zoals Pjottski al aangaf: er wordt gecontroleerd op nieuwe berichten en een edit valt in dit geval niet onder een nieuw bericht. het vervangen van een bericht zal niet in de huidige functionaliteit zitten.

Kortom: omdat het geen bestaande functionaliteit is die gesloopt wordt maar je eigenlijk iets extra verwacht is dit meer een feature request dan een bug

[ Voor 20% gewijzigd door hellfighter87 op 30-09-2020 10:12 ]