Ergenissen bij verkopen 2e hands spullen

Pagina: 1
Acties:
  • 3.083 views

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08:38
Hoi,

Ik merk dat ik aardig gefrustreerd raak van kopers en onzin biedingen..

Laatste maanden probeer ik via Marktplaats en diverse verkoophoeken op Facebook van wat spullen af te komen #zolderopruiming.

Bijna alles gaat voor een fractie van de nieuwprijs weg, ik heb helemaal geen zin om moeilijk te doen om een paar euro extra omzet. Dit zijn vaak producten van 30-70 euro winkelwaarde (nieuw) die nog in goede staat zijn, deze gaan dan weg voor 10-25 euro.

Zo nu ook weer, ik heb onlangs een prijs gewonnen t.w.v. bijna 800 euro (winkelwaarde) maar ik gebruik het gewoon niet en wil het dus direct verkopen.
Het zit nog nieuw in doos (gesealed) en dan krijg je biedingen van 200-250 euro en veel commentaar als je meer vraagt dan hun bieding.

Ik snap dat iedereen voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, maar denken mensen nu echt dat je bij nieuwe producten maar 20-25% van de nieuwprijs kunt bieden?

Hoe gaan jullie hier mee om?
Ik negeer ze maar, maar zeker op FB kun je die reacties/biedingen niet verwijderen zoals op MP.

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:48
Ik neem zelf die moeite nooit en geef dingen vaak weg. Maar ik zie dat je nooit wat hier op tweakers verkoopt; dat kan je ook nog proberen (niet dat dat zaligmakend is, maar vaak wel beter).

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 11:46
ik maak er liever collega's of vrienden blij mee voor een zacht prijsje of geef ze weg. het gezeik van mensen aan je deur en alle trammelant er om heen heb ik geen behoefte aan.

En het creëert goodwill bij deze mensen waar je extreem veel aan hebt :)

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

• verstappen33
@418O2, het betreft geen computer hardware of iets dergelijks, dus Tweakers is niet de ideale plek om deze items te verkopen.
@maubaan Zo doe ik het ook vaak, maar sommige dingen zijn gewoon geld waard, waaronder deze prijs die ik onlangs gewonnen heb, winkelwaarde is 800 euro, is het dan gek om er minimaal 500-600 voor te vragen?
Ik sta zelfs garant om evt problemen op te lossen met de leverancier/winkel mocht er toch problemen mee zijn in de eerste 2 maanden.

Maarja dat is denk ik de houding wel van de meeste MP handelaren, misschien proberen ze op deze manier zelf aan goedkope handel te komen waar ze zelf geld mee kunnen maken.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:26
Of ik geef het weg. Of ik verkoop het aan used products. Ben ik er snel vanaf. En geen gezeur achteraf. Maar de hoofdprijs krijg je er niet voor.(verre van).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:43

JdM

Humbled

Ik handel waar ik kan alleen in vaste/minimum prijzen. In de advertentie erbij zetten dat eronder bieden gewoonweg geen reactie oplevert.
Dan wanneer een potentiële deal gesloten wordt vóór mensen bij me langskomen de prijs nogmaals benadrukken en dat een bod hier doen dat lager is dan overeen gekomen geen effect heeft. Dichttimmeren en kort zijn werkt voor mij prima.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Standaard reply geven dat je er minimaal x voor wilt hebben. En verder simpelweg niet op reakties ingaan. Er valt ten slotte ook weinig over te discussiëren. Jij wilt er x voor hebben, willen ze dat niet betalen hebben ze pech en zoeken ze maar een ander :)

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:45
redwing schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:25:
Standaard reply geven dat je er minimaal x voor wilt hebben. En verder simpelweg niet op reakties ingaan. Er valt ten slotte ook weinig over te discussiëren. Jij wilt er x voor hebben, willen ze dat niet betalen hebben ze pech en zoeken ze maar een ander :)
Was het maar zo eenvoudig.

Vraagprijs X
Koper biedt Y
Jij zegt nee uiterst Z

Koper: okay ik kom om 1400 uur! Jij wachten, met heel veel geluk komt er inderdaad iemand zowaar langs (meestal niet, dan stuur je een berichtje en is het oh ja ik hoef het niet meer doei).

Koper biedt, hoe het product er ook uit ziet, Z min 40%.

Welnu, koper kan dan moven, ook al biedt deze later alsnog de vraagrpijs.

En weer een middag naar de knoppen :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Marktplaats... ik word er gek van - Deel 2
Daar is het topic voor jou.

Zelf verkoop ik alleen nog maar op Tweakers, al is dat de laatste jaren ook hard achteruit gegaan met alle handelaren die extreem laag gaan bieden.

Dingen van een tientje of zo geef ik weg of breng ik naar de kringloopwinkel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Brad Pitt schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:35:
[...]
Was het maar zo eenvoudig.

Vraagprijs X
Koper biedt Y
Jij zegt nee uiterst Z

Koper: okay ik kom om 1400 uur! Jij wachten, met heel veel geluk komt er inderdaad iemand zowaar langs (meestal niet, dan stuur je een berichtje en is het oh ja ik hoef het niet meer doei).

Koper biedt, hoe het product er ook uit ziet, Z min 40%.

Welnu, koper kan dan moven, ook al biedt deze later alsnog de vraagrpijs.

En weer een middag naar de knoppen :)
Afspraken maak ik alleen op tijden dat ik toch thuis ben en wachten doe ik ook niet. Ik heb het hier net met een fiets gehad, koper biedt de vraagprijs, komt langs en vindt iets aan de fiets (wat niets aan de functionaliteit doet) en maakt er gelijk de helft van. Jammer maat, rijd maar lekker weer naar huis :) Dag later iemand die wel helemaal blij is en hem gelijk mee neemt.

Ik ben er niet om de koper een plezier te doen, dus een discussie over de prijs is heel simpel. Afgesproken is x, biedt hij minder kan ie wieberen.

[removed]

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Nieuw met winkelwaarde 800 euro en dan aanbieden voor 500 tja dan gaan mensen toch gokken dat je op hete kolen zit en snel er vanaf moet. Dus dan eens een koopje proberen te scoren bij je.

Maar ik bied meestal zaken <100 euro aan op marktplaats en daar komen tot op heden nette mensen op af. Ik doe normaal gesproken ook alleen afhalen, als ik enigszins ruik aan het taalgebruik of reactie snelheid dat het niet serieus is, kap ik het af.

En nog niet gehad dat er gepingeld wordt.
Maar ik zet er veel foto's op met een eerlijke beschrijving van de staat en vraag geen overdreven prijs.
Dus nog geen geneuzel gehad: hé ik zie een beschadiging, dus kan er wat van af? In dat geval wordt het dan: jammer even goede vrienden geen deal en fijne dag.

• verstappen33
Barrycade schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:47:
Nieuw met winkelwaarde 800 euro en dan aanbieden voor 500 tja dan gaan mensen toch gokken dat je op hete kolen zit en snel er vanaf moet. Dus dan eens een koopje proberen te scoren bij je.
Nieuwwaarde is 800 euro, vraagprijs is 650 euro.
Aangezien ik de moeilijkste niet ben zou ik best willen zakken naar 600-550 euro wanneer er geen goede biedingen komen.

Ik zit niet op hete kolen en heb de tijd, maar je hebt altijd van die gelukzoekers die het onderste uit de kan willen en heel ver onder de vraagprijs bieden.

• TacoTaco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:48
Bij duurdere dingen kun je het beste een vraagprijs neerzetten en de biedingen uitzetten. De biedingen die je dan krijgt per bericht zijn meestal een stuk serieuzer. Bieden op Marktplaats is een nationale vrijetijdsbesteding.

Bieden als je al bij binnen staat is een no-go inderdaad. Verder moet je je niet ergeren aan Marktplaats mensen, gewoon door naar de volgende.

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:51
Ik vind het niet zo heel erg als iemand 1 bod uitbrengt, die je dan afwijst en dat je er dan niets meer van hoort.

Je hebt ook idioten die allerlei dingen gaan bedenken waarom hun bod geldig is. "ja ik moet wel komen vanaf <insert-bestemming-100km-verderop>". Dat is toch niet mijn probleem.

Zelf heb ik vaak het omgekeerde gehad. Kom je kijken naar een auto. Zie je opeens allerlei lak schades. Een keer gehad dat er geen olie zichtbaar was op de pijlstok. Maar de auto was voor de rest ok :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 22:38
verstappen33 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:03:
[...]

Aangezien ik de moeilijkste niet ben zou ik best willen zakken naar 600-550 euro wanneer er geen goede biedingen komen.

Ik zit niet op hete kolen en heb de tijd, maar je hebt altijd van die gelukzoekers die het onderste uit de kan willen en heel ver onder de vraagprijs bieden.
Nieuwwaarde, als in, goedkoopste prijs op internet of adviesprijs van de fabrikant? Ik zelf zou nooit nog zoveel geld geven voor een tweedehands product, zou dan liever 150 euro meer betalen en het bij een winkel halen met alle zekerheden die erbij horen. Dus ja ik heb ook ergernissen, maar deze vind ik onterecht.

Memento mori

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
verstappen33 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:03:
[...]

Ik zet in mijn advertenties ook altijd dat het een vaste prijs is en dat op lagere biedingen niet gereageerd zal worden. Scheelt een hoop gezeur over de prijs.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:57
Ik zet in de advertentie: Op biedingen per bericht reageer ik niet.
Of op biedingen lager dan x reageer ik niet. Het heeft geen zin om met zulke mensen in gesprek te gaan.

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:49
verstappen33 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:02:
Bijna alles gaat voor een fractie van de nieuwprijs weg, ik heb helemaal geen zin om moeilijk te doen om een paar euro extra omzet. Dit zijn vaak producten van 30-70 euro winkelwaarde (nieuw) die nog in goede staat zijn, deze gaan dan weg voor 10-25 euro.

Zo nu ook weer, ik heb onlangs een prijs gewonnen t.w.v. bijna 800 euro (winkelwaarde) maar ik gebruik het gewoon niet en wil het dus direct verkopen.
Het zit nog nieuw in doos (gesealed) en dan krijg je biedingen van 200-250 euro en veel commentaar als je meer vraagt dan hun bieding.
Ik heb geen idee wat je verkoopt. Maar, er is natuurlijk wel een groot verschil tussen waarde en kostprijs. Zonder verder inzicht heb ik geen idee of zoiets terecht is. Sommige artikelen zijn zeer persoonlijk, en om die reden tweedehands gewoonweg niks waard. Ik noem matrassen als voorbeeld.
Ik snap dat iedereen voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, maar denken mensen nu echt dat je bij nieuwe producten maar 20-25% van de nieuwprijs kunt bieden?

Hoe gaan jullie hier mee om?
Ik negeer ze maar, maar zeker op FB kun je die reacties/biedingen niet verwijderen zoals op MP.
Iedereen - werkelijk iedereen - wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Ik denk wel dat er professionele handelaren tussen zitten diet het gewoon proberen, tegen een sterk gereduceerd tarief. Het staat ze vrij het simpelweg te proberen. Het staat jou vrij om het simpelweg te negeren. Ik stel me voor dat sommige mensen graag snel geld willen, of geen idee hebben van de waarde van het product dat ze verkopen. Deze mensen bouwen hun bestaan op die situatie.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• 3clectic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-09 20:32
Ik verkoop eigenlijk exclusief hier op Tweakers om Marktplaats en tweedehands.be te ontwijken. Ik heb hier eigenlijk nooit problemen gehad, behalve dan dat ik soms te pas en te onpas weer in het ziekenhuis beland vanwege een chronische ziekte en daardoor niet kan reageren op reacties op mijn advertenties.

Ik bied alles vaak redelijk goedkoop aan omdat ik er liever snel vanaf ben dan dat ik 5/10 euro meer vraag. Biedingen ga ik eigenlijk nooit op in.

Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 19:41
gewoon in de advertentie aangeven dat de verkoopprijs de vaste prijs is en dat je niet in gaat op een lager bod.

Ik blok mensen die alsnog zo zielig zijn om minder te bieden.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:05

MsG

Forumzwerver

- Alle reacties/mails/berichten/biedingen die niet interessant zijn gewoon volledig negeren.
- Advertentie goed opstellen met pakkende tekst en titel. Bij Facebook Marketplace kan je bijvoorbeeld zelfs tags gebruiken

Wat voor item hebben we het over? Voor sommige aankopen is nu ook niet echt de tijd, en sommige juist veel meer nu.

Ik verkoop juist zelden via V&A, gezien de marktwaarde van producten veelal een stuk lager lijkt op Tweakers, terwijl je er op FB Marketplace / Marktplaats in een handomdraai veel meer voor krijgt.

[ Voor 23% gewijzigd door MsG op 30-09-2020 11:24 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 09:34
Het is echt verschrikkelijk om iets te verkopen op Marktplaats. Mensen doen er werkelijk alles aan om die euro's te besparen. Zie er tegenwoordig echt tegen op om iets te plaatsen daaro alleen omdat ik dan door 10-15 mailtjes met lange verhalen moet waarom ze toch echt maar maximaal x euro kunnen betalen wat 100 euro lager is dan mn laagste prijs. Tuurlijk kun je het oneens zijn met een prijs maar als een product 2-3 maanden oud is, gloednieuw met doos etc erbij en het is al 40% goedkoper dan ben je gewoon irritant bezig.

Ik zet tegenwoordig biedingen uit en specificeer mijn allerlaagste prijs met de opmerking lager ga ik niet.

Succes!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ernemmer schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:40:
Marktplaats... ik word er gek van - Deel 2
Daar is het topic voor jou.
offtopic:
Dat is HK, mogelijk heeft de TS daar geen toegang toe.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:44
Over garantie van producten welke zijn gewonnen kan wel eens dicussie ontstaan. Nu weet ik niet wat daarover is gecommuniceerd naar jou, maar ik zou die gok niet zo snel wagen voor +-150 Euro minder dan de nieuwprijs van 800.

[ Voor 9% gewijzigd door eric.1 op 30-09-2020 11:30 ]

• labmuisfrl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-07 12:48
eric.1 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:29:
Sjah, over garantie van producten welke zijn gewonnen kan wel eens dicussie ontstaan. Nu weet ik niet wat daarover is gecommuniceerd over het product wat jij hebt gekregen, maar ik zou die gok niet zo snel wagen voor +-150 Euro minder dan de nieuwprijs van 800.
Helemaal mee eens.

verder helpt het bij mp natuurlijk om een minimaal bod in te stellen.
Ik weet niet of facebook een soortgelijke optie heeft (heb geen facebook) maar dit is natuurlijk prima te vermelden in de omschrijving.

Berichten die met biedingen daaronder komen /ignore

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:44
Als je iets voor 800 euro gewonnen hebt zou ik goed kijken naar de vraagprijs.
Zoals hier al eerder aangegeven moet je wel flink onder de prijs gaan zitten omdat men het anders liever voor wat meer euro's maar ook met zekerheid etc in de winkel koopt.
Daarnaast: als jij er nu 400 of 500 euro voor kan krijgen is dat misschien wel ver onder de nieuwprijs, maar alsnog een leuk extraatje?

• verstappen33
Helixes schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:58:
[...]

Ik heb geen idee wat je verkoopt. Maar, er is natuurlijk wel een groot verschil tussen waarde en kostprijs. Zonder verder inzicht heb ik geen idee of zoiets terecht is. Sommige artikelen zijn zeer persoonlijk, en om die reden tweedehands gewoonweg niks waard. Ik noem matrassen als voorbeeld.

[...]

Iedereen - werkelijk iedereen - wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Ik denk wel dat er professionele handelaren tussen zitten diet het gewoon proberen, tegen een sterk gereduceerd tarief. Het staat ze vrij het simpelweg te proberen. Het staat jou vrij om het simpelweg te negeren. Ik stel me voor dat sommige mensen graag snel geld willen, of geen idee hebben van de waarde van het product dat ze verkopen. Deze mensen bouwen hun bestaan op die situatie.
Het betreft een nieuwe rubberboot van een gerenommeerd merk + electro motor van een gerenommeerd merk voor de hengelsport.

Het is niet 100% het seizoen, want het vis seizoen begint op zijn einde te lopen, maar de restwaarde van rubberboten blijft normaliter vrij hoog.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:21

Theo

moederbord

verstappen33 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:02:
Het hangt er natuurlijk ook enorm van af wat het geen is dat je verkoopt. Heb je een tuinset gewonnen die 800 euro heeft gekost, dan is deze gelijk bij het on ontvangt nemen van de dichte doos gelijk met 50% afgeschreven. Hetzelfde geldt voor sierraden, zodra je de juwelier uitloopt ben je 50% van de waarde verloren. En bij boeken is dit nog meer zelfs...

Als ik iets koop wat 800 euro nieuw waard is dan kun je met goed zoeken (en wachten op een aanbieding) het ook nieuw voor 720 euro kopen (korting via cashbacksites, kopen in het buitenland, kopen met een paar andere personen, acties afwachten, kortingscodes zoeken enz, dit kanmakkelijk 10% schelen). Ik, als koper, heb dan de keuze: 800 euro nu gewoon kopen, 720 euro scherp inkopen. Bij beide heb ik goede garantie, een betrouwbare verkoper en garantie dat het product originieel/echt is, dat deze werkt en dat ik met de WKOA het kan retourneren, en dat het niet een louche verkoper is die voor 100 euro euro een sealapparaat heeft gekocht...

Via één of andere MP verkoper heb ik dat allemaal niet; geen WKOA, geen garantie (zijn woord is niks waard) en geen zekerheid dat het product echt/origineel is of dat ik met een oplichter te maken heb. Ik kan op voorhand niet eens vertrouwen op het feit dat het product niet hergesealed is. Ik zou dan zeker geen 15% onder de nieuwprijs gaan zitten. Persoonlijk zou ik 50% van mijn nieuwprijs (dus 50% van 720 euro) willen betalen, zo'n 360 euro. En dan alleen als het product niet afgeschreven is binnen korte tijd (een gesealde iPhone van een jaar oud die toen 800 euro was bijv)

Maar met droge ogen verwachten dat iemand 600 euro gaat betalen voor iets dat jij voor 800 euro een tijdje geleden hebt gekocht, en wat je met scherp inkopen ook voor 720 euro kunt krijgen; dat is gewoon niet realistisch.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:05

MsG

Forumzwerver

verstappen33 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:49:
[...]

Het betreft een nieuwe rubberboot van een gerenommeerd merk + electro motor van een gerenommeerd merk voor de hengelsport.

Het is niet 100% het seizoen, want het vis seizoen begint op zijn einde te lopen, maar de restwaarde van rubberboten blijft normaliter vrij hoog.
Dat soort producten zou ik dan toch even opslaan en lekker in het voorjaar verkopen. Nu denkt iedereen aan binnen zitten bij de open haard en sinterklaas, terwijl je in het voorjaar veel meer mensen hebt die er op zoeken. Zeker op Marktplaats moeten mensen heel expliciet naar iets zoeken. Dat vind ik nog het voordeel van FB, daar heb je door al die verkoopgroepen ook ineens een doelgroep die niet per se naar iets op zoek was, maar tussen het timeline-scrollen door ineens verkoopadvertenties tegenkomt.

[ Voor 28% gewijzigd door MsG op 30-09-2020 11:54 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:16
Ik vind de onzinreacties die ik krijg vaak wel grappig. Heerlijk die gedachtenkronkels die sommige mensen hebben. Kunnen we vaak hartelijk om lachen. Neem het niet te serieus en trek het je zeker niet persoonlijk aan.

Qua verkoop, Zet idd een minimale vraagprijs erbij en geef aan dat je niet reageert op lagere biedingen. Er zijn inderdaad een hoop "handelaartjes" die belachelijke prijzen bieden. Dit is de laatste jaren behoorlijk toegenomen, wat de verkoop niet makkelijker maakt.

Wees duidelijk wat ze krijgen (bijv wel nieuwstaat, geen garantie). Dus NIET aanbieden dat je nog 2 maanden garant staat: What you see is what you get. Dit voorkomt problemen achteraf.
Blijf idd ook niet speciaal thuis voor een afspraak. Laat iemand alleen komen als je al thuis bent. Hele hordes laten het alsnog afweten.

Als het niet directe in de weg staat, neem de tijd om het te verkopen. Het is idd niet het seizoen en mogelijk zijn er meer bieders in het voorjaar. Mocht je daarna je prijs omlaag willen doen, dan kan dat altijd nog.

Geniet van het spelletje

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:57

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Dit topic krijgt van mij een slotje. Het wordt nu een ervaringen-topic-vergaarbak en dat is niet de bedoeling. Verder hebben we, voor de mensen met HK toegang, al reeds een topic rondom dit onderwerp.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.