Raspberry Pi night security cam

Pagina: 1
Acties:

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 15:03
Hallo allemaal,
Door opkomende renovatie ben ik van plan om wat domotica te gaan installeren.
Als ondersteunende technologie ben ik van plan om voornamelijk voort te gaan bouwen op HomeKit.
Nu ben ik cameras aan het bekijken voor buiten en zie ik momenteel deze opties:

- Netatmo smart outdoor camera
- Zelfbouw Raspberry Pi + Pi High Quality Camera + IR led(s) met sensor met eigen software (Go a.d.hv. gokrazy en brutella/hc)

Heeft iemand hier al eens IR toegevoegd aan een homebrew camera, of weet hoe dit in zijn werk gaat en of dit zomaar gaat? De IR leds zouden automatisch aan moeten gaan a.d.h.v geintegreerde lichtsensor.
Kan elke camera gebruik maken van IR licht? Hoe kies ik de juiste lens op deze sensor?
En misschien ook .. is een buitenomhulsel 3d printen een uitdaging? :+

Alvast bedankt!

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 11:35

SA007

Moderator Tweaking
Veel van de cheap sub-50 euro ip cams hebben je ir-cut filters, die kan je ook los kopen, bijvoorbeeld:
https://www.ebay.com/itm/...ter-for-CCTV/124355642248

Die kan je schakelen tussen 'laat infrarood door' en 'houdt infrarood tegen'.
Zo'n soort filter zal je dan op je raspi cam moeten bouwen anders zie je geen infrarood.
De waardeloze oplossing is geen filter plaatsen, maar infrarood overdag zorgt voor hele slechte kleurweergave.

Ik zou zelf gewoon een een full-hd kant-en-klare ip buitencam kopen en je raspi binnen hangen en op die stream al je hippe software draaien, iets maken voor buiten is best moeilijk ivm vocht en condens, uv van de zon, plastics die broos worden. Gezien je die dingen nu al voor onder de 3 tientjes hebt is het heel moeilijk om het zelf goedkoper te doen.