Hallo allemaal,
Door opkomende renovatie ben ik van plan om wat domotica te gaan installeren.
Als ondersteunende technologie ben ik van plan om voornamelijk voort te gaan bouwen op HomeKit.
Nu ben ik cameras aan het bekijken voor buiten en zie ik momenteel deze opties:
- Netatmo smart outdoor camera
- Zelfbouw Raspberry Pi + Pi High Quality Camera + IR led(s) met sensor met eigen software (Go a.d.hv. gokrazy en brutella/hc)
Heeft iemand hier al eens IR toegevoegd aan een homebrew camera, of weet hoe dit in zijn werk gaat en of dit zomaar gaat? De IR leds zouden automatisch aan moeten gaan a.d.h.v geintegreerde lichtsensor.
Kan elke camera gebruik maken van IR licht? Hoe kies ik de juiste lens op deze sensor?
En misschien ook .. is een buitenomhulsel 3d printen een uitdaging?
Alvast bedankt!
Door opkomende renovatie ben ik van plan om wat domotica te gaan installeren.
Als ondersteunende technologie ben ik van plan om voornamelijk voort te gaan bouwen op HomeKit.
Nu ben ik cameras aan het bekijken voor buiten en zie ik momenteel deze opties:
- Netatmo smart outdoor camera
- Zelfbouw Raspberry Pi + Pi High Quality Camera + IR led(s) met sensor met eigen software (Go a.d.hv. gokrazy en brutella/hc)
Heeft iemand hier al eens IR toegevoegd aan een homebrew camera, of weet hoe dit in zijn werk gaat en of dit zomaar gaat? De IR leds zouden automatisch aan moeten gaan a.d.h.v geintegreerde lichtsensor.
Kan elke camera gebruik maken van IR licht? Hoe kies ik de juiste lens op deze sensor?
En misschien ook .. is een buitenomhulsel 3d printen een uitdaging?
Alvast bedankt!
~ beware of misinformation.