Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:23
Heeft iemand ervaring met een TV in de slaapkamer met lastige kijkhoek?
De meest gunstige plek die ik heb is namelijk naast het bed (ter hoogte van de voeten) aan de zijkant tegen de muur boven op de boekenkast.
Oftewel, zo'n 140 graden van opzij maar dan ook een 50 graden van onderen om naar te kijken.

Heeft iemand ervaring met een goede TV in zo'n opstelling?

Verder qua aansluitingen is alleen een HDMI poort voor een TV Box nodig, en bij voorkeur bluetooth voor verbinding met een Bose QC35 II headset zou erg fijn zijn maar kan mogelijk via de TV Box opgelost worden.

Heeft iemand ook zoiets opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06 21:51

JdM

Humbled

En boven het voeteneind aan een plafondsteun is niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:38
Zonder maten is hier weinig van te vinden volgens mij. Maar kan je niets met een muurbeugel / plafond / tv voet?

Heb overigens mijn slaapkamer tv naast mijn kussen. Prima op mijn zij naar te kijken.

Met zn tweeën kijken is wel erg knus zo :p

[ Voor 37% gewijzigd door Cyriel85 op 29-09-2020 22:57 ]

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
JdM schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:55:
En boven het voeteneind aan een plafondsteun is niet mogelijk?
Nee, aan het voeteneind staat een kastenwand die muurvullend is met 30 centimeter loopruimte, een laag plafond op 2:40 meter, en andere zijmuur is glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Snap het niet denk ik, ik heb hier een tv aan een plafond hangen van 2.20m hoog. Je kunt hem toch boven je bed hangen, dan maakt die breedte van 30cm doorloop helemaal niets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Cyriel85 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:55:
Zonder maten is hier weinig van te vinden volgens mij. Maar kan je niets met een muurbeugel / plafond / tv voet?
Aan een muurbeugel zou kunnen, maar komt wel op dezelfde plek terecht, hooguit iets draaien om de kijkhoek minder belabbert te maken van onderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Allicht een domme opmerking: zet er een foto neer (al dan niet tijdelijk) op die hoogte / kijkhoek en ga eens comfy in bed liggen 2 uur lang (speelfilm) naar die foto kijken.

Ik vermoed dat je de 4e avond op rij helemaal simpel wordt van een normale lighouding vinden en/of nek / ogen die het op gaan geven.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
JdM schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 23:04:
Snap het niet denk ik, ik heb hier een tv aan een plafond hangen van 2.20m hoog. Je kunt hem toch boven je bed hangen, dan maakt die breedte van 30cm doorloop helemaal niets uit?
Misschien kan het wel, maar als last resort, voorkeur voor de opgegeven positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
MAX3400 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 23:07:
Allicht een domme opmerking: zet er een foto neer (al dan niet tijdelijk) op die hoogte / kijkhoek en ga eens comfy in bed liggen 2 uur lang (speelfilm) naar die foto kijken.

Ik vermoed dat je de 4e avond op rij helemaal simpel wordt van een normale lighouding vinden en/of nek / ogen die het op gaan geven.
Dank, heb ik gedaan, en zit met kussen in de rug prima te kijken, ga ik liggen slaap ik gelijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Als je een voorkeur hebt voor de opgegeven positie, dan snap ik de vraag weer niet. Wat wil je dan opgelost hebben? ik heb wel ervaring met een lastige kijkhoek: ik vond het niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je opent een topic over een erg specifieke situatie zonder even foto's of een plattegrond mee te leveren? Lijkt me niet heel praktisch. Maar een kijkhoek van 140 graden is natuurlijk niet sowieso geen goed idee, dan zit je tegen de achterkant aan te kijken...

Begin dus eens met wat meer informatie zoals een foto of plattegrond incl maten.

[ Voor 19% gewijzigd door Tsurany op 29-09-2020 23:18 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Ik ben er ondertussen achter dat ze op televisies.nl de specs geven inclusief kijkhoeken, en dat meerdere LED TV's 178 graden zowel opzij als van onder hebben. Ga daar eens mee stoeien.

• MAX3400

MAX3400

swhnld schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 23:28:
Ik ben er ondertussen achter dat ze op televisies.nl de specs geven inclusief kijkhoeken, en dat meerdere LED TV's 178 graden zowel opzij als van onder hebben. Ga daar eens mee stoeien.
https://www.rtings.com/tv...ure-quality/viewing-angle

Grove aanname: geclaimde kijkhoek mag je dus door 2 delen ongeveer en zelf dan zit je nog een beetje in de richting van acceptabel / net niet kleur-echt.

178 graden is natuurlijk een kijkhoek die schier onmogelijk is; dat is bijna dat je langs het paneel kijkt.
Voorbeeldje van de Samsung; je gaat me niet vertellen dat je je comfy voelt bij het beeld & kleuren op 10 seconden in de video (dus waar de kijkhoek meer dan 75 graden wordt).

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Samsung Q900R Viewing Angle

[ Voor 18% gewijzigd door MAX3400 op 30-09-2020 07:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
swhnld schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 23:28:
178 graden is de kijkhoek waarin je zicht hebt op het scherm (iets verder en je kijkt tegen de uitstekende rand aan vandaar geen 180 graden), niet een kijkhoek waarbij je fatsoenlijk beeld hebt.
Verder heeft een LCD tv niet zowel een goede horizontale als een verticale kijkhoek. Bij 99% is de verticale kijkhoek gewoon slecht (die 1% zijn een paar budgetmodellen met een afwijkende pixelstructuur waardoor ze wel een redelijke verticale kijkhoek hebben maar weer niet een goede horizontale dus daar schiet je ook niks mee op in deze situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qN9rRkYOV6oGTNxzeTnKXMnPldE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/V4p7nE34eP3lCKYfDnjhnOnU.png?f=user_large
Een Franse review was al eerder zo'n paneel tegengekomen en had toen tenminste nog de verticale kijkhoek getest die best redelijk was. Bij Rtings waar het plaatje van afkomstig is gaat het alleen over de horizontale kijkhoek).

Maar zoals gezegd zelfs op die plek zou je toch wel een muurbeugel moeten kunnen ophangen die je uit kan rekken en zowel opzij als naar beneden kan draaien.
Een OLED is overigens de tv met de beste kijkhoek tegenwoordig en anders een tweedehands plasma. Qua budget LCD modellen een Sony XG70xx of XH70xx X70xx

[ Voor 21% gewijzigd door apis29 op 30-09-2020 23:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

apis29 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 22:12:
[...]

Een OLED is overigens de tv met de beste kijkhoek tegenwoordig en anders een tweedehands plasma.
Hier moet ik je gelijk geven als suggestie inderdaad met 1 kleine opmerking: ik heb vroeger een Panasonic plasma gehad. En ben nu aan mijn 2e OLED bezig. Zeker in ruimtes waar minder licht is (slaapkamers) zou ik toch geen plasma meer willen neerzetten; te "fiddly" om je contrast / saturation / helderheid makkelijk voor te programmeren. En eerlijk is eerlijk; OLED vind ik kijktechnisch een enorme verbetering t.o.v. de soms "keiharde" kleuren van een plasma :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:03
Cyriel85 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:55:
Heb overigens mijn slaapkamer tv naast mijn kussen. Prima op mijn zij naar te kijken.
Ben ik toch wel benieuwd of je de tv dan ook 90° gedraaid hebt?

@Anoniem: 37297 Mocht je voor een LCD gaan zorg dan dat deze een IPS/PLS paneel heeft, kijkhoeken van VA zijn naar mijn idee toch wat minder en TN wil je al helemaal niet (maar komen weinig meer voor).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:38
Nielson schreef op woensdag 30 september 2020 @ 22:36:
[...]
Ben ik toch wel benieuwd of je de tv dan ook 90° gedraaid hebt?

@Anoniem: 37297 Mocht je voor een LCD gaan zorg dan dat deze een IPS/PLS paneel heeft, kijkhoeken van VA zijn naar mijn idee toch wat minder en TN wil je al helemaal niet (maar komen weinig meer voor).
Nee staat gewoon. Is niet ideaal voor veel mensen waarschijnlijk, maar ik vind 't prima Netflixen als min vrouw al wil slapen maar prettig vind als ik ook daar ligAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-YsG9tUh6LbnSAYwrDuA5vswesQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UVQ9oQIvES6EVa9v8LoQu279.jpg?f=fotoalbum_large

Is niet optimaal wellicht, maar heb nu een bioscoop view op een 32 inch van mijn kussen, en kan prima zo een paar uur tv kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Cyriel85 op 30-09-2020 23:33 ]

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Pagina: 1