Upgrade desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• d4rkn4pst3r
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:04
Hoi allemaal,

Ik heb ongeveer 6 jaar geleden een desktop van een mede tweaker overgenomen. Na een tijdje niet meer gebruikt te hebben zit ik nu te kijken om wat spullen te upgraden. Als het binnen mijn budget past wil ik later ook de pc gaan gebruiken om racegames mee te draaien. Het gaat dan om bijvoorbeeld f1 2020. Ik kan dit spel nu al draaien op minimale settings. Het zou mooi zijn als ik dit kan ophogen naar high/ultra. Omdat ik er zelf niet super veel ervaring mee heb zou ik jullie willen vragen om advies. Hieronder wat er momenteel inzit.

CategoryProduct
ProcessorIntel Core i5 2500
MoederbordMSI B75MA-P45
VideokaartSapphire Radeon HD 7850 2GB OC GDDR5
Behuizinglian li CeBIT 2007
GeheugenMushkin ddr 3 4x 4gb
ssdSamsung 840 EVO 500GB
VoedingCorsair HX620W
DVD branderInterne super multi dvd-brander met M-Disc ondersteuning

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk race games spelen en browsen. Liefst high/ultra settings

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat zelf te denken aan ongeveer 600 euro voor een moederbord, processor en videokaart. Daarnaast zou ik het geheugen nog willen ophogen naar 16gb. Mocht het te te weinig zijn om bovenstaande te bereiken hoor ik graag wat het dan wel gaat kosten. Ik kan dan de overweging maken ik ik het dit waard vindt :).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik zat dus zelf te denken om het moederbord, geheugen, videokaart en processor te upgraden. De rest is denk ik nog redelijk bruikbaar. (Als dit niet zo is hoor ik dat graag natuurlijk)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, geheugen, videokaart en processor. Ik heb zelf al een beetje zitten rond zoeken maar niet echt een idee welke items ik binnen mijn huidige systeem kan gebruiken

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen bepaalde eisen.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren welke nieuwe onderdelen ik kan gebruiken in mijn desktop.

Als ik nog wat mis hoor ik het graag. Alvast bedankt!

Jarno

Alle reacties

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-01 12:48
Je kunt je SSD meenemen en mogelijk nog de kast (CeBIT 2007 was volgens mij een tech beurs?).
RAM kan niet meer mee want tegenwoordig is het DDR4 i.p.v. DDR3. Voeding is ook aan te raden om te vervangen aangezien het model 14 jaar oud is.

De system requirements voor F1 2020 zijn:
Recommended:
Requires a 64-bit processor and operating system
Processor: Intel Core i5 9600K / AMD Ryzen 5 2600X
Memory: 16 GB RAM
Graphics: NVIDIA GTX 1660 Ti / AMD RX 590 (DirectX12 Graphics Card)
Storage: 80 GB available space
Sound Card: DirectX Compatible
Additional Notes: Dual Layer Compatible DVD-ROM Drive

Dan zou je kunnen kijken naar een i5-10400F i.c.m. met 16GB DDR4 en een leuk moederbord. Daarbij nog een fatsoenlijke 550 voeding er nog bij pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W of pricewatch: Corsair TX550M V2 en een pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G . Dan kom je mogelijk net binnen 600 euro uit.

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, geheugen, videokaart en processor. Ik heb zelf al een beetje zitten rond zoeken maar niet echt een idee welke items ik binnen mijn huidige systeem kan gebruiken
Het is toch wel de bedoeling dat je met een eigen opzet komt.

Het lijkt erop dat je de hele basis moet vervangen. Case, voeding(?) en ssd kan je wellicht overzetten, maar je zal echt moeten kijken naar een nieuw moederbord, cpu, geheugen en videokaart.

Ook geef je niet aan op welke resolutie je wilt gamen. Dat maakt een groot verschil in de componenten die je nodig gaat hebben.
Hier vind je een goede start voor je nieuwe setup.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:50
Die voeding is 14 jaar. Gemiddeld gaan voedingen tot 10 jaar mee.
Bovendien ondersteunt hij de nieuwere hardware niet.

Helaas, mogelijk is het slimmer om de pc as is weg te geven aan je neefje / oma. Die kan er nog prima mee vooruit, en dan bouw je gewoon vanaf Scratch wat nieuws. Enige dat waarde heeft is de SSD...

• d4rkn4pst3r
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:04
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zie dat het eigenlijk dus beter is om wat meer uit te geven en dan naar een nieuwe desktop te kijken. Ga ik mij daar wat meer in verdiepen :)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
De voeding is waarschijnlijk tegelijk gekocht met de 2500 en dus eerder 9-10 jaar oud.
Zo'n high end voeding zou ik na visuele inspectie gewoon hergebruiken.

Volgens mij is er nog wel vraag naar de andere onderdelen, dus prima verkoopbaar.

Alleen nieuwe processor, videokaart, moederbord en geheugen zou imo dus kunnen volstaan.

Of inderdaad als werkende set te koop zetten, ben je er sneller/makkelijker vanaf, levert doorgaans wel minder op.

[ Voor 14% gewijzigd door mitsumark op 30-09-2020 12:13 ]

Pagina: 1