Woojer Strap Edge

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArniD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-10 20:28
Eerste keer dat ik een topic start, dus hierbij excuses voor voor de kale startpost.
Wil graag een mooie fancy startpost maken maar heb geen idee hoe, als iemand tips heeft: Graag.

Zelf ben ik slechthorend, luister graag muziek maar heb altijd nog het idee dat ik wat mis.
Dus ik was aan het zoeken naar apparatuur die het gemis aan gehoor konden compenseren.
Helemaal compenseren is uiteraard niet mogelijk maar elkee stap vooruit is mooi meegenomen

Na wat rondzoeken op het internet was ik uitgekomen op de Woojer Strap, waarvan er al een 2e versie te vinden is: Woojer Strap Edge.
Na wat onderzoek was is overtuigd en heb ik er 1 aangeschaft.

Dit apparaatje is heel simpel gezegd een mobiele subwoofer die al het geluid in de lage tonen omzet naar trillingen door middel van een magnetische spoel.

Opstelling is simpel, je sluit je input aan door middel van Bluetooth of een 3.5mm audio jack aan op de Woojer en vanaf de Woojer sluit je dan je koptelefoon aan.
Dus alle audio word meegegeven en de lage tonen krijg je dan mee in een "2e dimensie" dmv trillingen.
Audio van je input (in mijn geval vaak mijn telefoon) moet je op maximaal zetten, en dan kan je de volume en de intensiteit van de trillingen regelen op de Woojer zelf.

Je kan de Woojer op 3 verschillende (op hun aangegeven) manieren:
- Om je borstkast
- Om je middel met het device tegen je heup.
- Om je middel tegen het onderste gedeelte tegen je ruggenwervel aan.

Zelf draag ik hem om mijn borstkas, alleen dan op de manier hoe je een messenger bag draagt.

In mijn belevenis krijg ik nu wel extra lage tonen mee die ik eerst niet hoorde, of kon onderscheiden van de rest van de muziek.
De trillingen zijn erg gedetailleerd en zijn spot on, loopt strak mee met de muziek.
Voor mij heeft dit wel echt een toevoeging en beleef muziek weer op een hele andere manier.

Ben hier vooral benieuwd of er ook andere tweakers zijn die een Woojer hebben of er ervaring mee hebben en wat hun mening hierover is.

Voor vragen: Stel ze gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matiajaj
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 11-11-2021
Ik vroeg mij af of bij lang gebruik (vooral met het vest) hier geen last van kan krijgen in de form van bijv. Hoofdpijn. Dus mijn vraag hoelang kan je de strap dragen en gebruiken voordat je ergens last van krijgt als je er überhaupt last van krijgt

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArniD
Ik heb hiermee zeker 3 uur onaangebroken muziek mee geluisterd en hij stond vrij intens.
Heb nergens last van gehad.

Ondertussen heb ik de Vest ook (deze heeft 6! van die magnetische spoelen) en ook daarmee lang geluisterd.
Ook daar heb ik nergens last van gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laurens85
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 28-09 21:36
Mooi zeg, ik kende het niet. Ik heb een paar slechthorende studenten, zal het ze eens voorleggen.

Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArniD
Laurens85 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:10:
Mooi zeg, ik kende het niet. Ik heb een paar slechthorende studenten, zal het ze eens voorleggen.
Het heeft mij wel geholpen.
Als het een beetje in de buurt is dan wil ik best wel de Strap ter beschikking stellen om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jentlt1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-02-2024
Kun iemand mij vertellen hoe je de instellingen in Windows hebt staan?

Ik heb een Astro A50-headset die is aangesloten met een micro-usb-kabel

De strap is verbonden met een bluetooth usb

T liefste draadloos natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArniD
De Woojer kan je verbinden via bluetooth of een 3.5mm audio jack kabel.
Icm de Astro-A50 vermoed ik dat je die alleen kan verbinden met de 3.5mm die in de basisstation zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jentlt1
Ah dat meen je niet, zit ik nog aan een kabel vast :S
De astro verbind via die micro usb direct naar de desktop, dan zou toch die bluetooth usb die ik achter in de pc heb, vrij moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArniD
Dan zou je Windows de audio naar beide bronnen moeten kunnen sturen.
Naar de base van de koptelefoon en via bluetooth naar de Woojer strap.

https://answers.microsoft...84-4f1f-87a0-f562f556aedd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jentlt1
(naar mij zelf) *what are you?!* *A idiot sandwich*
ik heb van alles geprobeerd en als ik dat van je linkje probeer dan krijg ik deze niet te zien Wave Out Mix", "Mono Mix" or "Stereo Mix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArniD
Verrek ik zie het bij mij ook niet.
Zelf maak ik gebruik van kabels gezien mijn aanvullende apparatuur voor mijn hoortoestel bedraad gaat.
Het moet wel gewoon kunnen, misschien een missende driver, of je geluidskaart/moederbord ondersteund het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jentlt1
heb het welliswaar aan de praat, maar ik moet dan wel het volgende doen:

Astro a50 is vebonden met de basestation (draadloos) --> basestation met micro usb naar mn desktop

De Woojer Strap verbind ik met mn bleutooth usb die in de pc zit. Dit is alleenmaar om in mn sound devices hem te kunnen zien.

Er verschijnen 2 devices, ... woojer handsfree en ...woojer stereo. Met alleen de stereo krijg ik geluid en de strap aan de praat, alleen moet hier alsnog een aux tussen de strap en de basestation zitten.

Met de handsfree sound device krijg ik niks te horen of voelen.

Woojer is alleen zichtbaar als die verbonden is met bleutooth, maar krijgt geen "geluid" zodat die werkt
Woojer moet met aux verbonden zijn met de basestation om te gaan trillen.

Met de strap merk ik ook een delay met wat ik zie en hoor gebeuren op mn scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jentlt1
Ik heb de woojer nu draadloos aan de praat gekregen samen met mn headset :)
Indien gewenst kan ik de settings wel posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArniD
jentlt1 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 19:34:
Ik heb de woojer nu draadloos aan de praat gekregen samen met mn headset :)
Indien gewenst kan ik de settings wel posten
Oh dat is wel super!
Voor mij geen nut helaas, maar misschien wel handig voor anderen mochten ze in een soortgelijke situatie hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArniD
Als het je muziek is, dit is overigens geweldig met de Woojer:

YouTube: M83 'Midnight City' Official video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter34
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-09-2021
Hoi,

Wil heel graag de woojer vest aanschaffen. Maar weet iemand misschien of er invoer rechten betaalt moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcrowd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-10 18:29
skullsplitter34 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 13:59:
Hoi,

Wil heel graag de woojer vest aanschaffen. Maar weet iemand misschien of er invoer rechten betaalt moet worden?
Hangt er vanaf waar je bestelling wordt verstuurd. Check even dit draadje:
Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-10 19:40
Leuk om te zien dat er hier een paar zijn die ook een Woojer in huis hebben! Ikzelf heb de trap en gebruik hem zelden omdat ik het altijd een heel gedoe vind om te gebruiken, maar misschien dat ik hem eens moet testen icm de PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArniD
Ik gebruik hem zelf ook niet bijzonder veel. Het moet natuurlijk wel bijzonder blijven :)
Ik heb hem zelf al geprobeerd icm de PS5 (volledig bedraad) en dat is wel vrij intens gamen (God of War, Ghost of Tsushima).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GErrie86
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-08 22:09
Ik wil tweedehands een vest aanschaffen, is de vest de moeite waard?

Ik zal er in de toekomst Met VR headset mee gamen & op pc.

Graag verneem ik meer van diegene die het product kennen of gehad hebben.
Mvg Roberto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArniD
Dat zal voor iedereen anders zijn.
Voor mij persoonlijk is het zeker waard, maar dat is omdat het voor mij een aanvulling is op mijn slechthorendheid.
Het geeft zeker wel een extra dimensie mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArniD
Voor de liefhebbers van ontspannende geluiden:

YouTube: Heavy Thunderstorm Sounds | Relaxing Rain, Thunder & Lightning Ambie...

Hier kan ik echt uren naar luisteren.
Pagina: 1